2006-04-25 12:33
Autor: Jerzy Wasiela (Wheerex)
3

Oda do radości – Internet łeb w łeb z kinem

Obrazek Oda do radości – Internet łeb w łeb z kinem

19 kwietnia odbyła się pierwsza w historii kinematografii podwójna premiera filmu. W tym samym momencie "Oda do radości" trafiła na kinowe ekrany i do Internetu. Przedsięwzięcie podwójnej premiery i dystrybucji filmu w Internecie zainicjowała Grupa Akson Net oraz Akson Studio - producent filmu, dystrybucją kinową zajął się Gutek Film, zaś dystrybucją w Internecie telewizja interaktywna iTVP. Po 5 dniach emisji Ody do radości liczba odtworzeń i pobrań filmu z itvp.pl jest równa liczbie sprzedanych w kinach biletów. W poniedziałek, 24 kwietnia 1000 internauta zdecydował się na zakup "Ody do radości". Oznacza to, że co 7 minut kolejna osoba uaktywniła usługę odtworzenia lub pobrania filmu. Wartość wszystkich wywołań filmu w Internecie już teraz przekracza 8 tys. zł brutto. Film cieszy się zainteresowaniem zarówno polskich, jak i zagranicznych internautów. Z "Odą do radości" zapoznają się mieszkańcy Australii, Ameryki i Europy. Zainteresowanie osób spoza Polski jest wysokie. Tym bardziej, że film udostępniany jest również w wersji z anglojęzycznymi napisami. Wszystkich zainteresowanych zapraszam na www.itvp.pl/oda. "Bilety" po 5 i 10 złotych :).


Dystrybucja "Oda do radości" w Internecie to sukces pomysłodawców i realizatorów koncepcji. To precedens, który potwierdza założenie, że Internet jest dobrym miejscem dla filmu, że może - a może powinien stać się kolejnym kanałem dotarcia do odbiorców. Tak duże zainteresowanie świadczy również o tym, że taka forma dystrybucji jest alternatywą dla nielegalnego upowszechniania filmów w sieci, a Internauci są skłonni zapłacić 5 lub 10 zł za możliwość obejrzenia bądź ściągnięcia filmu z gwarantowaną jakością.

źródło: ITVP.pl/info prasowe



Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych i zalogowanych czytelnik serwisu IN4.pl.