2008-02-06 11:59
Autor: Sławomir Kwasowski (SlawoyAMD)
14

Oficjalnie - nVidia przejmuje firmę Ageia Technologies ...

Obrazek Oficjalnie - nVidia przejmuje firmę Ageia Technologies ...

NVIDIA poinformowała o podpisaniu umowy końcowej przejęcia firmy AGEIA Technologies, lidera technologii fizycznych implementowanych w grach komputerowych. Oprogramowanie PhysX firmy AGEIA jest szeroko stosowane w ponad 140 grach dostępnych na rynku bądź będących w przygotowaniu, przeznaczonych dla konsol Sony Playstation3, Microsoft XBOX 360, Nintendo Wii oraz komputerów PC. O stopniu rozpowszechnienia oprogramowania fizycznego firmy AGEIA świadczy liczba ponad 10 tysięcy zarejestrowanych i aktywnych użytkowników pakietu PhysX SDK. (Dalej) ...



„Zespół firmy AGEIA reprezentuje światową klasę i pasjonuje się tym samym, czym my – tworzeniem najbardziej fascynujących i zniewalających warunków do tworzenia gier”, powiedział Jen-Hsun Huang, prezes i dyrektor generalny firmy NVIDIA. „Łącząc zespoły, które stworzyły marki wszechobecnych procesorów graficznych oraz silnika fizycznego, możemy teraz zaoferować milionom graczy na całym świecie silnik PhysX akcelerowany przez GeForce”.

„NVIDIA to dla nas idealny partner. Posiada ona najlepszą na świecie technologię obliczeń równoległych i są liderami w dziedzinie tworzenia procesorów graficznych. Jesteśmy zjednoczeni poprzez wspólną kulturę opartą na pasji odkrywania nowych rozwiązań, polepszających wrażenia użytkowników”, powiedział Manju Hegde, współzałożyciel i dyrektor generalny firmy AGEIA.

Podobnie jak obróbka grafiki, przetwarzanie fizyki polega na milionach obliczeń równoległych. Procesor graficzny NVIDIA GeForce 8800GT, dysponujący 128 procesorami, może przetwarzać aplikacje wykorzystujące obliczenia równoległe do dwóch rzędów wielkości szybciej niż procesor ogólnego przeznaczenia z dwoma lub czterema rdzeniami.

„Przemysł komputerowy ewoluuje w kierunku różnorodności, łącząc elastyczny procesor ogólny i masowo równoległy procesor graficzny, które wspólnie wykonują złożone obliczeniowo zadania, takie jak tworzenie grafiki w czasie rzeczywistym”, dodał Jen-Hsun Huang. „Technologia NVIDIA CUDA™, która szybko staje się najbardziej rozpowszechnionym środowiskiem obliczeń równoległych, rozszerza świat obliczeń równoległych na dziesiątki zastosowań, które wymagają dużego postępu w wydajności obliczeniowej. Takie aplikacje jak fizyka, widzenie komputerowe, oraz przetwarzanie obrazu/wideo stają się możliwe dzięki technologii CUDA i heterogenicznemu modelowi obliczeń”.

Firma AGEIA została założona w 2002 roku; posiada biura w Santa Clara w Kalifornii, St. Louis w Missouri, Zurychu w Szwajcarii oraz Pekinie w Chinach.

Warunki umowy zgodne są przepisami prawnymi dotyczącymi operacji tego typu.

Więcej informacji na temat przejęcia zostanie przekazanych w czasie konferencji telefonicznej, która odbędzie się w środę 13 lutego o godzinie 14.00 czasu pacyficznego. Po przedstawieniu informacji przewidziany jest czas na odpowiedzi na pytania przedstawicieli inwestorów instytucjonalnych i analityków finansowych. Aby posłuchać konferencji telefonicznej, prosimy o wybranie numeru 212-231-2901; hasło nie jest wymagane. Konferencja będzie także transmitowana w Internecie (tylko w trybie do odsłuchu) na następujących stronach: www.nvidia.com i www.streetevents.com.

Nagranie konferencji dostępne będzie pod numerem 800-633-8284 (lub 402-977-9140), kod 21354792, do dnia 20 lutego 2008 roku. Przekaz internetowy także zostanie nagrany i dostępny będzie na stronach internetowych firmy aż do czasu konferencji telefonicznej dotyczącej wyników finansowych za pierwszy kwartał finansowy 2009 roku.

O firmie AGEIA
AGEIA Technologies, Inc., jest liderem technologii fizycznych implementowanych w grach komputerowych. Oprogramowanie PhysX firmy AGEIA jest szeroko stosowane w ponad 140 grach dostępnych na rynku bądź będących w przygotowaniu, przeznaczonych dla konsol Sony Playstation3, Microsoft XBOX 360, Nintendo Wii oraz komputerów PC. O stopniu rozpowszechnienia oprogramowania fizycznego firmy AGEIA świadczy liczba ponad 10 tysięcy zarejestrowanych i aktywnych użytkowników pakietu PhysX SDK. AGEIA jest również twórcą pierwszego na świecie specjalizowanego układu służącego do akceleracji obliczeń fizycznych, procesora AGEIA PhysX. Firma, której siedziba znajduje się w Santa Clara w Kalifornii, jest firmą prywatną. Więcej informacji na temat firmy AGEIA znaleźć można na stronie http://www.ageia.com.

źródło: Info Prasowe / NVIDIA



Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych i zalogowanych czytelnik serwisu IN4.pl.