2013-08-08 10:35
Autor: Michał Kac (1084)
23

Orange Polska ma problemy finansowe

Obrazek Orange Polska ma problemy finansowe

Marta Góralewicz, kierownik działu PR firmy Orange zapowiedziała, że w związku z trudną sytuacją finansową firmy zostanie wprowadzony program oszczędnościowy i w latach 2013–2016 zostanie zlikwidowane 20% salonów Orange. Będzie to również skutkowało zwolnieniami pracowników, w tym roku pracę straci 1700 osób. Zatrudnienie i pozyskanie klienta kosztuje obecnie sieć ok. 1.2 miliarda zł. rocznie.

Firma ma nadzieję, że dzięki wprowadzonym oszczędnościom uda jej się wyjść na prostą. Kłopoty te na pewno nie przyczynią się do wzrostu sympatii opinii publicznej, Operator jest postrzegany najgorzej ze wszystkich krajowych sieci telefonii komórkowej. Tylko 4% badanych poleca usługi Orange.
W dalszej części odpowiedź Orange.


Decyzja o stopniowym zmniejszeniu liczny salonów sprzedaży wynika z planu strategicznego Orange Polska na najbliższe trzy lata, który został ogłoszony w lutym tego roku. Od tego czasu jego założenia się nie zmieniły. Tak jak wówczas informowaliśmy, jednym z założeń planu strategicznego jest zwiększenie efektywności naszej sieci sprzedaży i obsługi klienta. Ten cel zmierzamy osiągnąć, m.in. poprzez rozwój obsługi i sprzedaży za pośrednictwem internetu oraz optymalizację sieci salonów. Nasi klienci spędzają w internecie coraz więcej czasu, coraz więcej z nich korzysta z tabletów i smartfonów z dostępem do portali społecznościowych, stąd taka właśnie forma kontaktu jest dla nich bardzo wygodna i przyjazna. Przenoszenie części działań sprzedażowych i obsługowych do internetu jest więc całkowicie naturalnym krokiem, zgodnym z potrzebami i oczekiwaniami klientów. Przykładowo, poprzez nasz profil na Facebooku kontaktuje się z nami średnio 1200 klientów miesięcznie, a liczba ta stale rośnie, ponadto, nasze filmy instruktażowe dotyczące różnych usług, zamieszczone na YouTube, odtworzono już ponad pół miliona razy.

Salony nadal pozostają kluczowym elementem naszej sieci sprzedaży, natomiast dostosowujemy ich liczbę do zmieniającego się rynku i potrzeb. Rezygnować będziemy głównie z salonów agencyjnych (czyli niezatrudniających pracowników Orange Polska), które oferują najmniejszy zakres obsługi, zwłaszcza w takich sytuacjach, kiedy znajdują się one bardzo blisko innego punktu – w takich sytuacjach utrzymywanie dwóch salonów może być nieuzasadnione. Dlatego też nieprawdziwe jest stwierdzenie, że „zlikwidowanie 20% salonów Orange będzie również skutkowało zwolnieniami pracowników”. Program odejść dobrowolnych dotyczy całego Orange Polska, skala odejść (1700 osób w tym roku w skali całej grupy Orange Polska ) jest znana już od początku roku, a warunki zostały wcześniej uzgodnione ze związkami zawodowymi.

źródło: telepolis.pl



Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych i zalogowanych czytelnik serwisu IN4.pl.