2009-10-02 11:53
Autor: Sławomir Kwasowski (SlawoyAMD)
15

PhysX - Zaleta czy przeszkoda dla klientów ???

Obrazek PhysX - Zaleta czy przeszkoda dla klientów ???

Słowo PhysX dzięki umiejętności marketingu nVidii, na dobre trafiło już do "komputerowego" słownika, ale prócz tego ma szanse trafić do naszej pamięci, jako jedna z największych "przewałek" tego koncernu. Dlaczego? Otóż po wykryciu, że funkcja PhysX jest automatycznie wyłączana podczas pracy w układzie mieszanym kart AMD i nVidii, niektórzy postanowili przyjrzeć się dokładniej na jakiej zasadzie to działa. Pod TYM LINKIEM znajdziecie dyskusje jak uruchomić bez żadnych przeszkód PhysX na każdym nowoczesnym CPU bez spadków wydajności. Fizykę potrafi doskonale obsłużyć każdy wielordzeniowy procesor, co udowodniono na przykładzie CPU Core i7, przetwarzającego fizykę w grze Batman Arkham Asylum (LINK). Jak sprawdzili dziennikarze The Techreport, diabel tkwi w szczegolach i gry z programu The Way it's meant te be played zauważalnie gorzej wykorzystują możliwości sprzętu konkurencji, który mógłby generować równie dobre efekty. Niestety, co dobre dla nVidii, nie jest dobre dla nas klientów ...



Cytat o wykorzystaniu 17 % mocy obliczeniowej jednego rdzenia CPU:
"Ok, so it's hard to see, but Task Manager is showing CPU utilization of 14%, which means the game—and Nvidia's purportedly multithreaded PhysX solver—is making use of just over one of our Core i7-965 Extreme's eight front-ends and less than one of its four cores. I'd say that in this situation, failing to make use of the CPU power available amounts to sabotaging performance on your competition's hardware. The truth is that rigid-body physics isn't too terribly hard to do on a modern CPU, even with lots of objects. Nvidia may not wish to port is PhysX solver to the Radeon, even though a GPU like Cypress is more than capable of handling the job. That's a shame, yet one can understand the business reasons. But if Nvidia is going to pay game developers to incorporate PhysX support into their games, it ought to work in good faith to optimize for the various processors available to it. At a very basic level, threading your easily parallelizable CPU-based PhysX solver should be part of that work, in my view."

źródło: Internet



Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych i zalogowanych czytelnik serwisu IN4.pl.