PhysX przekupiony?

W wywiadzie dla strony thinq.co.uk, Richard Huddy - jeden z szefów wydziałów firmy AMD (Senior Manager of Developer Relations), wypowiedział się w sprawie technologii nVidia PhysX. Jego zdaniem nVidia stworzyła markę, którą wszyscy znają i której oczekują w grach. Również producenci gier znają ją i chcą jej używać, bo są... opłaceni. Jego zdaniem, producenci nie mają teraz dużego pola do popisu, bo przyjęli pieniądze od nVidii za użycie obliczeń fizyki PhysX, stąd tak niewielka liczba gier opartych na partnerskim porozumieniu AMD i Intela, czyli Havok'u. Stąd właśnie powstała inicjatywa stworzenia otwartego projektu AMD Open Physics, o którym pisaliśmy wcześniej. Oczywiście, producenci gier nadal mogą być wabieni zyskami za stosowanie PhysX, jednak Richard Huddy wierzy w to, że otwarta technologia fizyki z odpowiednią informacją o jej możliwościach i dostępie do niej, wyprostuje te niezdrowe relacje.