Prison Architekt - wywiad z twórcami gry

Bez wątpienia pewnym fenomenem jest gra Prison Architect. Takiej gry jeszcze nie było – i chyba nieprędko będzie. Twórcy gry czyli Chris Delay oraz Mark Morris dali nam możliwość sterowania swoim więzieniem od podszewki. Zaczynamy od zera, mając gołe fundamenty do zagospodarowania. Dodatkowo następnego dnia przyjeżdża pierwsza „dostawa” więźniów. Oprócz pieniędzy ograniczeniem jest też mijający czas. Brzmi ciekawie?
Choć Prison Architect jest dopiero w fazie Alpha 10 to już wielu chętnych zdecydowało się na jej zakup za pośrednictwem platformy Steam (Windows oraz Mac OS X). Stephen Totillo, redaktor portalu TechSpot postanowił przeprowadzić wywiad z wyżej wymienionymi twórcami gry. Wywiad ten dostępny jest w rozwinięciu newsa.
TechSpot: Jaki wpływ na więźniów mają okna? Czy gdy wstawię je do celi więźniowie poczują się lepiej?
Chris & Mark: Obecnie nie wywołują żadnego wpływu. Jednak planujemy w przyszłości dodać wyższy standard cel, wliczając w to okna, ciepłą\zimną wodę, telewizję, ładniejsze meble itp. Jeżeli dany więzień będzie zachowywał się dobrze otrzyma on nagrodę, w przypadku pogorszenia straci on wyżej wymienione rzeczy.
TS: Czy istnieje jakiś koniec w grze? Dopiero zaczynam swoją karierę w budowaniu wirtualnego więzienia.
Chris & Mark: Obecnie gra nigdy się nie kończy. Wciąż trwają dyskusje nad potencjalnymi ścieżkami rozwoju. Musimy wprowadzić pewien podział na więzienia o różnym typie (wysoki rygor, standardowe, komfortowe). O ile w Sim City kataklizm jest dobrym pomysłem na rozpoczęcie gry od nowa, o tyle w Prison Architekt planujemy dodać opcje sprzedania swojego obecnego więzienia.
TS: Podobno w jednej z aktualizacji niektórzy więźniowie mogą być niesłusznie skazani na więzienie. Jak to wpływa na rozgrywkę?
Chris & Mark: Tak, w grze około 50% wszystkich więźniów trafiło tam niesłusznie. Nie wiemy do końca jak wpływa to na rozgrywkę, wiemy jak wpływa to na ich zachowanie. Niektórzy więźniowie wykazują skłonności do morderstw, kradzieży oraz do brutalności. Pozostała grupa (niesłusznie osadzonych) nie wykazuje takich zachowań, w razie walk najczęściej uciekają. To właśnie oni mogą liczyć na łagodniejsze traktowanie
TS: Czym są punkty kar? Zauważyłem, że na tą chwilę one nic nie znaczą.
Chris & Mark: Punkty kar (Penalty Points) wprowadzone zostały by kiedyś gra się zakończyła. Przykładowo w więzieniu wybucha walka, - dostajesz kilka punktów kary. W przypadku morderstwa, ucieczki lub innego incydentu to samo. Po zebraniu 100 punktów następuje koniec gry spowodowany nieodpowiednim prowadzeniem więzienia. Na wagę złota są prawnicy, którzy dopóki ich opłacasz pomagają ci niwelować kary. Obecnie ta opcja jest niedostępna ale być może powróci w przyszłych wydaniach alpha.
TS: Skąd pochodzą fundusze w grze? Dostarcza je rząd ?
Chris & Mark: W zasadzie są trzy źródła pozyskiwania pieniędzy. Dwa z nich aktualnie działają. Trzecia opcja uruchomiona będzie w przyszłości. Są to:
1)Przy tworzeniu dużych obiektów takich jak kuchnia, magazyn, budynki administracji lub przez wykonywanie celów np. “wyedukuj 100 więźniów” gracz otrzyma stosowną zapłatę
2)Dzienny przychód finansowany przez rząd
3)Przychód z prywatnej firmy, przykładowo możemy zatrudnić więźnia by wyprodukował wybrany materiał, który potem sprzedamy. Także więźniowie będą mogli kupić niewielkie podarki takie jak papierosy, karty telefoniczne wzbogacając tym samym nasz budżet.
Wywiad ten w wersji oryginalnej dostępny jest w źródle. Natomiast pokaz możliwości Prison Architekt wygląda tak: