Przedświąteczne zakupy w sieci według Skąpiec.pl ...

Serwis porównujący ceny Skąpiec.pl prześledził, na ile i w jaki sposób przedświąteczna gorączka zakupowa wpływa na zainteresowanie internautów poszczególnymi kategoriami produktów. W analizie wzięto pod uwagę dwa przedziały czasowe 08.11 – 01.12 2008 oraz 11.10 – 03.11 2008. Przyjęto założenie, że osoby zdecydowane na zakupy w sieci dokonują wstępnych poszukiwań już od połowy listopada, dopingowani zwłaszcza przez szalejący, stale wzrastający kurs dolara amerykańskiego. Zestawiono ze sobą ilości odsłon, jakie odnotowały w obu okresach konkretne kategorie. W efekcie okazało się, że w tym sezonie niepodzielnie króluje szeroko pojęta elektronika użytkowa. Wyniki w rozwinięciu newsa ...
Najczęściej poszukiwanymi podarunkami są w tym przypadku:
- Telewizory LCD (wzrost o 21.58 proc.),
- Telewizory plazmowe (wzrost o 22.36 proc.),
- Kamery cyfrowe (+ 24.38 proc.)
- DVD (+ 24.18 proc.)
- Nawigacja GPS (+ 23.71 proc.)
Chętnie sięgamy także po Lustrzanki analogowe (+ 26.76 proc.),
Odtwarzacze mp3 (+ 29,95 proc.) oraz Miniwieże (+ 27.38 proc.).
Prawdziwym hitem tego sezonu okazały się jednak gry komputerowe, które odnotowały następujący wzrost zainteresowania wśród potencjalnych nabywców:
- Gry playstation (55.31 proc.)
- Gry PC (41.49 proc.)
- Gry xbox (21.05 proc.)
Dużą popularnością cieszą się także akcesoria związane z grami takie jak Pady i kierownice (wzrost o 33 proc.) oraz Konsole (plus 44.14 proc.).
Poza elektroniką internauci chętnie sięgają po drobny sprzęt AGD jak np.:
- Miksery (plus 68.48 proc.)
- Roboty kuchenne (+ 61.79 proc.)
- Ekspresy do kawy (+ 52.65 proc.)
- Golarki (+ 104.24 proc.)
- Depilatory (+ 127.77 proc.)
- Lokówki (+ 67.53 proc.)
Serwis Skąpiec.pl zaobserwował również wyraźny wzrost zainteresowania Bielizną erotyczną (plus 75,79 proc.), Wodami perfumowanymi (+ 56.90 proc.) oraz Zegarkami (damskimi – plus 38.63 proc., męskimi – plus 39.45 proc.).
Warto podkreślić, że mimo powszechnych dyskusji o kryzysie, polscy konsumenci są otwarci na zakupy w sieci. Wzrost zainteresowania tego rodzaju zakupami przekłada się na wzrost liczby użytkowników porównywarek cen. Ilość osób odwiedzających serwis Skąpiec.pl w listopadzie wzrosła – w porównaniu z ubiegłym rokiem - o ok. 700 tysięcy (z ok. 1.2 mln do ok. 1.9 mln - wg. danych Google Analitycs).
W sytuacji, gdy opinia publiczna wciąż podkreśla wagę poszukiwania oszczędności, zakupy w internecie jawią się jako doskonałe rozwiązanie. Dość powiedzieć, że sprzęt AGD i RTV jest w tym przypadku tańszy nawet do 30-40 proc. w porównaniu z ofertą tradycyjnych elektromarketów. Internetowe sklepy przyciągają jednak nie tylko niższymi cenami, ale także bogatą ofertą i wygodą dokonania transakcji.