Publikacja PENTORA

Ciekawą publikację pt.: "Komercyjne wykorzystanie Sieci w Polsce" zamieścił PENTOR Instytut Badania Opinii i Rynku S.A. we wrześniowym magazynie Manager nr9 2002.
Wynika z niej, że przeciętny polski e-klient jest osobą dość zamożną (tylko 25% gospodarstw domowych posiada komputer) i dlatego w skali kraju niska jest penetracja internetu. Poza tym nie mamy zaufania do sklepów internetowych. Najczęściej kupujemy produkty niematerialne jak oprogramowanie, gry, płyty. Rzeczy materialne wolimy najpierw sprawdzić, dotknąć, obejrzeć w oryginale i dlatego wybieramy sklepy tradycyjne. Po szczegóły odsyłam na strony Pentora (źródło).
P.S: Wiem, że informacja ta nie jest najnowsza, ale temat jest jak najbardziej aktualny, ponieważ komercjalizacja postępuje i nic nie jest w stanie jej zatrzymać.
Oto przykładowy wykres zamieszczony na stronie Pentora: