Radeony serii HD 6000 wystartowały...

Dziś doczekaliśmy się długo wyczekiwanej premiery nowych Radeonów, które miały zrewolucjonizować cenniki na mocno "skostniałym" rynku. I faktycznie stosunek wydajności do ceny, AMD postawiło na bardzo atrakcyjnym poziomie. Do tej pory koncern sprzedał już ponad 25 milionów układów graficznych zgodnych z API DirectX 11, więc na razie jest niekwestionowanym liderem, a nowa generacja ze swoimi przystępnymi cenami, na pewno im jeszcze w tym pomoże. Ci, którzy jeszcze nie czytali testu Radeonów HD 6850 i HD 6870, mogą to nadrobić TUTAJ. Ponieważ dziś startuje jednocześnie wielu producentów kart współpracujących z AMD, zbiorczo zaprezentuję kilka kart od Asusa, Gigabyte, HIS, MSI czy PowerColor i zamieszczę fragmenty informacji prasowej, dotyczących technologii, jakie otrzymamy w tym produkcie...
Grafika “Eye-Definition” i najwyższa wydajność w środowisku DirectX 11
· Wyjątkowa wydajność dla wyjątkowych osiągów: Układy graficzne AMD Radeon HD 6800 zostały stworzone, by powtórzyć sukces poprzedniego flagowego produktu AMD - ATI Radeon HD serii 4800. Dzięki wykorzystaniu doświadczeń AMD w dziedzinie DirectX 11, nowe karty zapewniają o 30 procent wyższą wydajność w grach, niż inne produkty w tej klasie. Układy te oferują również szybszą teselację i bardziej realistyczne doznania z gier.1,3 Dzięki nowej architekturze i technologii zarządzania energią, AMD Radeon HD 6800 zapewnia najlepszą w swojej klasie efektywność energetyczną.
· Nowa, lepsza jakość obrazu: AMD Radeon 6800 wyposażono w nową funkcję morphological anti-aliasing kompatybilną z DirectX 9, DirectX 10 oraz DirectX 11, a także filtrowanie anizotropowe.
· Stworzony z myślą o grach na DirectX 11: DirectX 11 szybko stał się nowym standardem w grach komputerowych. Większość producentów gier wybiera karty graficzne AMD Radeon jako swoje platformy do tworzenia gier w standardzie DirectX 11. Poza grami w standardzie DirectX 11 games, AMD Radeon HD 6800 dostarcza również wyjątkowych wrażeń z gry w środowiskach DirectX 9, DirectX 10, DirectX 10.1 oraz tytułach OpenGL w różnych konfiguracjach AMD CrossFireX 4.
Nowe doświadczenia dzięki technologii AMD Eyefinity i wiodącym technologiom obrazowania
· Wiodące rozwiązanie w dziedzinie przetwarzania obrazu z użyciem wielu ekranów: Karty graficzne AMD Radeon HD 6800 jako pierwsze na rynku zapewniają wsparcie zarówno dla technologii DisplayPort 1.2, jak i HDMI 1.4a, dając użytkownikom komputerów szereg możliwości konfiguracji monitorów oraz nowe funkcje DisplayPort.
· AMD Eyefinity - proste, elastyczne i niedrogie rozwiązanie do wyświetlania obrazu na wielu moniotorach: Technologia AMD Eyefinity pozostaje najbardziej opłacalnym z dostępnych na rynku rozwiązań, oferując imponującą ilość możliwości wyboru konfiguracji ekranów5. Już ponad 45 gier zostało stworzonych do działania z AMD Eyefinity, a setki tytułów są kompatybilne z tym rozwiązaniem. Dodatkowo, wraz z trwającymi pracami nad udoskonaleniem sterowników, pojawiać się będą kolejne funkcje i konfiguracje AMD Eyefinity.
· Technologia AMD HD3D – jeszcze lepsza rozrywka w 3D: AMD Radeon HD 6800 daje początek rozwiązaniu AMD HD3D, stanowiącym efekt inicjatywy AMD
w dziedzinie rozwoju rozwiązań 3D w grach i filmach. Już 400 tytułów wspiera rozwiązanie AMD HD3D, a ekosystem 3D AMD pozostaje otwarty na szeroki zakres rozwiązań 3D, dostępnych w najkorzystniejszych cenach6.
Żyj szybciej dzięki AMD Accelerated Parallel Processing
· Accelerated Parallel Processing (APP): Ciesz się nowymi funkcjami i poprawioną wydajnością w aplikacjach multimedialnych, czy rozrywkowych. 7
· Jeszcze lepsza jakość obrazu: Katy graficzne AMD Radeon HD 6800 wykorzystują Unified Video Decoder 3 (UVD), dedykowany akcelerator wideo, który pozwala w pełni wykorzystać możliwości filmów Blu-ray 3D i innych formatów HD, a także wideo online, jednocześnie korzystając z możliwości poprawy jakości wideo dzięki zaawansowanym funkcjom post-processingu, skalowanie, poprawy kontrastu dynamicznego itp.
· Szerokie wsparcie standardów branżowych: Karty graficzne AMD Radeon HD 6800 w pełni wspierają zarówno interfejs DirectCompute, jak i OpenCL, zapewniając dostęp do szerokiego wachlarza aplikacji.