Ray Tracing dla World of Tanks na PC

Ray Tracing pozwala na uzyskanie fizycznie poprawnych, miękkich i wysokiej jakości cieni w grach. Korzystając z biblioteki Intel Embree (część Intel One API) udało się uzyskać rozwiązanie (stworzona przez Wargaming przy ścisłej współpracy z zespółem Intel Advanced Rendering Engineering), które pozwala procesorowi dokonywać szybkich, wielowątkowych konstrukcji BVH, a karcie graficznej na tworzenie ray tracingu w shaderach. To rozwiązanie sprawia, że nie potrzebujemy do uzyskania tray tracingu w grach karty graficznej obsługującej sprzętowo tej technologii, każda grafika kompatybilna z DirecX 11 wystarczy do tego zadania.
W marcu 2018 jako cześć aktualizacji 1.0 do World of Tanks Wargaming zmienił silnik graficzny tej popularnej gry na nowy o nazwie „Core”. Jest to wewnętrzny silnik firmy, który cały czas jest ulepszany i następnym krokiem będzie dodanie realistycznych cieni bazujących na ray tracingu właśnie.
Zaktuualizowany silinik WoT enCore RT będzie obsługiwał również jednoczesne renederowanie (przedstawione w aktualizacji 1.4), które też zostało stworzone we współpracy z Intelem i daje solidne podwaliny pod przyszłą implementację technologii ray tracing w grze.
Od dziś każdy może przekonać się jak będzie to wyglądać pobierając specjalna aplikację World of Tanks encore RT demo z tego miejsca -> wotencore.net/pl





