2018-01-09 16:16
Autor: Sławomir Kwasowski (SlawoyAMD)
4

Razer prezentuje Project Linda - hybryda laptopu i smartfonu

Obrazek Razer prezentuje Project Linda - hybryda laptopu i smartfonu

Firma Razer zaprezentowała dzisiaj Project Linda – nowatorskie rozwiązanie stanowiące hybrydowy laptop z ekranem 13.3-cala, napędzany przez oparty na systemie Android smartfon Razer Phone. Projekt hybrydy laptopa i telefonu rozpoczyna nową erę komputerów mobilnych, łącząc popularne środowisko systemu Android z możliwościami komputerów przenośnych. W laptopie Project Linda smartfon Razer Phone jest dokowany w miejscu, w którym zazwyczaj znajduje się touchpad, a połącznie urządzeń odbywa błyskawicznie i wymaga jedynie naciśnięcia przycisku. Procesor Qualcomm Snapdragon 835 i 8 GB pamięci RAM, w które wyposażono Razer Phone, zapewniają błyskawiczne działanie, w mgnieniu oka zamieniając Project Linda w laptop działający w oparciu o system Android.



5.7-calowy wyświetlacz telefonu Razer Phone może wtedy być używany jako touchpad lub jako drugi ekran, dający szybki dostęp do aplikacji, narzędzi i innego oprogramowania.

Pełnowymiarowa, wbudowana klawiatura rozbudowuje możliwości urządzenia Project Linda, poszerzając jego przydatność w pracy oraz różnicując doświadczenia gamingowe. Użytkownicy zyskują wygodniejszą i szybszą możliwość pisania, dostosowaną do systemu Android m.in. dzięki dodatkowym klawiszom do nawigacji, wyszukiwania i wyboru aplikacji. Podświetlenie Razer Chroma świetnie sprawdzi się w trudnych warunkach oświetleniowych, a także pozwoli na pełna personalizację za pomocą milionów opcji kolorystycznych. Użytkownik może także podłączyć myszkę, aby osiągnąć precyzję niezbędną w grach lub podczas pracy z aplikacjami.

Zaprojektowana z myślą o pełnej mobilności jednoczęściowa aluminiowa obudowa Project Linda ma grubość jedynie 15 mm i wagę 1,25 kilograma (włączając zadokowany telefon). Dotykowy ekran Quad HD o wielkości 13,3 cala przenosi wyjątkowe doświadczenie oglądania obrazów z odświeżaniem na poziomie 120 Hz z wyświetlacza Razer Phone na większą powierzchnię, zapewniając płynność ruchów i żywe obrazy. Projekt posiada wewnętrzną baterię o pojemności 53,6 Wh, która poza zasilaniem komputera jest także w stanie naładować smartfon – ponad trzy razy. Wewnątrz laptopa znajduje się dysk twardy o pojemności 200 GB, pozwalający na przechowywanie kopii zapasowej danych, a także dodatkowych aplikacji oraz multimediów. Project Linda daje możliwość podłączenia licznych zewnętrznych urządzeń za pomocą 3.5-milimetrowego gniazda audio jack, USB-A oraz USB-C, które służy także do ładowania. Laptop wyposażono również w mikrofon i kamerę 720p.

Project Linda wypełnia lukę między przenośną rozrywką a wygodą laptopów. Wydajność, wyświetlacz oraz podwójne przednie głośniki z Razer Phone idealnie łączą się z dużym ekranem, klawiaturą i baterią Project Linda, tworząc tym samym mobilną, hybrydową konfigurację do grania i pracy.





Razer prezentuje Project Linda - hybryda laptopu i smartfonu

Razer prezentuje Project Linda - hybryda laptopu i smartfonu

Razer prezentuje Project Linda - hybryda laptopu i smartfonu

Razer prezentuje Project Linda - hybryda laptopu i smartfonu

Razer prezentuje Project Linda - hybryda laptopu i smartfonu

Źródło: Info Prasowe / Razer
  1. Avatar nic wiadomość nic
     

    A do czego to potrzebne i jaka może być wydajność czegoś takiego? Czy nie tańsze by było po prostu "normalne włożenie" podzespołów do tego lapka?

  2. Avatar nic wiadomość nic
     

    Czy ja wiem czy to takie nowatorskie ? Parę lat temu Asus wypuścił Padfone, zasada identyczna z tym że tam wkładało się telefon w "tablet".

  3. Avatar Mecenas IN4.pl wiadomość nic
    @Fiero

    ba.... Motorola Atrix + lapdock (tak się toto nazywało) to było innowacyjne. To tylko powtórka. Bez spójnego OSa duży-mały ekran i bez appek na duży ekran, tylko ciekawostka, nic więcej.

  4. Avatar nic wiadomość nic
    @Ignacek9

    W tym rozwiązaniu,nie musisz synchronizować stanu gier, co nie w każdej jest w ogóle obsługiwane.
    @straszny
    Ale to nie ma zmieniać zachowania OS tylko powiększyć go do 13" w natywnym dla smartfona QHD. Dla mnie jest to całkiem fajny pomysł, sporo gier na Androida na moim 5,3" ma tak małe czcionki że z trudem je czytam.
    Interfejs w części aplikacji stanie się wielki, ale biorąc pod uwagę ikonki wielkości pięści na starszych iPadach (nie wiem jak to wygląda w nowych iOSach) można z tym żyć. Piszę to bo wiem, że zaraz napiszesz, że aplikacje na Androida nie są przystosowane do dużych ekranów (tabletów), a moim zdaniem często jest wręcz odwrotnie.



Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych i zalogowanych czytelników serwisu IN4.pl.