Sprzętowy T&L z Shaderami 2.0 w GMA X3x00

Intel opublikował beta-wersję sterowników dla chipsetu G965 oraz GM965 ze zintegrowaną grafiką, które umożliwiają uruchomienie sprzętowego silnika T&L na zintegrowanych rdzeniach graficznych GMA X3000, oraz X3100. Pomimo tego, że premiera w/w chipsetów odbyła się już rok temu, dopiero teraz Intel zdecydował się wypuścić sterowniki pozwalające na obsługę przez zintegrowane rdzenie graficzne przekształceń T&L Dostępny sterownik działa jak na razie tylko w Windows XP, ale Intel obiecuje, że sterownik dla Visty pojawi się w ciągu najbliższych tygodni. Beta sterowniki 14.31 wspierają jedynie shadery w wersji 2.0, jednak do końca sierpnia powinna pojawić się wersja obsługująca model 3.0.
Beta-sterowniki zostały sprawdzone z następującymi tytułami:
• Battlefield 2
• Battlefield 2142
• Call of Duty 2
• Elder Scrolls IV: Obliviion
• Vanguard: The Saga of Heroes
• Rainbow Six: Vegas
• Age of Empires 3
• Final Fantasy XI Bench 3
• Unreal Tournament 2004