Technologia AMD TressFX

AMD zaprezentowało swoją nową technologię, która ma zapewnić nam jeszcze wierniejsze odtwarzanie wirtualnej rzeczywistości. Mowa tu o zapowiadanej już od jakiegoś czasu technologii AMD TressFX, która będzie teraz odpowiedzialna za renderowanie cząstkowych elementów w efektach wizualnych. Dzięki niej postać w grze przestanie chodzić między innymi w "betonowych" włosach, których ruch na wietrze czy podczas walki zmieniał się tylko w określonych rejonach. Tutaj fizyka ruchu każdego włosa jest niezależna i wygląda znacznie bardziej naturalnie, co widać na załączonych materiałach z scen Tomb Raider z pełną uroku i delikatności Larą Croft w roli głównej. TressFX dołączy do narzędzi AMD Crystal Dynamics i sięgając do zasobów technologii DirectCompute, Order Independent Transparency (OIT) i Per-Pixel Linked-List (PPLL), czyli elementów bardzo skutecznie wykorzystywanych przez GPU w architekturze Graphics CoreNext. Zgodnie z reklamowym banerem, AMD TressFX ma być świetną odżywką dla włosów, ale zostanie również wykorzystana w innych "kudłatych" efektach, jak futra czy np. gęste struktury mchów i porostów.