Technologia NVIDIA PhysX w świecie gry Mirror’s Edge ...

W nagradzanej grze komputerowej Mirror’s Edge, jej twórcy, studio DICE, oddział firmy Electronic Arts, przedstawiają graczom nową bohaterkę o imieniu Faith. Należy ona do sieci kurierów zwanych „biegaczami”, którzy używają akrobatycznych umiejętności do transportowania w mieście tajnych informacji, a starając się uniknąć wykrycia wykorzystują do przemieszczania się dachy wieżowców i różne umieszczone na wysokościach elementy jak np. ramiona dźwigów. Aby przekazać to oszałamiające poczucie ruchu, DICE wykorzystuje technologię NVIDIA PhysX, aby dać graczom najwyższej klasy rozgrywkę na PC. Dzięki silnikowi NVIDIA PhysX, świat gry Mirror’s Edge staje się rzeczywistością wraz z realistycznymi efektami wiatru, skutkami działania broni i ruchami postaci. Zwykłe przedmioty stają się częścią całej rozgrywki. Ubrania, flagi i transparenty mogą wpływać na graczy i ich broń, efekty ścielącej się nisko mgły oddziałują z krokami gracza, eksplozje wypełniają powietrze dymem i odłamkami, zaś uderzeniom kul towarzyszą interaktywne odpryski. (Dalej) ...
W komputerach PC, technologia PhysX wykorzystuje moc CUDA, architektury obliczeń równoległych ogólnego przeznaczenia firmy NVIDIA, co pozwala na przedstawianie obrazów 10-20 razy bardziej złożonych wizualnie niż to jest możliwe w przypadku procesorów graficznych GeForce bez obsługi CUDA. W przeciwieństwie do rozwiązań konkurencyjnych, które nie skalują się wraz ze wzrostem wydajności sprzętu, tylko technologia PhysX może wykorzystać najlepsze elementy architektur CPU i GPU, zapewniając wyjątkowe, wciągające wrażenia. Dzięki ponad 100 milionom dostarczonych do tej pory, kompatybilnych z CUDA procesorów graficznych z serii GeForce 8 i wyższych, technologia PhysX dysponuje największą bazą zainstalowanych procesorów obliczeń równoległych ogólnego przeznaczenia, na których może być uruchamiana.
„Jeśli kochasz sceny walk, szalone pościgi i przygody na wysokości, to Mirror’s Edge jest grą dla ciebie”, powiedział Ujesh Desai, wiceprezes działu procesorów graficznych GeForce w firmie NVIDIA. „Gracze docenią większą wolność ruchu, w tym możliwość prześlizgiwania się pod barierkami, koziołkowania, odbijania się od ścian i balansowania na krawędziach – a wszystko to w dynamicznym, wciągającym środowisku, oferowanym w części przez naszą technologię PhysX”.
Składająca się z wydajnego silnika fizycznego, API oraz oprogramowania pośredniego, technologia NVIDIA PhysX jest najbardziej rozpowszechnionym w branży rozrywki komputerowej silnikiem fizycznym, już wykorzystywanym w ponad 140 będących w sprzedaży grach przeznaczonych dla komputerowego systemu rozrywki PLAYSTATION 3, komputerowego systemu gier i wideo Xbox 360 firmy Microsoft oraz konsoli Wii i komputerów PC.
O grze Mirror’s Edge
Grze Mirror’s Edge przyznano podczas odbywającej się w Lipsku imprezy GC Developers Conference tytuł „Best Xbox 360 Game”. Otrzymała także nagrodę Game Critics Award za „Best Original Game” w czasie targów E3 w lipcu bieżącego roku. W wersjach dla komputerowego systemu rozrywki PLAYSTATION®3 i komputerowego systemu gier i wideo Xbox 360® gra Mirror’s Edge została wprowadzona do sprzedaży 11 listopada bieżącego roku. Wersja dla komputerów PC ukaże się w styczniu 2009 roku. Więcej informacji o grze uzyskać można pod adresem www.mirrorsedge.com.