Valve świętuje 10 urodziny Steam

Wczoraj swoje 10 urodziny świętował Steam. W czasie gdy debiutowała usługa Valve bardzo popularne były płyty CD\DVD, na których zainstalowane były gry. Steam powstał zanim Mark Zuckerberg planował Facebooka i zanim powstał system Apple o nazwie iOS. Przez te dziesięć lat sporo się zmieniło. Zapraszamy do podróży w czasie.
Valve dość odważnie w 2002 zaprezentowało betę Steama. Po roku dokładnie 12 września 2003 pojawiła się finalna wersja Steam. Początkowym zamiarem Valve było wprowadzenie ochrony przed oszukiwaniem w grze Counter Strike. Za pośrednictwem Steama gry też miały być automatycznie aktualizowane. Duże zmiany przyszły w roku 2004, wtedy to pojawił się Half-Life 2.
Tytuł ten wymagał od użytkownika pobrania gry za pośrednictwem internetu. Te zabezpieczenie było batem na piratów (a tak przynajmniej sądziło Valve). Nie odbyło się bez problemów rodem z Sim City 5. Wielu użytkowników miało problemy z uruchomieniem gry. Powodem tego były za słabe serwery Valve (brzmi znajomo?). Po pewnym czasie wszystkie usterki usunięto.
Kolejnym przełomowym rokiem był 2005. Do tej pory (2003-2005) w „sklepie steamowym” pojawiały się tytuły wydane tylko przez Valve (Counter Strike, Half Life 2, itp.). Od 2005 roku zaczęły pojawiać się tytuły innych wydawców. W 2007 swoje gry przedstawiły takie duże firmy jak id Software, Activision, Eidos czy Capcom. To własnie w tym roku sprzedaż gier przez „internet” zaczęła osiągać duże zyski. W między czasie pojawiły się rozwiązania takie jak przyjaciele czy możliwość wykonywania zrzutu ekranu.
W ubiegłym roku pełną parą ruszył autorski projekt o nazwie GreenLight. Początkujący twórcy gier mogą na wczesnym etapie wrzucać swoje prace. Osoby uczestniczące w projekcie tym mogą doradzać co należy zmienić lub dodać. Najciekawsze pomysły dodawane są do głównego sklepu Steam.