2006-01-09 10:56
Autor: skoczy
7

Wywiad z Johnem Carmackiem - szefem ID Software.

Obrazek Wywiad z Johnem Carmackiem - szefem ID Software.

Dla niektórych gry komputerowe to jedyny powód, żeby kupić PC'ta. Inni zaś obwiniają twórców gier FPP, wskazując na zły wpływ strzelanek na rozwój dzieci i młodzieży. John Carmack to dzisiaj ikona w świecie gier video. Bez flagowego programisty ID Software (jednocześnie szefa i współzałożyciela firmy) świat gier FPP zapewne wyglądałby dziś inaczej. Co by było, gdyby pewnego dnia tego świata nie nawiedziło trzęsienie (ang. quake)... Każdy tytuł 3D, do którego przykłada się Carmack wprowadza nowe rozwiązania w grafice 3D, zaś przestrzeń dźwięku otrzymuje mowy wymiar - nawet Ci, którzy nie są pasjonatami strzelanek odczuwają znaczenie tego rodzaju gier w rozwoju całego rynku. Quake, Doom, Hexen, Wolfstein to tytuły obok których nie można przejść obojętnie.


Za pośrednictwem strony http://www.buzzscope.com w przedstawionym poniżej wywiadzie z Johnem Carmackiem znajdziecie m.in. odpowiedź na pytanie: dlaczego John woli Xboxa 360 od PS3, jakie są najbliższe plany ID Software i co myśli o najnowszych chipach graficznych. Zapraszam do krótkiej, aczkolwiek interesującej lektury.

Właśnie doczekaliśmy się Dooma w postaci RPG. To fantastyczna gra, ty bardziej jeśli spojrzeć, że jest dostępna na telefony komórkowe. Jaka była oryginalna wizja tej gry i czego nie udało Ci się w niej zawrzeć z powodu ograniczeń narzuconych przez technologię mobilną?

John Carmack: Jestem jak najbardziej zadowolony z wersji mobilnej, z tego co udało się zrealizować. Jedyną rzeczą, przy której najwięcej się namęczyliśmy to obsługa dźwięku w J2ME - implementacja API przysporzyła trochę kłopotu.

Wielu ludzi było zaangażowanych w rozwój tej gry, czy myśleliście o wypuszczeniu wersji dla innych platform mobilnych? Gra odniosła spektakularny sukces, dlatego przeniesienie jej na inne środowisko mogłoby być ciekawym wyzwaniem dla ID.

John Carmack: Od czasu do czasu nachodziła nas ochota, aby przenieść tytuł na GameBoy'a Advanced, ale póki wsparcie ze strony sprzętu 3D w tej konsoli jest takie sobie... Prędzej widziałbym wersję tej gry dla iPoda. Pierwsza generacja mobilnych akceleratorów od ATI i NVIDII nie do końca się udała producentom, oczekujemy że nadchodząca spisze się dużo lepiej. Obecnie negocjujemy z ATI możliwość produkcji dedykowanego akceleratora, na który można by napisać kawałek dobrej gry 3D...

Gry FPP to dla Ciebie chleb powszedni, ale czy nie myślałeś o spróbowaniu swoich sił w całkiem odmiennych gatunkach, jak np.: RTS?

John Carmack: Szczerze mówiąc myślałem. Od czasu premiery Dooma na platformie mobilnej po głowie chodzi mi parę innych pomysłów, a większość z nich nie ma nic wspólnego ze strzelankami ;)

Co myślisz o nowych konsolach: Xbox 360 i nadchodzącym PS3? Konsola Microsoftu jest już dostępna w 3 regionach świata, za niedługo premiera Sony PS3 - czy ID zamierza wypuścić na rynek jakieś tytuły? Np.: DOOM3: Demonic Regions dla Xboxa 360 i PS3?

John Carmack: Obie konsole to wspaniałe maszynki do gier i mocne pole do popisu dla programistów, ale osobiście skłaniam się ku platformie Microsoftu, dzięki symetrycznej architekturze CPU i wspaniałym narzędziom dla developerów. Konsola Playstation3 będzie posiadać ciut więcej mocy szczytowej, ale z drugiej strony łatwiej będzie ujarzmić potęgę 360-tki ;) Nasz kolejny tytuł będzie najprawdopodobniej jednocześnie dostępny na PS3, Xbox 360 oraz PC.

Jakie masz zdanie o filmie DOOM: The movie i jego twórcach. Jaką rolę widziałbyś dla siebie, gdybyś miał współtworzyć ową produkcję?

John Carmack: Podobał mi się ten film. Nie chciałem mieć do czynienia z produkcją filmu i trzymałem się od niej z daleka, ponieważ chciałem zobaczyć ten film z perspektywy trzeciej osoby. Osobiście podoba mi się też odyseja Mortal Kombat czy pomysł na film Resident Evil w przeciwieństwie do mizernie wykonanych edycji filmowych Mario Brothers czy Double Dragon.

DOOM 3 niedawno wyszedł, ale już pokrywa się kurzem. Nad jaką grą obecnie pracuje ID dla platformy PC i mobilnej?

John Carmack: Na razie nie pracujemy nad żadnym tytułem dla konsoli czy PC, ale po sukcesie Dooma RPG i po wielu pozytywnych i zaskakujących komentarzach użytkowników pracujemy nad tytułem Fantasy, który mieć podobny styl do Dooma. A co będzie dalej, zobaczymy....

Image Hosted by ImageShack.usJohn Carmack podczas pracy nad Doomem 3.



Tutaj zapewne na wakacjach.

źródło: http://www.buzzscope.com



Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych i zalogowanych czytelnik serwisu IN4.pl.