nVidia GELATO 2.1 - oprogramowanie do renderingu

NVIDIA Corporation, światowy lider technologii programowalnych procesorów graficznych, zaprezentował dzisiaj oprogramowanie do renderingu wykorzystującego procesory graficzne NVIDIA Gelato 2.1, zawierające obsługę narzędzia Shave and a Haircut firmy Joe Alter, przeznaczonego do tworzenia efektów włosów i futra. Wśród innych nowości tej edycji znajdziemy także obsługę programów Autodesk Maya 8.5 i 3ds Max 9.0, ulepszone funkcje renderingu stereo oraz znaczące podniesienie wydajności. Gelato 2.1 można pobrać za darmo ze strony www.nvidia.pl. Gelato Pro 2.1, oferowane w cenie 1500 USD, oferuje zaawansowane funkcje renderingu oraz większe możliwości rozbudowy w profesjonalnych środowiskach produkcyjnych. Gelato Pro 2.1 oferowane jest także w ramach licencji masowych oraz ze zniżkami dla ośrodków edukacyjnych. (Dalej) ...
„Gelato to niezwykle potężne narzędzie do renderingu, oferujące zdumiewające możliwości”, powiedział Joe Alter, prezes firmy Joe Alter, Inc. „Obecnie, dzięki obsłudze programu Shave and a Haircut, użytkownicy pakietu Maya mogą łatwo włączyć Gelato do procesu renderingu i uzyskać wyjątkowo realistyczne włosy i futro”.
Oprogramowanie Gelato to pakiet do finalnego renderingu obrazów wysokiej jakości, akcelerowany przez rozwiązania graficzne NVIDIA Quadro FX oraz NVIDIA GeForce. Pierwotnie zaprojektowany do renderingu efektów wizualnych w przemyśle filmowym i telewizyjnym, Gelato jest teraz przystosowane do współpracy z każdym programem 3D, który wymaga zaawansowanego renderingu, a więc także przy tworzeniu gier, w zastosowaniach CAD, projektowania przemysłowego czy w architekturze. Gelato dostarczane jest z plug-inami do programów Autodesk Maya i Autodesk 3ds Max.
Nowe funkcje Gelato 2.1
· Znacząco szybsze funkcje raytracingu oraz usuwania niewidocznych powierzchni
· Ulepszone funkcje renderingu stereo z nowym trybem projekcji pozaosiowej oraz lepszym wyświetlaniem obrazów anaglifowych (czerwony/niebieski)
· Ulepszenia plug-inu Mango™ dla Autodesk Maya:
o Obsługa Shave and a Haircut 4
o Obsługa Maya 8.5
o Obsługa 64-bitowej wersji programu Maya (obecnie tylko w systemie Linux, niebawem także w 64-bitowej wersji Windows)
o Rendering wieloprzebiegowy
o Pełna obsługa zestawów „wypalania” tekstur w programie Maya
o Światło przyciemniane: obsługa funkcji wolumetrycznych w stożkach światła
· Udoskonalenia w plug-inie Amaretto™ firmy Frantic Films dla Autodesk 3ds Max:
o Obsługa 3ds Max 9
o Funkcje ponownego oświetlania Sorbetto™ dostępne teraz także w 3ds Max
· Udoskonalenia w technologii ponownego oświetlania Sorbetto, dostępnej w Gelato Pro:
o Interaktywne dostosowywanie sposobu przeliczeń w parametrach kamery, w tym funkcji głębi ostrości oraz parametrów stereo
o Dynamiczne cienie
Oprogramowanie Gelato 2.1 i Gelato Pro 2.1 obsługiwane jest obecnie w systemach Windows XP oraz Linux. Gelato uruchomić można na procesorach klasy NVIDIA GeForce® 5200 lub wyższej lub na każdej karcie z rodziny NVIDIA Quadro® FX. Gelato Pro jest certyfikowane i objęte pomocą techniczną tylko przy wykorzystaniu razem z kartami NVIDIA Quadro FX. Więcej informacji na temat funkcji programu Shave and a Haircut znaleźć można na stronie http://www.joealter.com/.