ATI Radeon 32MB DDR
Strona 3 - Wyniki
5. Wyniki testów
Do dalszych pomiarów wybrałem sterowniki specjalne.
a) 3D Mark'i
Tester | Wynik |
3D Mark 99 Max | 5292 |
3D Mark 2000 1.1 | 4589 |
Wyniki nie wyglądają zbyt ciekawie. Jak się zaraz okaże 3D Mark nie mówi całej prawdy.
b) Quake 3
Nie robiłem testów w ustawieniach Fast i Normal dlatego, że karty tej klasy nie ma sensu testować nie wyciskając z niej wszystkiego co się da.
c) MDK 2
Możemy zaobserwować, że do rozdzielczości 1024x768 karta w 16 jak i 32 bitach zachowuje się prawie identycznie. Jest to niewątpliwie jej duża zaleta.
6. Overclocking
Jak już powiedziałem wcześniej karta taktowana jest zegarem 166/166Mhz tylko dla tego, że jest to wersja OEM, a nie Retail. Nie było żadnego problemu z podkręceniem jej do 183/183Mhz. Dalsze podkręcanie pokazało, że przy taktowaniu rdzenia na 190Mhz zaczynają pojawiać się kropki na ekranie. Wróciłem więc z rdzeniem do pewnego 183Mhz. Pamięci za to dały rewelacyjny rezultal 200Mhz (DDR 400Mhz) bez żadnych problemów. Zrobiłem więc porównanie ustawienia 166/166 i 183/200. Oto wynik:

Możemy się dowiedzieć ciekawych rzeczy. Otóż najbardziej z szybszych pamięci korzysta 32bitowy kolor. Okazuje się też, że dopiero od rozdzielczości 1280x1024 szybsze pamięci dają większy efekt. W sumie podkręcanie tej karty nie jest, aż tak istotne. W zasadzie, każda z rozdzielczości jest grywalna, jedynie w 1600x1200 przy 32bitach zdarzają się tak zwane "rzuty ekranu".
Powiem krótko. FSAA można włączyć lecz wydajność spada na łeb na szyję. Da się płynnie grać w 640x480, a na upartego w 800x600. Co do jakości to według mnie jest ona ciut lepsza od tej jaką oferuje GeForce i dużo gorsza od tej jaką dostajemy od Voodoo5 5500. Na karty które zaoferują nam FSAA i dużą liczbę klatek w 1024x768 przyjdzie jeszcze poczekać.