2012-08-22 19:16
Autor: Krzysztof Wołk (flick)
19

Dane w chmurze - SkyDrive

Strona 1 - Windows Live SkyDrive

Windows Live SkyDrive to wirtualny dysk autorstwa firmy Microsoft i jednocześnie część serwisu Windows Live. SkyDrive w darmowej wersji udostępnia 7 GB miejsca, ograniczeniem wysyłanych plików jest ich rozmiar nie przekraczający 100 MB na plik (z racji nieustannie doskonalącej się oferty firmy Microsoft liczby te mogą ulec zmianie). Te wartości jednak zmieniają się bardzo szybko. Teraz zostanie przedstawione jak podmontować w swoim komputerze lub serwerze dysk Skydrive tak, aby był widoczny w Moim Komputerze tak samo jak inne dyski. Dzięki temu będzie można zabezpieczyć w chmurze najważniejsze dane. Analogiczne kroki można podjąć posiadając wykupione płatne usługi w chmurze w firmie Microsoft. Konfiguracja dla ułatwienia w przykładzie zostanie przedstawiona na systemie klienckim Windows 7. W innych systemach proces przebiega analogicznie.

Pierwszym krokiem jest udanie się na stronę skydrive.live.com gdzie należy albo się zalogować albo zarejestrować. Po zalogowaniu tworzy się folder bądź foldery.



Warto zwrócić uwagę na to, aby uprawnienia folderów były adekwatne do celu. Innymi słowy jeżeli foldery mają nie być nikomu udostępniane, prawidłowym parametrem udostępniania powinno być „Tylko ja”.



W Windows 7 należy wejść do panelu sterowania.



Następnie należy wybrać Konta użytkowników i Filtr rodzinny.



W dalszej kolejności konieczne jest wejście w Konta Użytkowników.



W końcu w menu po lewej stronie okna należy kliknąć Połącz identyfikatory w trybie online.



Na poziomie loga Windows Live ID konieczne jest kliknięcie na link Połącz identyfikator trybu online.



Jeżeli są wgrane dodatki Microsoft Live Essentials pojawi się od razu ekran logowania do usługi Windows Live, w przeciwnym razie najpierw nastąpi przekierowanie do strony www, na której będzie możliwość pobrania niezbędnego pliku instalacyjnego.



Po chwili oczekiwania pojawi się informacja o powiązaniu komputera z usługą Windows Live.



Teraz programy jak Microsoft Office uzyskały możliwość zapisu do dowolnego folderu na dysku Skydrive. Aby taki folder zamapować potrzebna będzie jego dokładna ścieżka sieciowa. W tym celu należy włączyć np. Excel, z menu Plik wybrać opcję Zapisz i Wyślij, a następnie w rozwiniętym menu Zapisz w sieci Web, aby po chwili po prawej stronie pojawiły foldery dostępne w usłudze Skydrive. Konieczne jest wybranie folderu, który ma zostać zmapowany i kliknięcie Zapisz Jako.



Po kliknięciu w górny pasek adresu się możliwość skopiowania adresu dysku.



Po wyłuskaniu fizycznej ścieżki internetowej do dysku Skydrive dysk ten można zamontować w tradycyjny sposób na dowolnym komputerze pod kontrolą Windows lub innego systemu operacyjnego.



Należy wejść w Mój Komputer i w górnym menu wybrać opcję Mapuj Dysk Sieciowy.



W oknie, które się pojawi konieczne jest określenie litery dysku oraz wklejenie wcześniej skopiowanego linku. Całą akcję należy zatwierdzić klikając Zakończ.



Jeżeli wszystko przebiegnie pomyślnie dysk sieciowy pojawi się w Moim Komputerze i będzie automatycznie podłączany przy każdym uruchomianiu komputera. Teraz pozostaje tylko zabezpieczać swoje dane. Można to robić ręcznie bądź użyć np. darmowej aplikacji Comodo Backup.

Strona 1 z 1 1