2010-05-18 09:02
Autor: cobex
9

Dwie nawigacje NTT-Navi

Strona 4 - Wrażenia testowe

Testy praktyczne które przeprowadziłem ograniczały się do jazdy po terenie śląska, a raczej jego części. Postanowiłem na tydzień pożyczyć znajomemu obydwie nawigacje aby mniej więcej sprawdzić co potrafi aplikacja „MapaMap”. Dla mnie sytuacja o tyle wygodna iż kolega jest kierowcą który sporo jeździ po kraju, odwiedza mnóstwo klientów więc dla niego sprawdzenie takiego urządzenia nie jest problemem.

Osobiście miałem okazję na test z centrum Katowic do mojego miejsca zamieszkania, czasem wpisywałem znane mi adresy w miastach do których uczęszczam (Bielsko-Biała, Czechowice, Żywiec).

Zacznę może od jednego mankamentu który wyskoczył w trakcie użytkowania, przy małym zabłądzeniu w mieście zauważyłem że czasem mapa nie przelicza nowej trasy zbyt szybko. Wydaje mi się że problem tkwi nie tylko w GPS od NTT, opcja „Gdy zjadę z trasy” umożliwia szukanie nowej drogi po przejechaniu 50m lub więcej, niestety czasem te 50m to za dużo. Zdarza się że na odcinku 50m mamy dwa skrzyżowania plus 3 zakręty, w takim przypadku obliczanie nowej trasy trwa nieco za długo. Taka sama sytuacja miała miejsce w nawigacji Nokia którą miałem okazję użytkować, mimo innej mapy oraz 4 razy wyższej ceny przeliczanie nowej trasy trwało prawie identyczne.


„MapaMap” w wersji „Easy” w którą NTT wyposażyło swoje produkty sprawdza się bardzo dobrze, najgorszą sytuacją na naszych drogach są wieczne remonty i objazdy które są problemem dla sprzętu GPS. Mimo umyślnego zbłądzenia z drogi ( robiłem to około 20 razy ) za każdym razem dojeżdżałem do celu bez problemów. Czasem dobrze jest zaznaczyć punkt przelotowy, zdarzyło mi się raz (mimo odhaczonej opcji „oblicz trasę najszybszą” ) że nawigacja uparcie kierowała mnie na inną drogę. Oczywiście droga była poprawna lecz chciałem jechać po lepszej jakości asfalcie. Niestety wersja mapy „Easy” nie umożliwia dokładnego wpisania adresu przelotowego, możemy tylko zaznaczyć miejscowość przez którą chcemy przejeżdżać co w większości przypadków zupełnie wystarcza.

Szczegółowa specyfikacja mapy „MapaMap” v6.3.1:



Wszystkie stacje benzynowe czy też foto-radary są poprawnie interpretowane, to samo dotyczy ustawień znaków ograniczających prędkość które możemy wpisać osobiście. Muszę przyznać że w sumie interesowała mnie tylko sama trasa, skupiałem się na sprawdzeniu jak urządzenie kieruje mnie do celu oraz przyglądałem się poprawność dróg na mapie które znam.


Każde urządzenie nawigacyjne będzie miało podobne parametry uzależnione przede wszystkim od zastosowanej mapy. Nie miałem możliwości sprawdzenia jak wygląda podgląd trasy w Warszawie dla której w wersji „Easy” na mapie istnieje opcja wyświetlania tras w postaci 3D. Stojące budynki nie są priorytetem przy wybieraniu nawigacji, niestety znajomy do stolicy nie podążał, osobiście również nie miałem okazji.

Jeżeli miałbym możliwość wystawienia ocen za poszczególne opcje w skali od 1 do 6, wyglądało by to następująco:

4336:


5036:


Strona 4 z 5 <<<12345>>>