2016-10-27 12:34
Autor: Konrad "aY227" Jung
3

Endless Space 2 - Asymetria (wkrótce) doskonała?

Strona 4 - Polityka wewnętrzna / Wydarzenia

Polityka wewnętrzna / Wydarzenia



Polityka w Endless Space 2 jest... skomplikowana.
Możliwość płynnego kombinowania przy polityce rasy jest przecudowna (jak i wymaga miesięcy prac nad balansem). Koniec z bezkarnym udawaniem pacyfistów, koniec z omijaniem mechaniki gry - teraz np. stawianie kolejnych stoczni wojskowych czy bunkrów musi wpłynąć na politykę planety. Może i grzeczne, ale jednak asymilowanie innych gatunków, najpewniej drastycznie zmieni obraz polityki imperium. Wesołe spamowanie "najlepszymi" konstrukcjami doprowadzi do całkowitego (lub częściowego) zniszczenia istniejącego systemu politycznego... i całe szczęście bo niekiedy dokładnie o to nam będzie chodziło.
Każda partia dysponuje zasobem reform/edyktów, które są możliwe do przeprowadzenia tylko wtedy gdy ogólne poparcie jest na określonym poziomie. Doprowadza to do sytuacji w której możemy umyślnie osłabić "główną" partię naszej rasy, aby tylko zyskać dostęp do reform innych opcji politycznych.
Wyobraźmy sobie urodzonych naukowców, którzy napotkali na swej drodze poważną przeszkodę militarną - czy aby nie skorzystają na lekkim wzroście poparcia dla militarystów, jeśli dzięki temu obniżą koszty utrzymania statków o 1/4?


Dorzućmy do tego jeszcze prawdziwie żyjącą galaktykę. "Questy" fabularne jak i losowe wydarzenia. Czuć że nie tylko każda z dostępnych ras, ale i cała galaktyka żyje, a my mamy na to realny i odczuwalny wpływ.


Dodajmy potężnych bohaterów, którzy (rodem z Master of Orion 2) nie są ozdobą, a elementem kluczowym. Gubernatorzy czy Admirałowie których rekrutujemy, to nie weseli statyści a modyfikowalny element naszego planu podboju galaktyki. Różne ścieżki rozwoju pozwalają nam na ich konkretne wyspecjalizowanie.

Strona 4 z 5 <<<12345>>>