2006-03-21 14:58
Autor: Jolly Roger
11

Galaxy GeForce 6800 XT

Strona 10 - Podkręcanie i modowanie

Overclocking



W pełni miedziane chłodzenie oraz niska temperatura pracy GPU i pamięci zapowiadało całkiem niezłe możliwości w dziedzinie wyciskania ostatnich soków z tejże karty. Cały proces zwiększania parametrów pracy GPU i pamięci odbywał się za pomocą narzędzi wbudowanych w sterowniki.

Pierwsze próby z przetaktowaniem GPU nie wypadły najlepiej - przy 430 MHz widoczne już były przekłamania w 3D Mark 2003 w teście nature. Dopiero powrót do wartości 420 MHz spowodował, że artefakty już się nie pojawiały. Cóż, dodatkowe 5% nie jest wartością imponującą, ale trzeba zauważyć, że procesor graficzny był i tak już podkręcony w stosunku do referencyjnych 300 MHz.

Z pamięciami było o wiele więcej zabawy. Można wywnioskować, że pod radiatorami znajdują się kostki 1.6ns, jako że dopiero powyżej granicy 1270 MHz zaczęły pojawiać się przekłamania w grafice.

Ostateczny wynik podkręcania to 420/1270 MHz.



Zobaczmy jak na overclocking karty zareagują programy 3D.




Rezultaty programów 3D Mark w wersjach 2003 i 2005 zwiększyły się o około 5%. Widać wyraźnie, że wyższa przepustowość pamięci nie przekłada się mocno na wyniki. Zapewne większy pożytek byłby z wyżej taktowanego rdzenia.



Quake 4 nieco żwawiej zareagował na OC karty, jednak 7% to wciąż nie to, czego można by było oczekiwać. Niemniej jednak widać wyraźnie, że Galaxy 6800 XT ma całkiem spory potencjał, jeżeli chodzi o OC pamięci.

Modowanie



Jak doskonale wiadomo, GeForce 6800 XT w wersji AGP ma możliwość odblokowania dodatkowych jednostek PS i VS. Po uruchomieniu programu Riva Tuner ukazał się widok, który dawał szansę na modowanie zakończone sukcesem.



Według Riva Tuner jeden quad PS oraz jednostka VS są zablokowane. Jakiekolwiek próby ich odblokowania kończyły się jednak niepowodzeniem - quad PS jak i jednostka PS cały czas były nieaktywne.

Strona 10 z 11 <<<1...67891011>>>