2008-03-31 07:29
Autor: Sebastian Wiśniewski (NetCop)
49
GeForce 9800GX2 vs Radeon HD 3870X2
Strona 1 - Wstęp
Wstęp
Przedpremierowa dostępność sampli GeForce 9800GX2 w Polsce była bardzo słaba i dla naszego skromnego serwisu nie wystarczyło. Niemniej jednak już nadrabiamy powstałe zaległości i prezentujemy recenzję dwu układowej karty GeForce 9800GX2, która stanie w szranki z Radeonem HD 3870X2.
O tym, że 9-ta seria GeForce'a nie wnosi nam niczego nowego (poza zmianą numerowania serii) pisaliśmy już niejednokrotnie w wielu newsach. GeForce 9800GX2 zbudowano na bazie dwóch układów G92, takich samych jakie mamy w GeForce'ie 8800GTS 512 więc równie dobrze można by kartę nazwać GeForce 8800GX2 no ale marketingowcy z NVIDII zdecydowali inaczej, mamy więc GeForce'a 9800GX2. Karta ta kierowana jest na tak zwany rynek entuzjastów komputerowych czyli osób z grubymi portfelami płacącymi dwa razy więcej za kilkanaście procent szybciej. Skierowanie produktu na ten rynek mówi nam o tym, że jedynym istotnym kryterium będzie tu wydajność, a opłacalność będzie zapewne stała na bardzo niskim poziomie. Zobaczymy.
2xG92 = GeForce 9800GX2
- dwa układy G92 połączone wewnętrznie w SLI
- możliwość połączenie dwóch kart w QuadSLI
- technologia wykonania 65nm
- 128 procesorów strumieniowych na układ
- 64 jednostki teksturujące na układ
- 16 jednostek renderujących (ROP) na układ
- taktowanie referencyjne: 600MHz rdzeń, 1500MHz Shadery, 1000MHz (DDR 2000) pamięci
- po 512MB GDDR3 256-bit dla każdego z układów
- Maksymalny pobór prądu: 197W
- temperatura ukadów pod obciążeniem ~75-78oC
- zgodność z Shader Model 4.0 (DX 10)
2xRV670 = R680 = Radeon HD 3870X2
- dwa układy RV670 połączone wewnętrznie w CrossFire
- możliwość połączenia dwóch kart w CrossFireX
- technologia wykonania 55nm
- 320 procesorów strumieniowych na układ
- 16 jednostek teksturujące na układ
- 16 jednostek renderujących (RBE) na układ
- taktowanie referencyjne: 825MHz rdzeń, 900MHz (DDR 1800) pamięci
- po 512MB GDDR3 256-bit dla każdego z układów
- Maksymalny pobór prądu: 196W
- temperatura ukadów pod obciążeniem ~78-82oC
- zgodność z Shader Model 4.1 (DX 10.1)