2012-09-13 15:00
Autor: Sebastian Wiśniewski (NetCop)
34

GeForce GTX 660 - Kepler dla mas

Strona 1 - Wstęp

Wstęp


Czekaliśmy, czekaliśmy i w końcu doczekaliśmy się. Dziś na rynek trafia karta GeForce GTX 660 zbudowana na wyczekiwanym przez szersze grono graczy układzie Kepler GK106. Jest to młodszy brat znanego wcześniej GK104 stworzony na tańszy segment kart graficznych, który najbardziej interesuje polskich graczy. NVIDIA zapewnia, że GeForce GTX 660 to karta, która ma pozwolić na komfortową rozrywkę w rozdzielczościach 1920x1080 i 1920x1200 z włączonymi wodotryskami w postaci wygładzania krawędzi. Jej największym rywalem z obozu konkurencyjnego będzie Radeon HD 7870. Zapowiada się ciekawe starcie i batalia o nasze portfele.

Układ GK106


Układ GK106 jest mniejszą wersją GK104. Składa się z trzech bloków GPC i pięciu SMX przy czym ten ostatni blok GPC jest dość nietypowy jak na pełny układ, bo zawiera tylko jeden SMX. Tego typu konfigurację widzieliśmy do tej pory w sytuacji gdy dany blok wewnątrz chipu był wyłączony (np. GK104 w modelu GTX 660Ti). Dalej mamy 3 kontrolery pamięci i szynę o przepustowości 192 bity.

- 960 procesorów CUDA (SP)
- 80 jednostek teksturujących TMU
- 5 jednostek teselujących
- 24 jednostki renderujące ROP
- 192 bitowy kontroler pamięci
- 2GB RAM GDDR5

Taktowanie układu wynosi 980MHz dla zegara podstawowego i 1033MHz dla boost clock (średniego taktowania rzeczywistego). Taktowanie pamięci jest identyczne jak w modelach GTX 680/670/660Ti i wynosi 1502MHz (DDR 6008). TDP ustalono na poziomie 140W.


Pełna specyfikacja układu GK106

O funkcjonalnościach i możliwościach architektury Kepler możecie przeczytać w recenzji karty GTX 680.

Strona 1 z 18 12345...18>>>