2003-06-09 09:01
HiS Radeon 9600 Pro
Strona 4 - Podkręcanie
W 3DMarku03 R9600Pro zajmuje miejsce niedaleko za R9500Pro
Filtrowanie anizotropowe wypada bardzo dobrze, na poziomie GeForceFX 5600
FSAAx2 najlepiej wypada na kartach NVIDII
Ale już FSAAx4 jest domeną ATI. Radeon 9600Pro nieznacznie za 9500Pro
Przy dodaniu filtrowania anizotropowego sytuacja się nie zmienia, R9600Pro wypada tu nawet nieco lepiej od FX'a 5600
Podkręcanie
Układ wykonany w technologii 0.13 mikrona i pamięci 2.8ns zapowiadają ostre podkręcanie.
I rzeczywiście, cześciowo się to sprawdza. Rdzeń podkręcony do 510MHz pracuje stabilnie ! Niestety problem jest z pamięcią. Tutaj drobne ruszenie taktowania powoduje posypanie się obrazu (jak na obrazku poniżej).
Podniesienie taktowania rdzenia zwiększyło szczególnie wydajność multiteksturowania z 1580 MPixeli/s do 1950MPixeli/s. Pojedyncze teksturowanie wzrosło jedynie z 956 MPixeli/s do 980 MPixeli/s.