2003-06-09 09:01
Autor: Sebastian Wiśniewski (NetCop)

HiS Radeon 9600 Pro

Strona 4 - Podkręcanie


W 3DMarku03 R9600Pro zajmuje miejsce niedaleko za R9500Pro


Filtrowanie anizotropowe wypada bardzo dobrze, na poziomie GeForceFX 5600


FSAAx2 najlepiej wypada na kartach NVIDII


Ale już FSAAx4 jest domeną ATI. Radeon 9600Pro nieznacznie za 9500Pro


Przy dodaniu filtrowania anizotropowego sytuacja się nie zmienia, R9600Pro wypada tu nawet nieco lepiej od FX'a 5600


Podkręcanie
Układ wykonany w technologii 0.13 mikrona i pamięci 2.8ns zapowiadają ostre podkręcanie.
I rzeczywiście, cześciowo się to sprawdza. Rdzeń podkręcony do 510MHz pracuje stabilnie ! Niestety problem jest z pamięcią. Tutaj drobne ruszenie taktowania powoduje posypanie się obrazu (jak na obrazku poniżej).

Na myśl przychodzi mi sytuacja z Radeonami 8500LE, gdzie niektóre modele były wyposażone w takie same pamięci jak Radeon 8500, a mimo to nie dało się ich podkręcić. Winne było tu niskie zasilanie kości RAM. Jeśli zostanie opracowany jakiś MOD dla napięcia, to teoretycznie pamięci powinny pracować do 700MHz.
Podniesienie taktowania rdzenia zwiększyło szczególnie wydajność multiteksturowania z 1580 MPixeli/s do 1950MPixeli/s. Pojedyncze teksturowanie wzrosło jedynie z 956 MPixeli/s do 980 MPixeli/s.

Strona 4 z 5 <<<12345>>>