HiS Radeon 9800 Pro
Strona 4 - Podkręcanie
Przechodzimy teraz do testów pod DirectX 9.0
Zdecydowane prowadzenie Radeona 9800Pro
W testach cząstkowych widzimy kto tu teraz rządzi
Także Pixel i Vertex Shader zdecydowanie lepiej wypada na najnowszej karcie ATI
Wydaje się, że flitrowanie anizotropowe lepiej wypada na FX'ie 5800Ultra ale za chwilę poddamy wyniki dokładniejszej analizie
Także przy wygładzaniu x2 wyższe wyniki uzyskaliśmy na FX'ie
FSAAx4 lepiej chodzi na Radeonach
Po dołączeniu filtrowania anizotropowego, różnica pomiędzy R9800Pro, a FX'em 5800Ultra jeszcze się powiększa
Przejdźmy teraz do analizy spadku wydajności po zastosowaniu ulepszaczy w postaci filtrowania anizotropowego i wygładzania pełnoekranowego.
Flitrowanie Anizotropowe: FX stracił 2.5% mocy podczas gdy R9800Pro 0.2%
FSAAx2: Radeon obniżył swą wydajność o 2.5% podczas gdy FX'5800Ultra o 7,7%
FSAAx4: Tu różnice są już ogromne. Koszt mocy dla Radeona 9800Pro to 14,3%, a dla FX'a aż 26,2%
FSAAx4 + Anizox8: Po dołożeniu filtrowania anizotropowego dalszy spadek wydajności o kolejne 3%
W rozdzielczości 1280x1024, podobnie, choć różnice między kartami mniejsze
Nie ma chyba żadnej wątpliwości kto jest teraz królem wydajności. Bardzo mocną stroną Radeona 9800Pro są jednostki Pixel i Vertex Shader, a także ulepszacze grafiki w postaci filtrowania anizotropowego i wygładzania pełnoekranowego. Posiadacze Radeonów 9700Pro nie mają się jednak o co martwić. Różnice pomiędzy nimi, a nowym okrętem flagowym ATI wachają się od 0 do maksymalnie 18%.
Ponieważ jakość redenrowanej grafiki Radeona 9700 Pro i 9800 Pro jest identyczna to odsyłam do recenzji GeForce'a FX'a 5800 Ultra, aby zobaczyć jak to wygląda między kartą ATI, a NVIDII.
Podkręcanie
Czy karta z tak wysokim taktowaniem (380MHz rdzeń, 680MHz pamięć) może jeszcze się podkręcać ? Okazuje się, że tak i to całkiem nieźle.
W skokach co 5Mhz rdzeń stabilnie wywędrował aż na 450MHz! co przy technologii 0.15 mikrona i skromnym chłodzeniu karty jest wynikem bardzo dobrym. Pamięci podkręcały się nieco słabiej. z 680Mhz udało się wycisnąć stabilnie 720MHz. Na takich ustawieniach nie odnotowałem żadnych artefaktów.