2003-11-12 21:42
Autor: Sebastian Wiśniewski (NetCop)
0

Panel LCD 17 cali ViewSonic VP171b

Strona 2 - Testy

Testologia
Procesor: Pentium 4 3GHz
Karta graficzna: ATI Radeon 9800 Pro
System: Windows XP SP1, ATI Catalyst 3.9
Podłączenie: DVI

Testy: Internet, MS Word, MS Excel, Nokia Monitor Test, NEC Monitor Test, filmy DVD i DivX, gry: UT2003, BattleField 1942, Hearts of Iron, Cossacks Art of War, Elite Force2, Neverwinter Nights, Prosiaczek i Przyjaciele. Kilka dni typowego użytkowania domowego

Wrażenia
Monitor jest dość masywny choć patrząc od przodu wydaje się być delikatny. Jego podstawa rozłożona jest w kształcie litery V. Jedną z większych zalet tego monitora jest możliwość regulacji panelu. Możemy zmieniać jego nachylenie, położenie w pionie i odchylenie w poziomie. Posiada on też funkcję PIVOT pozwalającą na obrotu panelu o 90o w prawo dzięki czemu na ekranie możemy oglądać pełną stronę tekstu A4. Oczywiście dołączone jest odpowiednie oprogramowanie pozwalające na ten manewr.
Menu OSD jest łatwe i przejrzyste.

Regulujemy tu jasność, kontrast, kolory. Wybór języka (bez polskiego), ustawienie OSD, wybór wejścia sygnału (D-Sub-1/D-Sub2/DVI).
Do tego panelu mamy możliwość podłączenia nawet trzech komputerów (dwa poprzez D-Sub i jeden DVI).
ViewSonic w pudełku załączył niezbędne okablowanie. Jest kabel D-Sub i DVI, a także kabel zasilający. Sam zasilacz umieszczono w monitorze. Nie zabrakło też instrukcji obsługi, sterowników i oprogramowania obsługującego funkcję PIVOT.
Ergonomia i wyposażenie tego panelu na piątkę.

Jasność/kontrast - Uzyskanie głębokiej czerni nie jest możliwe na tej matrycy. Czarny jest lekko szary. Biały kolor nie jest czysty. Widać delikatne przebarwienia. Można też zauważyć mocniejsze podświetlenie góry i dołu.
Kolory - sama matryca pozwala uzyskać jedynie 18 bitowy kolor. To daje się wyraźnie odczuć, szczególnie w ciemnych rejonach czy to gier czy filmów gdzie obraz zlewa się w czarny i traci szczegóły. Również nie ma płynnego przejścia tonalnego kolorów. To wada wszystkich paneli opartych o matryce 16ms AU Optronics.
Kąty - 140o/140o nie zachwyca. O ile w poziomie to wystarcza o tyle w pionie (szczególnie od dołu) obraz dość szybko staje się czarny i nieczytelny.
Filmy na tym panelu ogląda się dość dobrze ale tylko samemu. Już 3 osoby nie będą dobrze widziały filmu. Filmy "nocne" lub rozgrywające się w ciemnych przestrzeniach tracą szczegóły.
Smużenie - nie występuje w klasycznej formie ale występuje tu rwanie obrazu. Im bardziej dynamiczna gra tym bardziej widoczne. UT2003 cierpi tu bardzo mocno, podczas gdy Elite Force 2 nieznacznie, a na Neverwinter Nights efektu praktycznie nie widać. W grach planszowych (Hearts of Iron), czy w przygodówkach dla dzieci typu Prosiaczek i Przyjaciele tego efektu nie ma.

Zdjęcia z testów


UT2003, pięta achillesowa wielu paneli


Neverwinter Nights


Stargate SG-1


Prosiaczek i przyjaciele :)


Strona 2 z 3 <<<123>>>