Sparkle GeForce4 Ti4600 i Ti4400
Strona 3 - Wyniki
5. Testy, testy
Na placu boju GeForce4 Ti4600,
Ti4400 i Radeon 8500, a tak dla porównania GeForce3 Ti200.
3DMark 2001 szczegółowo:
Różnice między "czwórkami"
skromne. Radeon 8500 nieco z tyłu.
Szczegóły pokazują gdzie
GeForce4 zostawia z tyłu Radeona.
Skomplikowana grafika w demku
Nature najlepiej na GF4 Ti4600 ale Radeon 8500 już nie tak
słabo.
Bump Mapping - szczególnie
metoda DOT3 jest domeną NVIDII choć w EMBM również Radek sporo
z tyłu..
AMD N-Bench2 i Temple Mark.
W zasadzie nie wiem dlaczego
wykonuje ten test przy kartach graficznych. Pewnie już
przestanę :-)
To jest tester PowerVR, który
za wygranego wybrał sobie .... Radeona 8500. A to
niespodzianka.
Gry stare: MDK2 i Quake 3.
Patrzymy na 800x600 i widzimy,
że tu karty się nudzą i czekają na procesor. W 1024x768 wyniki
nieco niższe. Radeon zaczyna już marsz ku dołowi ale jeszcze
dzielnie się trzyma. 1280x1024 nieco uszczupliło ilość
wyświetlanych klatek i zarysowała się różnica między GeForce4
Ti4600, a Ti4400 co pogłębiło się jeszcze bardziej w
1600x1200.
MDK2 to najstarsza z
testowanych gier. Zarówno na GF4 jak i Radeonie 8500 pozwalają
komfortowo zagrać w każdej rozdzielczości. Również tutaj
różnice między GF4 Ti4600, a Ti4400 zarysowały się dopiero w
1280x1024.
Gry nowsze: Return to Castle Wolfenstain oraz Max Payne.
Zdecydowanie nowsza gra.
Pokazuje bardzo ciekawą sytuację. Otóż przez pierwsze 3
testowane rozdzielczości czwórki zdają się nie zauważać zmian.
Dopiero w 1600x1200 wydajność lekko spadła. Co ciekawe różnice
między kartami żadne czyli z pewnością procesor się tu nie
wyrabiał podczas gdy karty "odpoczywały".
Max Payne jest już bardzo
wymagający, szczególnie w wyższych rozdzielczościach.
Jeszcze nowsze gry - Serous Sam 2:
Przy Serious Samie 2 również
bez
żadnych niespodzianek. Mało tego - nawet różnice pomiędzy
kartami GeForce4 są widocznie zarysowane.
Dalszy ciąg testów na następnej stronie.