Forum > Tematy dowolne > Tesla S

Strona 7 z 15 <<<1...34567891011...15>>>
skocz

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38071 wypowiedzi

Wysłane 2014-06-02 20:34

@1084
To że jest taki samochód to raczej oczywiste - cały ten wątek przecież o nim jest :-P

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, BeQuiet Dark Rock 4 Pro, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

1084

  • 1084
  • wiadomość Użytkownik
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 18808 wypowiedzi

Wysłane 2014-06-02 20:37 , Edytowane 2014-06-02 20:40

Ale mi chodzi o  auta które są naprawdę mocne i szybkie, a nie jakieś popierdółki. Takie które mogą spokojnie konkurować z bolidami. Do jazdy normalnej wystarczy spokojnie odpowiednik 60-90 konnego silnika spalinowego. A do małych pojazdów 40 konnego. 

Yoshi_80

Wysłane 2014-06-03 11:01 , Edytowane 2014-06-03 11:02

Na ekologię można patrzeć z różnych perspektyw. Norwegia ma ekologiczny prąd bo produkują go w elektrowniach wodnych. Polska ma nieekologiczny prąd bo niemal w całości wytwarzany jest w elektrowniach zasilanych węglem. Można zadać pytanie, czy pojazd zasilany takim prądem jest już nadal taki "eko" ?

Samochody elektryczne są obecnie zwykłą ciekawostką i nie należy ich traktować poważnie. Na pewno są świetną alternatywą dla aut miejskich i tam mogą zdobyć pozycję dominująca nad spalinowymi, pod warunkiem, że stanieją do poziomu aut spalinowych. Gro ludzi żyjących w mieście robi 10-15tys km rocznie. Przy takim przebiegu, auto elektryczne powinno starczyć nawet na wiele lat użytkowania na oryginalnym pakiecie.

Innym potencjalnym problemem jest infrastruktura energetyczna. Jest nieprzygotowana na masową elektryfikację samochodów, i szybko nie będzie. Obecnie prądu jest już na styk lub zaczyna brakować. Przy wzmożonym poborze przez auta elektryczne należałoby zbudować dodatkowe elektrownie ( tylko jakie, atomowe ? ) oraz rozbudować infrastrukturę przesyłową. To są ogromne inwestycje, które trzeba rozłożyć na dziesięciolecia. Tego nie da się zrobić w 2 czy 5 lat. Dlatego nie ma co się spodziewać boomu aut elektrycznych. A jak w końcu stanie się faktem, że elektryczne jest sensowniejszym wyborem to zapomnijcie, że będziecie jeździć za te śmieszne kwoty /100km jakie tu były podawane. Cena "prądu dla aut elektrycznych" będzie odpowiednio większa. Samochody będą inne niż obecnie, z innymi gniazdami ładowanie, nie będzie już możliwości podłączenia się do zwykłej domowej sieci za pomocą zwykłej wtyczki. I to nie jest mój wymysł, takie rzeczy odpowiadał nam całkiem niedawno, jak robiłem podyplomówkę, dr na uczelni na jednym z wykładów tak przy okazji tematów energii odnawialnej. Na pewno nie będzie sielanki jak to się teraz niektórym wydaje. Państwo będzie musiało położyć na to łapę. I jak teraz się jeździ za 30 parę zł / 100 km dizelkiem tak w przyszłości będziemy jeździć tyle, że elektrykiem ;). Kasa z akcyzy musi płynąć.

Maveriq

Wysłane 2014-06-03 11:23

Dokładnie tak, o tym pisałem już ze 10 lat temu, nie trzeba do tego mieć doktora (a ja mam :-P).
Jeśli tylko samochody elektryczne staną się równie popularne, jak spalinowe, to prąd do ich ładowania stanie się tak drogi, że prąd do ich ładowania będzie kosztował co najmniej tyle samo, co benzyna.

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

Netman

  • Netman
  • wiadomość Użytkownik

  • 6787 wypowiedzi

Wysłane 2014-06-12 23:43

http://www.cnet.com/news/tesla-motors-offers-all-its-patents-for-good-...  \"\brawa\"
Coraz to większy podziw zbudza Musk. \"\mikolaj\"

i7 6700k, G.Skill 16GB 3000Mhz, Asus GTX970 DirectCu II Strix, SSD Samsung 256GB, Gigabyte GA-Z170-HD3P, Xonar XD, Dell U2715h ۻۻ Galaxy Tab S ۻۻ Galaxy S8 ۻۻ

koradon

Wysłane 2014-06-13 23:21

Netman
No mamy rewolucję... ale może to dobra taktyka dla rozwijającego się biznesu aut elektrycznych gdy wszystkie inne patenty są wykupywane przez koncerny paliwowe. Jest szansa na rewolucję.

MSI GT72 2QE (SSD+HDD, W8.1->W10) + Dell U2412M, Samsung Galaxy Note 4 N910F,

Netman

  • Netman
  • wiadomość Użytkownik

  • 6787 wypowiedzi

Wysłane 2014-06-14 00:29 , Edytowane 2014-06-14 00:30

@ koradon

Ponoć już BMW rozmawia z Teslą o wykorzystaniu jej patentów odnośnie ładowarek. 
Sam Musk uważa, że jego konkurencją są jedynie spalinowe auta. \"\spoko\"

i7 6700k, G.Skill 16GB 3000Mhz, Asus GTX970 DirectCu II Strix, SSD Samsung 256GB, Gigabyte GA-Z170-HD3P, Xonar XD, Dell U2715h ۻۻ Galaxy Tab S ۻۻ Galaxy S8 ۻۻ

Netman

  • Netman
  • wiadomość Użytkownik

  • 6787 wypowiedzi

Wysłane 2014-06-14 20:58

http://www.filmweb.pl/film/Who+Killed+the+Electric+Car-2006-295301
Fajny dokument o historii aut elektrycznych i wszystkiego co z nimi związanego. ;-)

i7 6700k, G.Skill 16GB 3000Mhz, Asus GTX970 DirectCu II Strix, SSD Samsung 256GB, Gigabyte GA-Z170-HD3P, Xonar XD, Dell U2715h ۻۻ Galaxy Tab S ۻۻ Galaxy S8 ۻۻ

beton

  • beton
  • wiadomość Użytkownik

  • 7393 wypowiedzi

Wysłane 2014-06-16 17:36

@Netman Wow z tymi szybkimi ładowarkami ... ale ich dużo ... pewnie z połowa tego co stacji benzynowych w samym Śląskim :P


Ale a propos Tesli to S jest naprawdę ładnym autem i fajną pokazówką. Na pewno jakbym chciał się promować na eco to wolałbym Teslą niż Priusem. 
Ale tak naprawdę to co lubię w Tesli to ich poczucie humoru. Są mega komikami. http://venturebeat.com/2013/06/21/tesla-motors-battery-swap-video/ Jak to obejrzałem to śmiałem się chyba przez godzinę. I jeszcze ta mina, ten ironiczny uśmiech gościa (około 5min 30 sek wciskam wam głupoty i pierdoły a wy mi bijecie brawo :-D). Jeśli nie widzieliście to polecam. Ubaw po pachy!

slawko

  • slawko
  • wiadomość Użytkownik

  • 2602 wypowiedzi

Wysłane 2014-06-16 20:34

Akurat, nie bardzo rozumiem jakimi patentami ma się dzielić Tesla.
Bardziej bym się spodziewał, że któryś z mających setki tysięcy patentów producentów pozwie Teslę niż odwrotnie.
Firma bazuje na użyciu tanich, dostępnych aku, jak i większości innych komponentów. 30 minutowe ładowarki były już dawno temu. Oczywiście nie do tak dużych aku bo ich nie było.

Mam również wrażenie, że niedomówieniem jest żywotność aku. do aut elektrycznych!
Jak w świecie gdzie aku. do elektronarzędzi, telefonu, auta, aparatu/kamery wytrzymują 1-3 lata te baterie do aut mają wytrzymywać długie lata?

Ktoś wcześniej napisał, iż wymieniając baterię, będzie można trafić na nową. Otóż nie:

"Drivers who opt for the swap will have to eventually return to the station to get their original battery back, and they'll have to pay for the service once again.
If they don't return, they can pay to have the 1,000-pound battery shipped back to the service center nearest their home, or they can keep the new battery they've had installed,."

Czyli albo odbierzesz sam baterię, albo przyślą ci ją za opłatą do wybranej stacji blisko ciebie, albo zapłacisz różnicę w cenie (to ostatnie jest logicznym dopowiedzeniem, wyczytanym na innym portalu).

* K5 166/S3Virge_2MB/32MBRAM/2GBHDD * K6 350/VoodooRush_8MB/64MBRAM/2GBHDD * K6 450/RivaVanta/128MBRAM/6GBHDD * D 750/Geforce 256/256MBRAM/120GBHDD * PIII/Integra/256MBRAM/80GBHDD * APLBRD/GF3Ti200_64MB/512MBRAM/2TB_HDD * C352/R4350/1GBRAM/2TB_HDD * T9400/GF9650_1GBVRAM/4GBRAM/500GB_HDD * C2D8400/R4350/2GBRAM/3TB_HDD * i5650/GF430/4GBRAM/3TB_HDD * i5-4460/GF430/8GBRAM/SSD+HDD *

Netman

  • Netman
  • wiadomość Użytkownik

  • 6787 wypowiedzi

Wysłane 2014-06-16 23:13 , Edytowane 2014-06-16 23:31

@slawko
Tesla udostępniła aż 200 patentów.


@beton
Jak można żywić pogardę do największego wizjonera obecnych czasów. Poczytaj o Musku, to się zdziwisz czy on wciska kit.\"\obcy\" On nic nie robi dla kasy. Gdyby tylko chciał, to już dawno koncerny naftowe zgładziłby Tesle za grube mld (w jednym z wywiadów dał do zrozumienia, że ktoś chciał kupić całą firmę).
Może jeszcze powiesz, że ma jakiś interes w udostępnianiu patentów? \"\lol\"

i7 6700k, G.Skill 16GB 3000Mhz, Asus GTX970 DirectCu II Strix, SSD Samsung 256GB, Gigabyte GA-Z170-HD3P, Xonar XD, Dell U2715h ۻۻ Galaxy Tab S ۻۻ Galaxy S8 ۻۻ

Yoshi_80

Wysłane 2014-06-17 07:57

Mam również wrażenie, że niedomówieniem jest żywotność aku. do aut elektrycznych!
Jak w świecie gdzie aku. do elektronarzędzi, telefonu, auta, aparatu/kamery wytrzymują 1-3 lata te baterie do aut mają wytrzymywać długie lata?



Żywotność akumulatorów litowych można obecnie podnieść 5-6 krotnie bez użycia kosmicznych technologii ! Jest na to bardzo prosty sposób ale w praktyce nikt go nie stosuje bo jest "niemarketingowe".. Wystarczy nie ładować takich akumulatorów do pełna ale do poziomu 80-90%. Podczas eksperymentów przy ładowaniu do 80% pojemności udało się podnieć żywotność akumulatora nawet 6x. Bo to co skraca życie tych akumulatorów to jest napięcie bliskie granicznemu. A takie napięcie jest potrzebne aby naładować akumulator na maxa. Wszystkie urządzenia powszechnego użytku zasilane takimi ogniwami mają najprostsze ładowarki ładujące na maxa, no i tez nikt nie będzie się bawił w oszczędzanie akumulatora bo to nie ma uzasadnienia (patrząc od strony producenta). 

spider_co

Wysłane 2014-06-17 09:47

@Netman Oczywiście, że ma w tym interes.
Niższe ceny komponentów, chronionych w tej chwili patentami, oznacza zmniejszenie ceny auta elektrycznego, czyli z automatu zwiększenie jego konkurencyjności w stosunku do aut spalinowych =  zwiększenie sprzedaży = większe zyski.
Tesla sama nie w stanie masowo produkować opatentowanych przez siebie rozwiązań (zresztą po co, skoro nie ma nie na nie rynku zbytu), dlatego ceny są wysokie, a to wkrótce może skutecznie zahamować rozwój tej gałęzi motoryzacji.

Admiror, O paries, te non cecidisse ruinis, qui tot scriptorum taedia sustineas!

beton

  • beton
  • wiadomość Użytkownik

  • 7393 wypowiedzi

Wysłane 2014-06-17 12:26

@ Netman Pogardę? Gdzie ty widzisz pogardę. Powiedział bym że jak już coś to podziw.
Pogardę to będzie żywił gość który kupi Teslę S (60) z teoretycznym zasięgiem powiedzmy 350km zaplanuje sobie trasę na 700km z wymianą baterii w połowie drogi po czym wjedzie tą swoją Teslą na stacje, wymieni baterie i stanie w polu po 200km bo się okaże że dostał baterie z 3-4 letniej Tesli która je tam zostawiła dzień wcześniej a które mają już niecałe 70% początkowej pojemności. A potem jeszcze zapłaci 1000 zielonych czy ile tam żeby mu odwieźli jego nowe aku z jego auta. 
Pogardę to będzie żywił koleś który zostawi sobie u nas/w Niemczech/ w Anglii/ auto na 2 tygodnie (w styczniu czy lutym przy -20) po czym wróci z 2 tygodniowego wypadu w Alpy a auto nie ruszy a baterie okażą się nic nie warte i do wymiany. Ciekawe czy dostanie nowe za free?
A jeszcze powiedz czy na tej stacji Tesli wymienisz baterie takiemu e-Golfowi, Leafowi, e-up'owi i innym czy każdy będzie miał swoją stacje. 
A w kwestii patentów. Ciekawe co to za patenty. Czy oby nie w stylu opatentowania kliknięcia myszki? A interes niewątpliwie w tym musi być. 


Pomijam pseudo ekologiczne aspekty, skąd bierze się prąd, utylizacji aku. Auta elektryczne moim zdaniem nie będą nigdy zamiennikiem auta elektrycznego. Jak poważnie skończy się ropa to pewnie pojawią się auta napędzane wodorem czy inny rodzaj napędu. Elektryka będzie ciekawostką. 

Yoshi_80

Wysłane 2014-06-17 13:21

@ beton piszesz tak hipotetyczne rzeczy, że nie sposób się do tego odnieść. Może poczekajmy aż będą stacje wymiany, aż miną te 4 lata użytkowania auta i czy faktycznie bateria będzie miała 70% ;). Bo na razie to wszystko jest wyssane z palca. 
Wraz z popularyzacją takich aut zapewne będzie odpowiedni system gwarancji, ubezpieczeń czy asistance. To nie jest tak, że Ci padnie bateria po 200km co ci bezkarnie wsadzili gniota na stacji i będziesz w dupie, po środku niczego, milion mil od cywilizacji i za chwile umrzesz z pragnienia ;). Puk puk hallo mamy 21 wiek, są komórki, jest pomoc drogowa, przyjedzie, zaholuje lub wymieni baterię na miejscu, jest elektronika która jest w stanie określić faktyczną pojemność baterii i szybkość zużywania prądu, skalkulować zasięg itd.

straszny

Wysłane 2014-06-17 15:15 , Edytowane 2014-06-17 15:55

@beton

Pogardę to będzie żywił gość który kupi Teslę S (60) z teoretycznym zasięgiem powiedzmy 350km zaplanuje sobie trasę na 700km z wymianą baterii w połowie drogi po czym wjedzie tą swoją Teslą na stacje, wymieni baterie i stanie w polu po 200km bo się okaże że dostał baterie z 3-4 letniej Tesli która je tam zostawiła dzień wcześniej a które mają już niecałe 70% początkowej pojemności. 

szkoda że nie widziałes nigdy Tesli w trakcie pracy, przez napisaniem takiego problemu dla niej, a są na YT filmy - na ekranie masz cały czas podawany aktualny zasięg samochodu przy bieżącym stylu jazdy i bieżącym stanie baterii. taka sytuacja nie jest możliwa, po podłączeniu nowej baterii od razu widzisz jej zasięg przy dotychczasowym stylu jazdy (przebieg trasy jest notowany i analizowany przez komputer). Ba - Tesla analizuje równiez temperaturę otoczenia i jej wpływ na baterię czy pokonywane wzniesienia i ich wpływ na dystans.

Do firmy, do lokalnego transportu w mieście, już teraz elektryk to całkiem ciekawa alternatywa i z roku na rok atrakcyjniejsza.

Inna sprawa że ja sam na zakup takiego samochodu czekam na gęstą sieć stacji i pełny sprawdzony paroma latami pracy serwis.

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

1084

  • 1084
  • wiadomość Użytkownik
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 18808 wypowiedzi

Wysłane 2014-06-17 15:49 , Edytowane 2014-06-17 16:00

straszny 

po podłączeniu nowej baterii od razu widzisz jej zasięg 


Przypuszczam, że należy to traktować orientacyjnie, tak jak w laptopach, tabletach i telefonach. Zwłaszcza przy zużytych ogniwach. 
Ale z czasem na jednym ładowaniu auta będą robiły po 1000km. Wtedy problemem stanie się zapominanie, że w ogóle trzeba ładować. Ja tak mam czasami ze swoim telefonem, po miesiącu zapominam, że to się w ogóle ładuje. 

straszny

Wysłane 2014-06-17 15:56

@1084

no w sumie tak, jeśli obecnie jest to 300-400 km, przy 1000 km problemy praktycznie znikną. Ciekawe jak szybko do tego dojdzie.... 

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

beton

  • beton
  • wiadomość Użytkownik

  • 7393 wypowiedzi

Wysłane 2014-06-17 17:23

W autach spalinowych od ... no nie napiszę od zawsze jest pływak w baku i wskaźnik na desce a mimo to nie jeden delikwent skończył na poboczu z pustym bakiem (szczególnie w stanach). I o ile taki wskaźnik paliwa w miarę dokładnie prawdę Ci powie o tyle takie naładowanie szczególnie zużytych aku może być dużo bardziej orientacyjne. 

1084

  • 1084
  • wiadomość Użytkownik
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 18808 wypowiedzi

Wysłane 2014-06-17 18:17

beton Pewnie, ale co za problem wsadzić do bagażnika "rezerwę" na np. kilkadziesiąt km

Strona 7 z 15 <<<1...34567891011...15>>>
skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 485 gości