@Netman
widze dalej prowadzisz krucjatę ...pokazywanie obrazków producenta karty graficznej jest tak samo wiarygodne jak pokazywanie spalanie samochodów wg danych producenta.
pokazywałem Ci jak realnie a nie przez podrasowane obrazki producentów wygląda posiadanie lepszej i gorszej karty -w naszych czasach to prawie żadna różnica już.
naprawdę fascynuje mnie że świadomy człowiek może pokazywac obraz z gry komputerowej, który rózni się szczegółami trzeciego planu i przezywac że nie może już inaczej oglądać obrazu i grać w grę. Serio fascynuje mnie to jak bardo można sobie wmówić potrzebę posiadania karty graficznej za 2, 3 czy 4 tysiące która wyświetla obraz tak podobny do karty za 500 zł że trzeba posiłkować się screenami producenta żeby znaleśc różnice.
dlatego sprzedaż desktop PC i custom kart graficznych tak się załamuje z roku na rok. Bo dawno już nie ma to większego sensu, i ludzie to wiedzą.
Forum > Hardware > Nowe GTX 1070 i 1080 - co wiemy?
Wysłane 2016-05-24 09:47 , Edytowane 2016-05-24 09:59
Wysłane 2016-05-24 09:50 , Edytowane 2016-05-24 09:51
W sumie nie powiedziałbym, że tu się rozchodzi o tekstury. Bardziej o szczegółowość roślinności itp.
Zazwyczaj chodzi o tekstury. Modele w grach są proste, nie zobaczymy większej szczegółowości modeli grając w FHD lub 4K. Tylko tekstury zmieniają pozorną ilość szczegółów w 4k, bump mapy, speculary i normal mapy są dokładniejsze co powoduje wydobycie większej ilości detali, zagłębień, wgnieceń które nie są geometrią a sztucznymi efektami generowanymi przez oświetlenie tekstury.
Wysłane 2016-05-24 09:52 , Edytowane 2016-05-24 13:33
@gofer87
generalnie jeśli karta pozwala zachować okolice 50-60 fps, to jeszcze od biedy chodzi właśnie tak jak piszesz o tekstury i zasięg rysowania o najwyższej szczegółowości.
Jeśli ktoś nie jest zawodowym nałogowym graczem to 60 fps może dla oka zastąpić 40-50 klatek, wazne zeby najniższe klatki nie spadały często poniżej 25-30, wtedy nawet niedoświadczone oko zacznie wyłapywac pewne spowolnienia, ideał to stałe 50-60 fps. Ale taki ideał potrzebuje malutka grupka straszliwych hardcorowych graczy. Generalnie większość potrafi zauważyc róznice 50-30 fps, ale w grze innej niż multiplayer, 30 fps jeszcze nie będzie przeszkadzać i bardzo przyjemnie da się grać.
Efekty postprocesowe typu bloom są śmiesznie proste do uzyskania softowo, a i tak gracze na ogół je wyłączają. Podobnie jest ze zbyt głębokimi trybami AA, kiedy dawno już oko nie dostrzeże różnicy ale mocy trzeba coraz więcej na "to coś czego i tak nie widać". Wszelkie bloomy są efektem 2D nakładanym na scenę 3D i mimo różnych tricków z uwzględnianiem przeźroczystości, na ogół efekt wychodzi sztuczny, co po prostu razi.
taka narracja - kiedy konsumenci deliberują przez tysiące postów nad drobnymi szczegółami trzeciego planu jako czyms co warunkuje zakupy za tysiące złotych - przecież to woda na młyn producentów kart graficznych... co innego mieliby zaproponować ? Przecież realnie te karty nic nie dają. Nie masz żadnej wartości dodatniej w swoim PC przez zakup kolejnej "grafiki". Kiedyś zakup karty dawał zupełnie nowe rozdzielczości, jakość wizualizacji, nowe tryby, naprawdę znaczące różnice w jakości filtrowania tekstury i w samych teksturach. Otwierał możłiwości GPGPU czy użycia OpenGL w programach użytkowych np Adobiego, czy nawet akcelerację systemu i pulpitu..... tyle ze w 2016 roku, to do tego teraz wystarczają nawet integry. Rynek "custom" kart graficznych 2016 przypomina rynek tuningowania samochodów, gdzie płaci się tysiące złotych za drobniutkie zmiany.
Wysłane 2016-05-24 10:40 , Edytowane 2016-05-24 10:42
@straszny
Najśmieszniejsze jest to, że w grach FPS online granych na poważnie wszyscy dążą do tych 120fps, które to niby dają najlepszy komfort. Nikt z amatorów nie wnika w to, że pro gracze tak modyfikują konfigi, i ustawienia grafiki aby obraz był jak najbardziej uproszczony, żeby przeciwnik jak najbardziej oddzielał się od tła. Nikogo z tych graczy nie interesują piękne tekstury, efekty świetle - powiem więcej to przeszkadza. Jakbym Wam pokazał gdzieś screen z mojego ustawienia configu RTCW, to byście powiedzieli, że DOOM 1 wygląda ładniej.Do singla zaś wystarczy 30-60 fps.
Wysłane 2016-05-24 10:46 , Edytowane 2016-05-24 11:58
dlatego zakładam blok na mojego GTX970 i śmigam w WoWa w 4k nadal bez wydawania 3,5k zł na nowego GTX :)
Wysłane 2016-05-24 14:19
@Lasica
Bo to esport profesjonalny, a profesjonalny sport nigdy nie miał zbyt wiele wspólnego ze zdrowym stylem życia czy zdrowym rozsądkiem - zawsze jest to żyłowanie jednego tematu kosztem całej reszty aby tylko być najlepszym.
Wysłane 2016-05-24 14:29 , Edytowane 2016-05-24 14:41
@djluke
sorry ale mi po prostu w tej chwili żyłowanie kart graficznych dla tak trzeciorzędnej zmiany jakości przypomina co innego - przypomina audiofili i dbanie o końcówki sinusoidy prądu wychodzącego ze złotego kabla przez złączkę za 40 000 zł
mówimy nie o zawodowych graczach, tylko takich hmm - smakoszach gry, grafofilach :D
przecież w grach nic się nie dzieje... wszystko stoi na poziomie starych konsol PS3/X360 + poprawki jakości dla nowszych konsol i pecetów (GTA jest tu idealnym przykładem co się stało z branżą). Do tego na PC narzut jest w postaci przecież tanich laptopów, hybryd i tabletów - gry muszą na nich działać, bo ich sprzedaż jest 50% większa niż wszystkich desktopów i rośnie dysproporcja ciągle. A ludzie grają na laptopach bardzo chętnie. Więc jak nawet gra wychodzi na PC to musi odpalić na jakims mobilnym i3 albo i na Atomie o wydajności P4 Prescott, a przy okazji dać satysfakcję komuś kto ma custom-PC za 20K, więc dadzą mu możliwość puszczenia więcej klatek i super-hiper 50 trybów AA, rozmywania, wyostrzania, wygładzania do prostej gry de facto, która musi działać całkiem nieźle na mobilku i3 (więc i tak obiekty, AI, środowisko itd bidne zostaje)
od ponad 10 lat nic się nie dzieje z AI w grach, z prawdziwą fizyką w grach, z modelami zniszczeń, z interakcją z otoczenień. Jest całkowity zastój wszystkiego poza stałą poprawą rozdzielczości, i dodawania kolejnych malutkich efektów, głównie post-procesowych .
przecież te obrazki z Wiedźmina 3 - minimum i uber jakość, to jakiś nokaut.... jeszcze lepiej pokazuje zastój branży niż casus GTA.
Wysłane 2016-05-24 14:45 , Edytowane 2016-05-24 14:48
Dlatego ja nie czekam na nowe GTX.
Kupię sobie Polaris.
Właśnie łupem firmy Magix, padła Sony Software i kupiłem Vegas Pro Edit za 500 złotych na wyprzedaży, a Vegas w odróżnieniu od Adobe Premiere na przykład, używa OpenCL i Polaris przyśpieszy go bardziej od GTXów.
Wysłane 2016-05-24 14:55
@straszny
Do tego na PC narzut jest w postaci przecież tanich laptopów, hybryd i tabletów
To z założenia nie są komputery do gier i nie wiem co wspólnego mają z poruszanym tematem.
gry muszą na nich działać
Ani nie muszą ani nie działają. Inna sprawa że integry są coraz silniejsze ale to zupełnie inna bajka.
ich sprzedaż jest 50% większa niż wszystkich desktopów i rośnie dysproporcja ciągle
Że konsole służą wyłącznie grom to wiedziałem, ale że pecety też to mnie dopiero teraz oświeciłeś.
A ludzie grają na laptopach bardzo chętnie
Ludzie grają na tym co mają. Jak im pasuje - grają, jak nie pasuje - kupują konsolę albo gamingowy komputer.
jak nawet gra wychodzi na PC to musi odpalić na jakims mobilnym i3 albo i na Atomie o wydajności P4 Prescott
Jak wyżej - nie musi i nie odpala.
od ponad 10 lat nic się nie dzieje z AI w grach, z prawdziwą fizyką w grach, z modelami zniszczeń, z interakcją z otoczenień. Jest całkowity zastój wszystkiego poza stałą poprawą rozdzielczości, i dodawania kolejnych malutkich efektów, głównie post-procesowych .
LOL przecież o tym od początku jest ten temat! O zmianach w grafice i o kartach graficznych!
casus GTA
GTA (zwłaszcza 4) to nieudolny, niedopracowany port z konsoli, łatany latami (nieskutecznie zresztą bo musieli by od nowa grę napisać). Jakby wyszło najpierw na PC albo w ogóle na konsole to by im sprzedaż konsol o połowę spadła.
Wysłane 2016-05-24 15:05 , Edytowane 2016-05-24 15:20
@djluke
wogóle nie rozumiem o czym do mnie piszesz - karta graficzna przy tak ogromnej mocy obliczeniowej jest w stanie renderowac gigantyczny świat w trybie ray-tracingu, lub podobnych trybach a nie tylko zajmować się podbijaniem rozdzielczości teksturowanych poligonów. Jest w stanie zbudować kompletną fizykę sceny jak i pomóc w obliczaniu zaawansowanego AI. Tyle że nikt tego nie pisze.
To z założenia nie są komputery do gier i nie wiem co wspólnego mają z poruszanym tematem.
pomieszałes widzimisie z rzeczywistością, większość grających na PC ma bardzo słabe konfigi i chętniej gra na laptopach niż desktopach
LOL przecież o tym od początku jest ten temat! O zmianach w grafice i o kartach graficznych!
więc chyba nie ogarniasz jak potężną moc obliczeniową kupujesz za te 4000 zł i jak kompletnie się ona marnuje.
Jakby wyszło najpierw na PC albo w ogóle na konsole to by im sprzedaż konsol o połowę spadła.
ALE NIE WYJDZIE w odwrotnej kolejności bo ludzie grają na konsolach i laptopach. Tekst "Jakby..." .. to sobie dopisz Jakby babcia miała wąsy...

Wysłane 2016-05-24 15:09 , Edytowane 2016-05-24 16:13
generalnie Twoim słowom djluke całkowicie zaprzecza np statystyka sprzętu Steam http://store.steampowered.com/hwsurvey?l=polish
rozwiń sobie Video Cards i popatrz jak dużo tam jest kart zintegrowanych i mobilnych. i to jest bieżąca statystyka 2016! Mnóstwo ludzi gra na integrach i słabych mobilkach i nowe gry muszą zadziałac na takiej konfiguracji w sposób grywalny.
.... więc kreowane poligonami światy gier są wciąz ograniczone do poziomu zbliżonego do PS3 i tabletów PC.
btw: do tego zwróć uwagę że prawie jeszcze 50% wszystkich grających aktualnie userów Steam ma dwurdzeniowe procesory.... (!!!!!!!)
Wysłane 2016-05-24 16:26 , Edytowane 2016-05-24 16:35
@straszny
No i co z tego że na Steamie? Przecież tam jest grubo ponad 5000 gier (pewnie koło 10000 albo i więcej) i z tego 95% to indyki. Uważasz że one potrzebują Bóg wie jakiej konfiguracji? Albo że każdy kto ma tam konto od razu gra w GTA5?
Wiesz zachowujesz się jakbyś Amerykę odkrył. Szkoda że nie zauważyłeś że przoduje też tak przez Ciebie nielubiany Windows 10...
Wysłane 2016-05-24 17:41
Straszny gra tylko w swoje statki i wszystkie rozumy pozjadał :)
Różnice między średnią półką i FHD, a wysoką i bardzo wysoką i QHD są. I to całkiem spore. To, ze nie wszystkim potrzebne i nie ma co płakać jak się ich nie ma to inna sprawa. Ale nie widzieć różnicy po dodaniu HBAO to trzeba mieć z patrzałkami problem.
Wysłane 2016-05-24 17:44
Karta graficzna jest w stanie zrobić tylko tyle, na ile pozwala jej silnik gry. Tak więc, jak ktoś napisze gniota, to będzie g... a jak napisze np Unreal Engine, to będzie to fajerwerk graficzny. Przynajmniej w teorii. Tyle że optymalizacja już dawno poszła w las.
Swoją drogą, bardzo ładny przykład tego, jak do ... większość programistów się nadaje pracujących w growych korpo, jest silnik w Uncharted 4. Nagle okazało się, że PS4 nie jest aż tak tragiczno-dramatyczne. W jednej grze...
Wysłane 2016-05-24 18:36 , Edytowane 2016-05-24 18:38
@ straszny
Jak możesz podważać porównania na stronie Nvidii jak miliony graczy może powiedzieć sprawdzam od razu strzelając w stopę dla firmy
Przecież to wystarczy odpalić grę i przestawić suwak aby zobaczyć efekt...
Odnośnie sprzedaży. Najlepiej sprzedającym się sprzętem jest 970 i generalnie NV zarabia z segmentu Hi-end (oczywiście mówimy tylko o kartach konsumenckich).
Jeśli kogoś stać na taki sprzęt, to też taką osobę stać na kupowanie gier po 59€ (100€ z DLC, co jest już standardem) Jest to zwyczajna cena gier AAA na Steamie/Zachodzie. Uważasz, że ludzie z grafami za 400zł kupują gry po 250/450 zł?
Wysłane 2016-05-24 19:21 , Edytowane 2016-05-24 20:04
@djluke
No i co z tego że na Steamie? Przecież tam jest grubo ponad 5000 gier (pewnie koło 10000 albo i więcej) i z tego 95% to indyki. Uważasz że one potrzebują Bóg wie jakiej konfiguracji? Albo że każdy kto ma tam konto od razu gra w GTA5?
Wiesz zachowujesz się jakbyś Amerykę odkrył. Szkoda że nie zauważyłeś że przoduje też tak przez Ciebie nielubiany Windows 10...
to z tego że cały Twój wywód obaliłem ta statystyką. W sumie tyle. Mi wystarcza, nie wiem jak Tobie.
Owszem W10 przoduje bo jest masowy na tabletach PC/ultrabookach itd. Na tych wszystkich lekkich (i mało wydajnych) pc-urządzeniach, których ludzie kupują teraz dwa razy więcej niż desktop-pc, i na których ludzie coraz chętniej grają, i też pod które musi być projektowane gros gier PC.
i z tego 95% to indyki
oczywisćie, nie ograniczaj się, 150% proponuję od razu. Jak już rzucać cyframi bez pokrycia to przeciez nie ma odgórnych ograniczeń.
@elkoos
Karta graficzna jest w stanie zrobić tylko tyle, na ile pozwala jej silnik gry. Tak więc, jak ktoś napisze gniota, to będzie g... a jak napisze np Unreal Engine, to będzie to fajerwerk graficzny. Przynajmniej w teorii. Tyle że optymalizacja już dawno poszła w las.
Swoją drogą, bardzo ładny przykład tego, jak do ... większość programistów się nadaje pracujących w growych korpo, jest silnik w Uncharted 4. Nagle okazało się, że PS4 nie jest aż tak tragiczno-dramatyczne. W jednej grze...
Ja się z Tobą całkowicie zgadzam, o tym własnie mówię - jest kompletny zastój. Jest jedna dla PS4. I faktycznie wygląda bosko.
Tyle że takich gier, specjalnie zoptymalizowanych pod architekturę nie PS4 tylko i wyłącznie pod high-end PC..... w ogóle nie ma.
na chwilę świat PC uciekł z totalnego zastoju przez to że pojawiły sie trochę gęstszejsze i większe matryce LCD, więc mozna było sprzedac jeszcze kolejne serie kart pod to żeby natywnie wszystko chodziło na podbitej rozdzielczości, ale za tym nadal nie poszły żadne zmiany jakościowe w grach. To nadal są prosto budowane światy teksturowanych poligonów, projektowane pod stare konsole, i przenoszone na resztę sprzętów.
@Netman
Uważasz, że ludzie z grafami za 400zł kupują gry po 250/450 zł?
hmm.. tak. Ja tak robię, a nie wierzę że jestem jedyny (u mnie może nie 400 zł tylko bliżej chyba było 700, ale wcześniej miałem kartę za 500 zł i też gry kupowałem). Niby dlaczego nie? Przecież gra świetnie działają na tych kartach.
Wysłane 2016-05-24 19:25 , Edytowane 2016-05-24 20:23
@Lukxxx
Ale nie widzieć różnicy po dodaniu HBAO to trzeba mieć z patrzałkami problem.
po prostu POWALAJĄCE RÓŻNICA, którą uzyskasz dorzucając a tak z 1500 zł do obecnie posiadanej karty. Wymaga lupy wprawdzie i godzinnej analizy każdej klatki do uchwycenia potęgi wywalenia tak nierozsądnie kasy, ale na pewno dasz radę jakoś to uzasadnić.


nie no ... oczywiście że Ty na 100% widzisz ogromne różnice między tymi obrazkami. Pewnie razem z Netmanem.
dla mnie to kolejne potwierdzenie tezy że świat grafiki PC dawno drepcze w miejscu, nic się nie zmienia a kupowanie topowych kart graficznych zaczyna przypominać potrzeby audiofilskie.
Wysłane 2016-05-24 20:51 , Edytowane 2016-05-24 22:16
Super argument pokazując miniaturkę z gry mającej 4 lata z porównaniem różnych technik AO, w którym zabrakło opcji OFF ;)
https://youtu.be/rn_aZYUi2xs?t=100 Tu też nie widać różnicy? ;)
Jak dalej chcesz się spierać, to odpal Wiedźmina i podważ porównania na stronie Nvidii prezentując własne screeny w FHD, albo chociaż więcej niż 250p.
PS Dorzucając za każdy efekt 1500zł, to karta według Ciebie powinna kosztować 20k zł ;)
Wysłane 2016-05-24 21:28
@straszny
cały Twój wywód obaliłem ta statystyką
G obaliłeś.
Na tych wszystkich lekkich (i mało wydajnych) pc-urządzeniach [...] pod które musi być projektowane gros gier PC
Napisałem już - nic nie musi i nic nie jest.
nie ograniczaj się, 150% proponuję od razu [...] przeciez nie ma odgórnych ograniczeń.
Mnie uczyli że 100% jest takim ograniczeniem. I Ty chcesz by Cię poważnie traktować w dyskusji...
Ja tak robię, a nie wierzę że jestem jedyny
I oto doszliśmy do końca tej burzliwej dyskusji! nVidia, gracze - nieważne. Sample jakieś graficzne a na filmach wszystko widać - nieistotne. Inni w dyskusji się nie zgadzają - marność nad marnościami i wszystko marność! Liczy się to że straszny tak robi i wierzy że tak robią inni. Koniec, pozamiatane.
I believe I can fly. Dla mnie EOT.
Kto jest online: 0 użytkowników, 213 gości