@Maveriq
Wykorzystują te same technologie, co w Green, a jedyną różnicą jest większa wytrzymałość/niezawodność, co przekłada się na dłuższa gwarancję... nie znajduję żadnego logicznego wytłumaczenia, dlaczego nie mogłyby pracować w desktopach z zastosowaniem identycznym jak ekonomiczne "zieloniaki".
Forum > Hardware > HDD wewn. 3,5" - jaki?
Wysłane 2014-01-22 12:34
Wysłane 2014-01-22 12:51 , Edytowane 2014-01-22 12:54
Każda firma produkująca twardziele miała wzloty i upadki, dobre produkty i gorsze. Nie można generalizować. Swego czasu był boom na Samsungi F2, potem F3 - i taki właśnie obecnie posiadam.
Wcześnie Seagate, jeszcze wcześniej Maxtor, Caviar...
@Yesusik WD - spoko - miałem kilka dysków tej firmy i nie narzekam. Obecnie używam raptora jako systemowego HDD, mam go ho, ho, albo i jeszcze dłużej i sprawuje się wyśmienicie.
@Maveriq - zmiana platformy rozgrywa się w ciągu ostatnich kilku dni w związku z zakupem SSD, więc może ta przyszłość nie będzie aż tak odległa, jak piszesz... - i stąd właśnie mój temat.
Wysłane 2014-01-22 13:02 , Edytowane 2014-01-22 13:03
@Maveriq
Dobra, poświęciłem kwadrans żeby zgłębić temat i co się okazało...
WDC RED nie posiadają technologii IntelliPark, która odpowiedzialna jest za częstsze parkowanie głowic, jak to ma miejsce w dyskach WDC GREEN !!!
- żeby nie być gołosłowny: [LINK] (brak wzmianki w dokumencie technicznym) i [LINK] (potwierdzenie szanowanego portalu).
I jak się to ma do Twojej teorii o krótkim czasie bezczynności? :D
Wysłane 2014-01-22 13:26
To przeglądaliście - awaryjność dysków - [LINK].
Wysłane 2014-01-22 13:49 , Edytowane 2014-01-22 13:50
@Valmaris
Tak, to analiza dużej ilości dysków w macierzy jednego serwisu... ja natomiast od lat zaglądam do wyników tego serwisu, prowadzonych na podstawie zwrotów klientów detalicznych: [LINK]
Wysłane 2014-01-22 13:51
@Yesusik Wychodzi, że nie mają tego problemu. Pewnie stąd tak duża liczba cykli spinów - nikt tego nie sprawdzi, bo w żadnym czasie do takiej liczny nie dojdzie :D
Odpada więc problem z odtwarzaniem muzyki.
Pozostaje problem, o którym pisałem na początku - z włączaniem i wyłączeniem.
Wysłane 2014-01-22 14:00 , Edytowane 2014-01-22 14:22
@Yesusik Domniemywanie na podstawie kilkudziesięciu sztuk. Wyłącznie, mi to wystarczy. To nie jest kwestia kilu % zwrotów, a kilkudziesięciu. Ludzie kupowali je właśnie z myślą o dłuższej gwarancji.
Teraz przyszło mi do głowy, że może one nie są odporne na wielokrotne zmiany temperatury pracy.
Edit: O wilku mowa - właśnie przyjąłem zwrot 1TB Reda kupionego 2h temu. To już wiadomo, że kwestia sztuki... ale tak czy inaczej, już do zamontowania w komputerze już tego nikomu nie zaproponuję.
Wysłane 2014-01-22 14:51 , Edytowane 2014-01-22 15:17
@Maveriq
"Problem wieku dziecięcego"... wadliwa partia... nie wiem, ale Twoja nieznajomość cech produktu, nie budzi u mnie zaufania do Twoich opinii ;)
PS
A z tą tolerancją temperatur to już błądzisz totalnie... wystarczy kliknąć w broszurę specyfikacji i widać jak na dłoni, że RED'y mają ją wyższą (0-70 st.C) niż pozostałe modele (0-60/65).
PSS
Co nie zmienia faktu, że coś na rzeczy może być, skoro tak dużo zwrotów dostałeś... wiesz mw. jaki to % sprzedanych? I ile z nich faktycznie było drugim, magazynowym dyskiem, a ile miało na nim postawiony OS?
Wysłane 2014-01-22 14:54 , Edytowane 2014-01-22 15:09
@Yesusik Napisałem o zmianach temperatury pracy, a nie o wysokiej temperaturze.
Nie prowadzę takich statystyk, ale zaraz sprawdzę ile było w zeszłym roku przyjętych reklamacji, a ile sprzedanych.
Edit: ~21% łącznie z dysków 1TB i 2TB. Ale wśród tych reklamacji mogą być jakieś sztuki sprzedane w 2012r, tego już nie będę sprawdzał, bo musiałbym każdą reklamację oddzielnie sprawdzać
Edit2: Tu ciekawostka: jedna firma w 2013 kupiła ich ode mnie 8 szt. i później jeszcze 10 i oni nie reklamowali jeszcze ani jednego.
Wysłane 2014-01-22 15:20 , Edytowane 2014-01-22 15:22
@Maveriq
Pisząc o tolerancji miałem właściwie na myśli przedział temperatur, czyli de facto wahania/zmiany jakie dopuszcza producent... wyedytowałem wcześniejszy post i doprecyzowałem.
A te 21% to zwroty, tak? Ilu z nich jesteś pewien, że nie pracowały z zainstalowanym OS?
Wysłane 2014-01-22 15:22 , Edytowane 2014-01-22 15:24
@Yesusik No to jeszcze inaczej. Nie chodzi o to, jak bardzo temperatura się waha, a jak często. Te dyski według opisu WD są dedykowane do takich zadań, gdzie temperatura zmienia się jeden raz... i pozostaje już w miarę taka sama aż dysk padnie albo przestanie być potrzebny.
W komputerze dysk nagrzewa się i schładza do temperatury pokojowej przynajmniej raz dziennie.
Wysłane 2014-01-22 15:26
@Yesusik A kiedy wyłączasz NASa albo serwer nawet w małym "Office"?
Przeczytaj sam siebie.
Wysłane 2014-01-22 15:33
No to nie widziałem :) Może i by napisał, nie wiem. Jak wyżej pisałem, to tylko moje przypuszczenie, technikiem nie jestem. W każdym razie padają jak muchy, prawdopodobnie dlatego, że ludzie używają je w komputerach i tego nie zmieni to, czy dojdziemy dlaczego.
Wysłane 2014-01-22 15:40
Bo dyski powinny być uniwersalne. Mają podany zakres temperatur i wilgotności pracy, MTBF i starczy - mają po prostu działać.
Jak ktoś kupuje procesor to nie patrzy że w grach zużyje się bardziej a w biurze mniej więc kupi ten bo ten drugi nie znosi ciągłych zmian obciążenia i skoków temperatury
Skąd taki Kowalski ma wiedzieć który dysk jest do czego? Dysk to dysk. Kupuje kompa eko to i dysk eko do niego, a że eko to wiadomo że jeden dysk zje mniej prądu niż dwa. A czy na opakowaniu takiego dysku stoi wielkimi bukwami że dysk ten nie nadaje się pod system operacyjny? Też nie. I użytkowanie takie nie narusza warunków gwarancji...
Wysłane 2014-01-22 15:48
@djluke No nie narusza. Ale opakowania od takiego dysku twardego jeszcze nie widziałem :)
Ja myślę, że jak ktoś kupuje znacznie droższy dysk od standardowego (blue/green), to raczej ma świadomość, dlaczego on więcej kosztuje... powinien więc wiedzieć też, że Red pcha się w NASa.
Jeśli nie zna powodu, dlaczego ten dysk jest droższy, to nie widzę sensu dopłacania do niego.
Wysłane 2014-01-22 15:50
@Maveriq
Chciałem Cię naprowadzić na jakieś bardziej logiczne wytłumaczenie, ale mi nie wyszło, więc... nie wydaje Ci się, że bardziej prawdopodobne jest, iż jakaś seria/parta produktu posiada wadę fabryczną, błąd w firmware, itp. niż to, że producent nie przewidział, iż dyski będą kupowane także do komputerów osobistych i tym samym konstrukcja nie została do tego przystosowana? Ograniczona ilość start-up/down? Wahania temperatury? Serio??? :o
Wysłane 2014-01-22 15:53
@Maveriq
Czy ja wiem...dla wielu klientów droższy = lepszy, aczkolwiek on tylko chce do domowego komputera to najtańszy Green mu wystarczy.