@dr_DEATH
Może do 2077 roku się wyrobię GTA już przeszedłem kiedyś. Wiedźmina napocząłem dawno temu. Kiedyś na pewno skończę Teraz pokrywam też od czasu do czasu (no dobra, grałem dwa razy) w AC Odyssey na Stadii.
Forum > Software > Cyberpunk 2077
Wysłane 2021-01-14 23:35
Wysłane 2021-01-15 10:39 , Edytowane 2021-01-15 10:42
@Natan
Sorry, skupiłem się na rozmowie o chmurach
Czy nie ma sensu to nie wiem. To nie jest tak że DLSS polega na skalowaniu obrazka. Trochę to inaczej działa. DLSS zbiera dużą ilość sampli z wielu klatek które są rysowane trochę inaczej i to składa dopiero w całość. W zasadzie porównywanie screenshotów pomiędzy Quality a Performance wygląda tak że nie byłbym w stanie powiedzieć który jest z jakiej jakości bo wyglądają praktycznie tak samo.
Za to w ruchu może być różnica i już np. podczas biegu można zauważyć że gra rysuje się tak naprawdę bardziej w SD. Też raczej trzeba się na to przyglądać bo grając się na to nie patrzę. Ruszając tylko myszką tego efektu nie ma (no chyba że na krawędziach ekranu gdzie się zazwyczaj nie patrzę). Ja nie zauważyłem tego zmieszania się rozdzielczości przez kilkadziesiąt godzin grając na CRT a nawet na LCD trochę mi zajęło a to duży 27" LCD i grałem z integer scalingiem 1080p->2160p a więc piksele tam akurat widać dobrze.
Za to już na Ultra Performance tnie jakość obrazu dość znacznie. Do 4K nadaje się idealnie i nawet suma sumarum dało by się tak grać jakbym miał trochę lepszą kartę.
Za to różnica wydajności pomiędzy trybami DLSS jest dość duża. W miejscu gdzie mam 58 na Performance jest 49 na Balanced i 42 na Quality. Mógłbym grać na Balanced z RT na Ultra, wtedy w tym miejscu jest 55fps ale tak robiłem porównania to wolę trochę ładniejsze oświetlenie bo Global Illumination sprawia że świat staje się jakiś taki bardziej foto-realistyczny
Bez RT granie w tą grę na RTXie uważam za jakieś totalne nieporozumienie.
Ogólnie zdaję sobie sprawę że DLSS Performance idealne nie jest ale te różnice pomiędzy Quality są w zasadzie ograniczone do tego że się gra bardziej rozmywa w ruchu. Oczywiście wolałbym aby tego nie było ale bez przesady. Wydajność/FPS jest zdecydowanie ważniejsza podczas gry niż ostrość podczas ruchu. Tak samo jakość oświetlenia jest ważniejsza.
Za to ciekawa sprawa bo DLSS wygląda znacznie lepiej niż bez DLSS. Bez niego gra wygląda jakoś tak growo. Widać za bardzo niektóre elementy, pojawia się aliasing którego w DLSS w ogóle nie ma (tj. na tyle na ile dana rozdzielczość jest w ogóle w stanie oddać jakieś szczegóły - nawet na zdjęciach aliasing w jakimś stopniu da się przecież zobaczyć) i ogólnie sprawia gorsze wrażenie, mniejsza immersja jest.
BTW. Niektóre efekty np. lustro (BTW. totalnie bez sensu zrealizowane to raz a dwa że powinni popracować nad enginem i dodać opcję widoku swojego odbicia w RT bo takowa niby jest i wygląda to fajnie tyle że haczyk - nie widać głowy postaci ) działają tak że z DLSSem widać natywną rozdzielczość rysowania więc i na Performance wygląda to znacznie gorzej. Natomiast ponieważ tych luster praktycznie w grze nie ma to wg. mnie nie jest to żaden problem. Być może jakieś inne przypadki są gdzie jest różnica ale w sumie to kogo to obchodzi. Taką kupiłem kartę ponad dwa lata temu i tak muszę grać. Gdybym kupił 2080Ti (a nawet miałem pre-order tylko jak mi karty nie wysłali to się zdążyłem opamiętać ) to bym na CRT grał w Quality a na LCD w 4K z Ultra Performance a że wydałem ponad 2x mniej na grafikę to jakieś tam rozmycie ruchu podczas biegania mnie ni mierzi ni grzeje
Wysłane 2021-01-15 16:56 , Edytowane 2021-01-15 16:56
@XoR
No tak, z mojej strony to duży skrót myślowy był. Chciałem powiedzieć:
"Z tego, co u siebie testowałem, dla mnie mniej niż Quality nie miało sensu". Znaczącego przyrostu klatek u mnie nie było, a za to miejscami widoczny spadek jakości przy Balanced. Grałem na 27" fullHD, ale też nie na RT Ultra (więc różnica fps pomiędzy Quality i Balanced była nieistotna; no i wszystko zapewne wygadało mniej pięknie)
ORAZ to, że "jest całkiem fajne opracowanie o DLSS"
Wiec najważniejsza zasada: jak nie widzisz różnicy, to ustaw tak żeby jak najmniej hałasu było :P ...czy coś
Bez RT granie w tą grę na RTXie uważam za jakieś totalne nieporozumienie.
Zakładam, że to dlatego, że nie próbowałeś na RTX2060 Z drugiej strony wielka zaletą RTX jest również sam DLSS.
Generalnie jak kupowałem tą grafę, kwestia posiadania RT była mi obojętna (nie specjalnie liczyłem na nią na tak niskim modelu, ważniejsze były inne aspekty).
Moim zdaniem, na tym engine, częściowy RT wygląda dużo gorzej niż jego brak, a na pełnym jednak zdarzało się, że momentami spadało w okolice 30fps. W grze akcji wolę mieć płynne 60+ fps, więc i skończyło się na graniu bez RT
A i przypomniałeś mi o lustrze :)
Wysłane 2021-01-18 09:39
Czas się uśmiechnąć:
Wysłane 2021-01-25 18:55
Ponoć ostatni patch niezbyt fajny [LINK]
Kto jest online: 0 użytkowników, 488 gości