panowie i panie może ktoś mi to łopatologicznie wytłumaczy
czy są OPŁATY w roamingu w krajach Unii Europejskiej. Quźwa mam abonament w VW no limit jesli chodzi o rozmowy i mmsy w kraju. Będąc w Szwecji rozmawiałem przez telefon i quźwa dostałem opłate do abonamentu w wysokości 80 zl to jest darmowy roaming w UE ?
Forum > Mobilne > Virgin Mobole i roaming w UE
Wysłane 2019-06-17 19:55
Wysłane 2019-06-17 21:48
tak i odpowiedział że nie oni się nie pomylili i że hm opłat nie ma przecież dodatkowych opłat a to są opłaty za połączenia w roamingu . przepraszam ale to jest chyba Qurwa jakiś chory żart z ich strony
Wysłane 2019-06-17 22:00
tak dla przykładu
[LINK]
Wysłane 2019-06-17 22:44 , Edytowane 2019-06-17 22:45
Normalnie policzyli. Nie każdy operator daje minuty i internet w Roamingu w cenie abonamentu bo też nie o to chodzi. Chodzi o to, że w krajach UE płacisz po stawce jak u siebie. Kilku operatorów dostało też zgodę na dodatkowe opłaty. VM jest chyba jednym z nich.
Trzeba czytać cenniki przed wyjazdem.
Wysłane 2019-06-17 23:36
Masz dokładnie rozpisane co i za ile policzyli? Wczytaj się w to (wykaz połączeń do FV).
Mogli policzyć np. połączenia na szwedzkie numery.
Wysłane 2019-06-18 07:08 , Edytowane 2019-06-18 07:10
Ale będąc w Szwecji dzwoniłeś na polskie numery, czy szwedzkie? Bo jeśli na szwedzkie, to to wcale tak niestety nie działa - za granicą teoretycznie powinieneś móc korzystać z telefonu jak w Polsce, czyli za darmo dzwonić i smsować na polskie numery. Teoretycznie.
A Internet jeszcze gorzej, ja sam mam w Nju i choć nie narzekam, to doliczane są jeszcze jakieś dziesiętne części grosza za każdy megabajt, więc jeśli się korzysta sporo, to i parę złotych można nabić, co zdarzyło mi się ostatnio.
A sam Virgin Mobile jest chyba jednym z najbardziej "opornych" operatorów, jeśli chodzi o roaming w UE.
Wysłane 2019-06-18 07:50
@Ignacek 9
Jak przyjeżdżam do Polski to mam nielimitowane rozmowy i smsy zarówno do Polski, jak i do Wielkiej Brytanii oraz innych krajów w Europie, tylko niestety internet jest ograniczony do 15GB, co zawsze uważałem za przegięcie. Myślałem, że wszędzie w Unii tak to działa.
Wysłane 2019-06-18 09:05 , Edytowane 2019-06-18 09:11
Na promie nie korzystałem z telefonu tryb samolotowy. W Szwecji dzwoniłem na polskie numery i do Polski. Wg VM nalicza za co tylko może chyba im podziekuje
najlepsze jest to dokładne rozliczenie mam za okres 01-31.05.2019
faktura za czerwiec z naliczonymi opłatami za roaming, ale rozpiski nie ma szczegółowej co i za ile.
Wysłane 2019-06-18 14:45
Musi być rozpiska, zwykle jako załącznik do FV. Oczywiście taki papierek kosztuje, pdf za frytki.
Wysłane 2019-06-24 11:05
pozwolę sobie zacytować odpowiedź jaką dostałem z UKE
Szanowny Panie,
w odpowiedzi na przesłane przez Pana zapytanie za pośrednictwem formularza kontaktowego do Urzędu Komunikacji Elektronicznej, w treści poniżej wyjaśniam, co następuje.
15 czerwca 2017 r., na terenie UE i Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), weszła w życie nowelizacja Rozporządzenia1, zgodnie z którą zostały zniesione dodatkowe opłaty
z tytułu usług świadczonych w roamingu, a rozliczanie tych usług odbywać się powinno tak samo jak w kraju (zasada RLAH roam like at home).
Zrównanie zasad dotyczy ofert pakietowych (połączeń telefonicznych oraz wysyłania i odbierania SMS i MMS). W przypadku transmisji danych w ramach usługi dostępu do internetu operatorzy mogą wprowadzić w ramach tego samego pakietu danych odmienny limit danych dla usług w roamingu.
Minimalna wysokość tego limitu została określona w Rozporządzeniu wykonawczym wydanym przez Komisję Europejską i jest powiązana z wysokością opłaty abonamentowej oraz wielkością pakietu danych przyznawaną klientowi w kraju, oraz kwotą doładowania w przypadku usług przedpłaconych.
Po przekroczeniu przyznanego limitu dostawca może naliczać dodatkowe opłaty określone w Rozporządzeniu. - (art. 6e Rozporządzenia, art. 4 ust. 2 Rozporządzenia wykonawczego)2.
Celem powyższych przepisów było umożliwienie korzystania, bez dodatkowych opłat, z usług telekomunikacyjnych podczas okazjonalnych wyjazdów na teren Unii Europejskiej i EOG (urlop, krótki wyjazd służbowy, odwiedziny itp.).
W celu przeciwdziałania stratom, które mogą wyniknąć dla dostawców z korzystania przez abonentów z usług w szerszym zakresie niż okazjonalne wyjazdy, dostawcy mogą, począwszy od 15 czerwca 2017 r., stosować tak zwaną politykę uczciwego korzystania (FUP).
Na jej podstawie, dostawca usług może domagać się dodatkowych opłat od abonentów, którzy korzystają z usług w roamingu więcej niż z usług w kraju i przebywają częściej za granicą w czteromiesięcznym okresie obserwacyjnym. Prawo stosowania dopłat na podstawie polityki uczciwego korzystania (FUP) wynika więc wprost z przepisów. Zostały w nich określone maksymalne stawki dodatkowych opłat z tego tytułu.
Poza tym, dostawcy usług mogą zwrócić się do Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej (Prezes UKE) o wydanie decyzji wyrażającej zgodę na stosowanie dodatkowych opłat, jeżeli wykażą, że w związku z wejściem w życie przepisów o roamingu na terenie Unii Europejskiej i EOG ponoszą straty. Decyzja jest wydawana na okres jednego roku. Decyzja określa maksymalne stawki dopłat, jakie, na jej podstawie, może stosować dostawca usług telekomunikacyjnych. Nie musi on, w tym przypadku, stosować okresu obserwacyjnego.
Virgin Mobile Polska Sp. z o.o. (dalej „Virgin Mobile” lub „Spółka”) uzyskała taką zgodę (decyzję Prezesa UKE) 17 października 2018 r.
Zasady stosowania dopłat oraz ich stawki odnajdzie Pan w aktualnie obowiązujących dokumentach umownych Pana taryfy/oferty (cenniki, regulaminy).
W związku z powyższym, Virgin Mobile, zgodnie z prawem Unii [size=3]Europejskiej i decyzją Prezesa UKE, ma prawo stosować dodatkowe opłaty za wykonywanie połączeń w roamingu na terenie Unii Europejskiej i EOG.[/size]
Jeżeli ma Pan wątpliwości w zakresie naliczonych opłat, pierwszym krokiem jest zawsze złożenie reklamacji do dostawcy usług (Virgin Mobile). W treści odpowiedzi na reklamację dostawca usług wyjaśni podstawę i zasady naliczania dodatkowych opłat, a w przypadku stwierdzenia błędu w nali[size=3]czaniu opłat, dokona stosownej korekty.[/size]
Liczę, że powyższe, przedstawione przeze mnie wyjaśnienia, będą dla Szanownego Pana pomocne. W przypadku dodatkowych pytań, zapraszam do kontaktu telefonicznego z Centrum Informacji Konsumenckiej UKE.
Wysłane 2019-06-24 11:08
Ok wyjasniło się
okazało se ze fatura nie jest naliczona za czerwiec tylko za maj
dostałem rozpiskę szczegółową
kosztal były nalicozne za połaczenia Polska -Ukraina
tak to jest jak dzieci jada na wycieczkę.
Kto jest online: 0 użytkowników, 229 gości