Jak jest potrzeba cisza to się podnosi lustro i jedzie na podglądzie. Ten trzask to nie tyle migawka ile lustro.
W większości nowych luster jest możliwość podniesienia lustra.
Forum > Mobilne > Jaki aparat wybrać do 4000 zł
Wysłane 2017-01-22 13:21
Ano można na LV lecieć ale 1. to żre baterię 2. LCD jest słabszy (EV) i zwykle nie kryje całego kadru chyba.
A tak to faktycznie chodzi o prawa pewnie - tak jest na każdym większym evencie, o koncertach nawet nie wspominam.
Wysłane 2017-01-22 13:30
Ano faktycznie. O tym nie pomyślałem. Choć spotkałem się z artystą, który ze sceny prosił żeby nie nagrywać występu telefonami i tanimi aparatami, bo takie kiepskiej jakości materiały potem trafiają do sieci i psują odbiór.
Wysłane 2017-01-22 13:49 , Edytowane 2017-01-22 13:57
A co do profesjonalistów to według mnie mało jest dobrych artystów fotografów weselnych. Jednym z moich ulubionych jest ten pan link. (warto obejrzeć, bo to piękny warsztat)
Niestety większość Polskich profesjonalistów odstawia chałtury. Takie zapotrzebowanie rynku na koszmarki.
straszny
tu jest przykład stabilizacji - samochód 40 km/h po terenowej szosie filmuje biegnącego wielbąda
No niewielkie halo. Pewnie i telefonem wyjdzie nie najgorzej. Od tego jest stabilizacja, aby rekompensować drgania.
Działa bardzo dobrze i nic w tym dziwnego.
Wysłane 2017-01-22 14:11 , Edytowane 2017-01-22 14:23
@1084
niewielkie... lol
wstrząsy drogi przy 40 km/h prędkości? Ja nie znam aparatu ani obiektywu, który da rade zrekompensować coś takiego jak ten OMD. Smartfon może i topowe - S7 czy iPhone, może prawie dadzą... bo moduł optyczny jest malutki i kołysce łatwiej reagować, choć też mam wątpliwości, aż sprawdzę dzisiaj.
tu jest porównanie stabilizacji nawet słabszego OMD vs stabilizacja w obiektywie - różnica jest ogromna https://youtu.be/Q75B8GNdUMk?t=56, wcześniej jest kawałek w samochodzie
Wysłane 2017-01-22 14:31 , Edytowane 2017-01-22 14:34
straszny Stabilizacja powstała z tego co pamiętam po to aby niwelować drgania kamer w śmigłowcach. I takie jest jej przeznaczenie. Lepsze czy gorsze rezultaty, ale tam się sprawdza. Przy drganiach. Działa w tym filmiku dobrze. Takie jej przeznaczenie.
Chodzi mi o to, że przy fotografowaniu jej przydatność jest o wiele mniejsza. Jest w stanie trochę zrekompensować drgania rąk przy większej ogniskowej lub przy mniejszym oświetleniu, ale o wiele więcej da nam po prostu krótszy czas otwarcia migawki.
Po prostu reklamowanie stabilizacji jako remedium na ciemne obiektywy to pomyłka.
Wysłane 2017-01-22 14:59
A widziałeś Straszny test Citroena C-crosser w Top Gear?
Wysłane 2017-01-22 16:59 , Edytowane 2017-01-22 17:11
@1084
Ale dłuższy czas otwarcia migawki zawsze wymaga statywu, a to z tego powodu, że drgania rąk zawsze będą. To dlatego nocą są zdjęcia ładniejsze niż przy krótkim czasie otwarcia migawki, które co najwyżej i tak są lepsze niż robione telefonem.
Byłem raz zaproszony na wesele mojego znajomego, który wynajął fotografa z porządnym aparatem Canona EOS w 2010r. Nie ukrywam, że też fotografowałem i filmowałem dla niego tyle, że prostym kompaktem. Później się okazało, że aż tak super zdjęcia to on nie zrobił tylko, że jakość tych fotek była naturalnie wyższa od moich. Teraz mam szansę być fotografem dla moich znajomych na weselu, bo widzieli moje zdjęcia i ich jakość i chcą, żebym to ja ich głównie fotografował w lipcu tego roku. Na razie zrobiłem im próbne zdjęcia w plenerze. Zostaną wykorzystane do pamiątkowego albumu.
@Maveriq
Bo tego na YouTube nie brakuje i ma rację, bo to jest kiczowata jakość odbioru audiowizualnego. Trochę już koncertów ponagrywałem lepszym kompaktem, ale teraz to mnóstwo ludzi teraz nagrywa telefonami typu smart tak dla pamięci.
@djluke
Może tak jest na tych wbudowanych w aparat, ale u mnie na zewnętrznym wizjerze widać cały kadr tak jak na ekranie LCD. A wizjer (1.44M pikseli) ma nieco większą rozdzielczość od tego ekraniku LCD ( 920.000 pikseli) i do tego jeszcze powiększenie ok. 1.4x co mu wychodzi na dobre. Problem taki, że od dłuższego gapienia się w wizjer zwłaszcza szczególnie w ciemności to tak mi naświetliło oko, że przy świetle sztucznym nie wszystko widziałem naturalnie, bo jakby spadło mi ilość światła o jakiś stopień.
W ciemności jak się użyje tego wizjera to nic nie widać, że ktoś kręci czy robi zdjęcia. Dźwięki i lampę pomocniczą wyłączam, a jak się przełączę na wizjer to ekran LCD jest wyłączony - czuję się jak ten agent James Bond.
Wysłane 2017-01-22 19:52 , Edytowane 2017-01-22 20:06
@Maveriq
nieee.... syn uwielbia Top Gear i lubi np samochody z nowoczesnym dieslem (taki sam ma), ja oglądam rzadko - dla mnie samochód to narzędzie pracy do przejechania z punktu A do B. Teraz zresztą zastanawiamy się z żoną czy nie wpłacic zaliczki na nową Teslę model 3, to jest w sumie jedyna rzecz jaka wywołuje u nas emocje w motoryzacji.
Wysłane 2017-01-22 20:11
@Krzys81
Ale co ma rozdzielczość jednego czy drugiego do procentu pokrycia kadru? Zwłaszcza że dochodzi do tego powiększenie...
Wysłane 2017-01-22 21:28 , Edytowane 2017-01-23 07:25
Uporządkujmy to.
Od słów:
a ja jestem własnie po obejrzeniu bardzo profesjonalnego wykładu o Olympusie OM-D E-M1
skończył się wątek pomocy Tonemu.
Zaczął się inny - bardzo ciekawy.
Mam oczywiście w nim swoje uwagi. Tak prawda. Trzask migawki taki cichy to nie jest, (ale szukanie po torbach i narady przeszkodziły by bardziej, bo zdjęć seryjnych na tym spotkaniu nikt robić nie musiał).
W stabilizacji jasność obiektywu i matrycy, a potem wynikający z tego krótki czas dają pewniejszy efekt od stabilizacji.
Statyw jest koniecznością w trudniejszych warunkach oświetleniowych. To kanon postępowania. Reguły sztuki.
Nie neguję roli stabilizacji, ale nawet najlepsza jest tylko ersatzem jasności aparatu / kamery, oraz statywu, a na potrzeby filmu jeszcze kranu i wózka. To wymysł (bardzo dobry i potrzebny) dla fotografii i filmowania amatorskiego, dla wygody profanów.
Wiem, bo sam na wczasach, zamiast statywu często korzystam ze stabilizacji, ze szkodą dla ujęć. Z wygody.
PS
Wiem że Smarzowski zrobił jeden z filmów częściowo telefonem, bez statywu, z ręki, ale żeby łamać kanony postępowania, najpierw trzeba je znać.
Wysłane 2017-01-22 22:31
Mi Strachu z tym odcinkiem Top Gear nie chodzi o sam samochód, a o eksperyment z nagrywaniem z zamontowanej w nim na stałe kamerze podczas jazdy po nierównościach. Obejrzyj, to zobaczysz, o co mi chodzi w kontekście oceny aparatu z przytoczonego przez Ciebie testu.
Wysłane 2017-01-23 01:50 , Edytowane 2017-01-23 01:52
@djluke
Krótko mówiąc to co widać na tych dwóch ekranach to jest coraz lepszej jakości i bliżej do tych naturalności jak patrzymy samym okiem. Bo po co tam zwiększają producenci tą rozdzielczość? Chyba nie dla oglądania samych plików dla odtwarzania. Nic tylko pstrykać fotki. Jednak widzę ogromny postęp w porównaniu z tym co mieliśmy wcześniej. Jak czasem tak zerknę na te różne starsze urządzenia typu aparaty z ekranem LCD i z wizjerem, a także kamery video to szok z czym miało się do czynienia wcześniej.
Wysłane 2017-01-23 08:28 , Edytowane 2017-01-23 08:51
@Krzys81
dążymy do ideału - żeby obraz odtwarzany na urządzeniu mógł zmylić oko z rzeczywistością.
Do tego trzeba przekroczyć z pewnym naddatkiem rozdzielczości oka ludzkiego. Jeszcze sporo czasu.
@kotin (i jeszcze 1084)
ale o czym właściwie piszesz - widziałeś jasności obiektywów premium od Olympusa?
Napaliłem się trochę na ten system jako coś lepszego a dalej super odpornego, super lekkiego i małego, i robiącego świetne ostre zdjęcia i bardzo płytki bokeh, jednak jeszcze dużo lepsze niż Sony RX10 Mark 3..... problem w tym że 3 obiektywy klasy premium + body .... no cholera 25 000 PLN. Jakoś na razie nie strawiłem ceny.... Za to bede miał MackBooka Pro i jeszcze zostanie.
Przegląd obiektywów Zuiho Olympus https://www.olympus.pl/site/pl/c/lenses/om_d_pen_lenses/index.html
i jeden z tych które by mnie bardzo interesowały: https://www.olympus.pl/site/pl/c/lenses/om_d_pen_lenses/m_zuiko_premiu...
Wysłane 2017-01-23 08:55 , Edytowane 2017-01-23 09:01
@straszny
ale o czym właściwie piszesz - widziałeś jasności obiektywów premium od Olympusa?
Nie. Mimo że spot z Yutuba oceniam jako reklamowy, absolutnie Olympusa nie skreślam, sam jestem ciekaw, (chociaż cena zabija), a post wyżej to pokłosie wymiany zdań Maveriq - 1084. Nie jest to polemika z Twoją oceną jasności systemów Olympusa.

PS
Nawet się cieszę że klasyczne aparaty fotograficzne są dalej intensywnie rozwijane - trzy strony temu chwaliłem na przykład Canona za ilość patentów uzyskanych w zeszłym roku - spokojnie dorównuje branży mobilnej, a podejrzewam że w patentach dotyczących samego tylko fotografowania - przewyższa cały mobilny świat.
Wysłane 2017-01-23 09:19 , Edytowane 2017-01-23 09:26
@kotin
dzisiaj akurat TheCameraStoreTV opublikował test Olympus OM-D EM1 Mark II (Oh maj god ... kto wymyśla te nazwy???). A jest to site który opublikował setki testów i nikt nie zarzuca mu stronniczości
Podsumowanie testu jest tutaj https://youtu.be/JG69QUeOJpE?t=1304
I tak - Autorzy potwierdzają że będzie to świetny aparat, także dla profesjonalistów, tyle że nie każdego, że jest to jedno z najlepszych na świecie urządzeń do reporterki sportowej, do fotografii przyrody, do outdoorowych eventów, że fantastycznie ostrzy, bardzo celnie, i robi zdjęcia z niesamowitą prędkością. Do tego w produkcji filmowej ma nie ustępować używanym profesjonalnie do tego Canonom 5D.
Jednak uczciwie podkreślają że świetne zdjecia jak najbardziej, ale jeśli nie używamy ISO 6400 i 12800, które rozczarowują jakością. I to się dokładnie pokrywa z opiniami polskich chłopaków z DR50000
btw: Kotin - widziałeś menu OMD? Ma maksymalną przepustowość dla robienia filmu - 237 Mbps.... aż mi gul skoczył :D
Wysłane 2017-01-23 09:33 , Edytowane 2017-01-23 09:41
@straszny
Łatwiej odbieram polskojęzyczne recenzje - ta akurat niesamowicie surowa dla Olympusa niezasłużenie chyba, odbiera mu szanse rywalizacji w profesjonalnym reportażu w pełnoklatkowymi lustrzankami, ale nie odbiera mu jednocześnie zalet, które w takiej rywalizacji się liczą: małych wymiarów / poręczności, ergonomii, łatwości przewożenia, przy jakości obrazu, który nie musi wcale od razu dyskwalifikować.
PS Zapis filmu z ogromnym bitrate robi wrażenie. Co prawda w pracy z kamerą profesjonaliści stosują czasem zbieranie obrazu bezpośrednio z matrycy, przed dokonaniem kompresji przez kamerę i wtedy mamy jakość jeszcze lepszą, (ja nigdy tego nie robiłem - ani potrzeby ani przepustowości systemu w PC do montażu nie miałem żeby tak robić), ale zapisu po kompresji z takim bitrate nie spotkałem jeszcze w żadnej kamerze.
Wysłane 2017-01-23 09:42
@1084 i Maveriq
Jeśli ktoś chce też kupić tańsze obiektywy do Sony, to też da się -> mój tato do lustrzanki a390 ma dwa obiektywy Minolty - pięćdziesiątkę oraz 80-200. Mimo, że body samego bardzo nie lubię, bo jest po prostu mocno entry-level i np. szumi już mocno przy ISO800, to używając 50tki można się już nieźle pobawić.
@All
Dotarł już do mnie mój Panasonic G80 - bezlusterkowiec w systemie mikro 4/3. Jeśli chcecie, to chętnie też odpowiem na jakieś pytania (albo powiedzcie mi, co przetestować). Tak na szybko, to jakość wideo w 4k jest bardzo fajna :)
Wysłane 2017-01-23 09:47 , Edytowane 2017-01-23 09:48
@Ignacek 9
to taki Olympus OM-D EM5 jak rozumiem, tylko bez stabilizacji matrycy w body, trzeba kupować jasne obiektywy lub obiektywy z wbudowaną stabilizacją w szkło (a najlepiej i jasne i ze stabilizacją :D).
strasznie jestem ciekawy Twoich opinii po paru tygodniach używania w różnych warunkach.
Kto jest online: 1 użytkowników, 213 gości
Jaworaw ,