Wróćmy do gier [LINK]. Mobilną wersję Assassin's Creed Pirates pobierzemy już 5 grudnia. To kolejny krok do zmniejszenia różnic między PC a smartfonem i tabletem. jak tak dalej pójdzie, to pozostaną tylko stacjonarne PC dla entuzjastów i smartfony podłączane do telewizora. Laptopy - droższe od stacjonarnych PCtów a często mniej wydajne, przestaną być potrzebne.
Forum > Mobilne > wydajność urządzeń mobilnych wobec PC....
Wysłane 2013-11-27 12:28
Wysłane 2013-11-27 18:47 , Edytowane 2013-11-27 19:08
@Lukxxx
To chyba najlepsze - zestawienie GPU_Flops - czystej mocy obliczeniowej różnych układów graficznych
[LINK]
albo np taki [LINK]
3D Marki Ice Storm GPU
Snapdragon 800 - 10 600 pkt
Tegra 4 - 11 800 pkt
Intel HD Graphics (Sandy Bridge)- 13 700 pkt
Intel HD Graphics (Bay Trail) - 14 500 pkt
Intel HD Graphics 4400 - 36 600 pkt
itd...
Wysłane 2013-11-27 21:29 , Edytowane 2013-11-27 21:31
@Jurigag
Note3 obecnie nagrywa i odtwarza filmy w 4k z bitrate 50 mbps.
@kotin
Ee tam assassin... [LINK]
Wysłane 2013-11-28 07:32 , Edytowane 2013-11-28 07:35
właśnie przyjrzałem się temu zestawieniu mocy gflops w grafikach
wychodzi na to że obecny Snapdragon 800 ze 150 gflops jest już blisko konsoli PS3 - 228 Gflops.
W takim razie Snapdragon 805 i Tegra 5 już na pewno przekroczą wydajnośc tamtej architektury. Tegra 5 ma miec 345 Gflops.
@Ignacek
i co ważniejsze
he studio promises remastered graphics, new touch controls, new checkpoint and support for third-party controllers- a to oznacza że na Androidkach będzie współpracowało z pecetowymi padami.

Wysłane 2013-11-28 12:17
@straszny Blisko nie blisko 150gflops Snapdragona 800 czyli jakby nie liczyć musi zwiększyć moc o 52% żeby wyrównać z PS3. Czy 52% to blisko czy nie to inna dyskusja. Druga sprawa że PS3 to sprzęt z 2006 roku. Jasne wydajność mobilków rośnie szybko ale pytanie kiedy skończy się takie łatwe szybkie schodzenie z procesem technologicznym? Wtedy zaczną się schody. Zresztą już się zaczynają bo w shieldzie Tegra4 potrzebuje wentylatorka. 345Glfops Tegry5 to dwukrotny skok mocy ale i tak bardzo daleko do PS4 które mimo wszystko w porównaniu do najmocniejszych desktopowych grafik herosem nie jest. A czy Tegra5 poradzi sobie bez wiatraka w Shieldzie 2 (jeśli taki będzie?).
Wysłane 2013-11-28 12:50 , Edytowane 2013-11-28 12:51
@beton
Tegra 4 tak naprawdę nie potrzebuje wiatraka, nie mają jej ani telefony na T4 ani Tegra Note. W Shieldzie wiatrak jest po to żeby pod żadnym pozorem nie zdarzył się thermal trottling, tak popularny w mobilkach.
Shield jest w końcu zrobiony po to żeby np 12 godzin non stop rypać sobie w grę na 100% obciążenia GPU i CPU, inaczej niż tablety czy smartfony, w których gry są raczej przerywnikami.
Wysłane 2013-11-28 13:33
@straszny Czyli jednak nie jest tak, że "tak naprawdę nie potrzebuje wiatraka", bo bez niego nie może działać stale z taką wydajnością, jaką się chwali.
Standardowy desktopowy procesor w tej chwili też nie potrzebuje wentylatora takim tokiem myślenia... wystarczy sam radiator, przecież jak się go obciąży, to włączy się throttling.
No i od samego początku zgadzam się z tym, co napisał Beton - za chwilę ten postęp znacząco zwolni.
Wysłane 2013-11-28 13:59 , Edytowane 2013-11-28 14:02
@Maveriq
nie zwolni bo postęp w dziedzinie desktop PC po prostu... zniknie. Za 10 lat nie będzie takich komputerów i nie będzie do nich procesorów.
Tak jak AMD już rezygnuje z FXów tak Intel to samo właśnie zapowiedział.
Czyli jednak nie jest tak, że "tak naprawdę nie potrzebuje wiatraka", bo bez niego nie może działać stale z taką wydajnością, jaką się chwali.w ten sposób można by zdeprecjonować każdy układ mobilny, bo żaden układ mobilny nie jest w stanie pochodzić pasywnie 12 godzin z aktywną wymagającą grą bez uruchomienia wcześniej czy później thermal throttlingu.
Wysłane 2013-11-28 14:36
@straszny Już rok temu pisałeś że za 5 do 10 lat dektopy znikną i zastąpią je tablety i smartfony. jJk za rok też będzie że "za 10 lat znikną" to będą znikać i znikać
w ten sposób można by zdeprecjonować każdy układ mobilny, bo żaden układ mobilny nie jest w stanie pochodzić pasywnie 12 godzinno i o to chodzi
A zapaleni gracze umierają po 4 czy 5 dniach i nocach nie odchodzenia od kompa i ciągłej gry...
AMD ma słabe procki nie ma co kryć i nawet ceną nie jest w stanie walczyć więc po co ma produkować coś czego sprzedaje ze 100 sztuk miesięcznie? A intel rzucił się tam gdzie zysk. A ja cały czas twierdzę że wzrost na rynku mobilnym to nie wypieranie PC tylko moda jak kiedyś na np dżinsy dzwony czy zegarki z melodyjką. Fajni że wydajność tych urządzeń rośnie szybko i że można na nich w końcu FHD mkv obejrzeć i 4k będzie się dało ale zaczną się w końcu problemy z miniaturyzacją i się zaczną problemy z ciepłem (które tak naprawdę już są). I co wtedy? Tablety z wiatrakami/wentylatorami? Albo ograniczenia graj ale do 30min. I się skończy ten szał.
Wysłane 2013-11-28 14:46 , Edytowane 2013-11-28 14:50
@beton
nie, pisałem że za 5 lat znikną desktopy a za 10 lat znikną... tablety. Wg mnie zostaną przenośne centra w stylu phabletów ze stacjami dokującymi zamieniającymi je w razie potrzeby w odpowiednik dzisiejszego PC.
Możesz spokojnie przyjąc sobie że za 9 lat i odpowiednio 4. ]
Szał się nie skończy bo to nie moda tylko całkowita zmiana świata jaki znamy. Zostaną same rozwiązania mobilne i internet rzeczy.
To co napisałeś to tak jakby w 1910 roku napisać że skończy się szał na samochody i ludzie wrócą do koni i kolei bo wiesz... to tylko taka moda te samochody
Wysłane 2013-11-28 14:53 , Edytowane 2013-11-28 14:57
@straszny oczywiście, że PC będą. Możemy się nawet o coś założyć.
Czyli te 150Gflops S800, raczej trzeba porównywać z kartami PC, a nie z PS3, bo to inny poziom optymalizacji pod sprzęt. Czyli to taki Radeon X1800XT. 8 lat do tyłu za desktopami. Pewnie skrócą jeszcze ten dystans trochę. Ale zobaczymy jaki będzie Maxwell i Volta.
Wysłane 2013-11-28 14:56
@Lukxxx
no wiadomo że jeszcze bedą tak jak dzisiaj jeszcze są resztki starych technologii. Natomiast bedą już kompletną niszą z roku na rok tracącą na znaczeniu.
co do optymalizacji to zgadzam się całkowicie - Android podobnie jak Windows ma bez porównania większy narzut na CPU/GPU niż zoptymalizowane system PS3.
Wysłane 2013-11-28 15:01
@straszny ja tam się nie zgadzam, kto już dziś nie potrzebuje typowego PC to go nie ma. Ewentualnie ma notebooke'a. Ten rynek już się dużo nie skurczy. Za bardzo rósł też nie będzie.
Tak % w porównaniu do innych rynków straci, ale w liczbach bezwzględnych po prostu będzie stabilny.
Chociaż tu możemy zaobserwować coś ciekawego, mobilki mogą rzeczywiście skonsumować rynek aktualnych konsol stacjonarnych. Te mają długi cykl życia bez zwiększania swoich możliwości. Co może spowodować migrację części graczy poszukujących czegoś ambitniejszego właśnie na PC. Dodajmy do tego wchodzące granie w 4K, Oculus Rift, czy Steam Machines/OS/Controller.
Kto jest online: 0 użytkowników, 223 gości