Forum > Mobilne > Xperia tipo - odmowa naprawy telefonu

Strona 1 z 2 12>>>
skocz

lukii

  • lukii
  • wiadomość Użytkownik

  • 167 wypowiedzi

Wysłane 2013-02-05 23:06

witam. Od około 2 miesięcy byłem posiadaczem Sony Xperia Tipo. Telefon dobrze się sprawował gdy pewnego razu przy próbie odblokowania ekranu ( po naciśnięciu przycisku) ekran podświetlił się przez chwilę i zgasł i tak kilka razy aż w końcu przestał się podświetlać. Więc wyłączyłem telefon wyjąłem baterię i oddałem telefon na gwarancję. Wszystko było by dobrze gdyby nie odpowiedź z serwisu "Ślady zawilgocenia na płycie głównej-anulowanie gwarancji." Jestem pewien na 100% że telefon podczas mojego użytkowania nie miał kontaktu z wodą itp. Nie upadł ani razu. I skąd tu informacja że telefon jest zalany? Nie wiem co mam teraz z tym zrobić więc prosił bym o poradę.
Z góry dziękuje.

AMD Athlon X2 4600+ | 4GB DDR2 | PowerColor x1550 256MB | 500W |

Yesusik

Wysłane 2013-02-05 23:16 , Edytowane 2013-02-05 23:16

@lukii
Rzecznik Praw Konsumenta - urzęduje w każdym mieście... telefon znajdziesz na stronie swojego UM. Prawdopodobnie będziesz się odwoływał na podstawie niezależnej ekspertyzy.
\"\przytul\"

よろしく

lukii

  • lukii
  • wiadomość Użytkownik

  • 167 wypowiedzi

Wysłane 2013-02-05 23:21 , Edytowane 2013-02-05 23:28

@Yesusik
Razem z odesłaniem telefonu przysłali mi zdjęcie:
[LINK]
więc telefon może być faktycznie zalany lecz ja nie jestem tego sprawcą.
Więc czy jest wg sens udania się do rzecznika praw konsumenta i odwoływanie od decyzji serwisu?
Wydaję mi się że raczej nie mam jak udowodnić że to nie ja "zalałem telefon".

AMD Athlon X2 4600+ | 4GB DDR2 | PowerColor x1550 256MB | 500W |

SlawoyAMD

Wysłane 2013-02-05 23:34

@lukii Nie widzę tam numeru serii telefonu... Skąd wiesz, że to nie jakiś "gotowiec", który rozsyłają licząc na niewiedzę klientów... Rozumiem, że telefon masz od nowości? Nie łaziłeś z nim w ostrym deszczu na wierzchu?

Pomagający pchać ten wózek ... Mój sprzęcik: AMD RYZEN 7 7700X, Cooler Arctic Liquid Freezer II 360, MSI PRO X670-P WIFI, 16GB pamięci DDR5 5600 MHz, GeForce 4070ti, dysk systemowy - SSD Viper VP4300 1TB, Magazyny: SSD Viper VP4300 2TB, zasilacz Corsair HX850. LCD 32" AOC Agon, Creative SBX AE5, Win 11 64-bit

lukii

  • lukii
  • wiadomość Użytkownik

  • 167 wypowiedzi

Wysłane 2013-02-05 23:36 , Edytowane 2013-02-05 23:39

@SlawoyAMD
Tak telefon mam od nowości ( wziąłem go w sieci Plus).
No i nie używałem telefonu w deszczu.

Pod zdjęciem które dołączono mi do telefonu jest dopisany Serial number.

AMD Athlon X2 4600+ | 4GB DDR2 | PowerColor x1550 256MB | 500W |

Smog

  • Smog
  • wiadomość Użytkownik

  • 1195 wypowiedzi

Wysłane 2013-02-05 23:46

Mógłbym sądzić że jest to możliwe bo ostatnio wilgotno było deszcz i śnieg, ogólnie psia pogoda. \"\obcy\"
Lecz nie od dzisiaj wiadomo co najlepiej potrafią serwisy zrobić, rozkręcić "zalać" bez śladu i w ekspertyzie stwierdzić że to zalanie cieczą przez użytkownika i ręce mają czyste. \"\wkurzacie\"

Intel Core i5 10400F | MSI MPG Z490 Gaming Plus | GIGABYTE GeForce GTX 1660 Super Gaming OC | Corsair 16GB DDR4 3200 Vengeance | Crucial BX100/MX500 250GB+500GB SSD| Samsung 500GB HDD | Be Quiet L7-530W | SILENTIUM PC Armis AR1 | BELKIN Conserve | AOC 27G2U @Windows 10 Professional -->

lukii

  • lukii
  • wiadomość Użytkownik

  • 167 wypowiedzi

Wysłane 2013-02-05 23:49 , Edytowane 2013-02-05 23:53

Więc jest sens odwoływania się od decyzji?
@Smog
Nawet przyjmując to co napisałeś nie ma jak udowodnić że to oni "zalali" :/

AMD Athlon X2 4600+ | 4GB DDR2 | PowerColor x1550 256MB | 500W |

ts96

  • ts96
  • wiadomość Użytkownik

  • 1105 wypowiedzi

Wysłane 2013-02-06 00:14

@lukii ale to Cię nic nie kosztuje, a jak Ty nie zalałeś telefonu to trzeba dochodzić swoich praw

I'm not perfect but I'm getting closer.

lukii

  • lukii
  • wiadomość Użytkownik

  • 167 wypowiedzi

Wysłane 2013-02-06 00:30

@ts96 więc będę dzwonił i odwoływał się od decyzji. Może uda się naprawić tel. dziękuje za odpowiedzi i napiszę jak ta sprawa się zakończy.
pozdrawiam

AMD Athlon X2 4600+ | 4GB DDR2 | PowerColor x1550 256MB | 500W |

filodendron

Wysłane 2013-02-06 08:18

Niech zgadnę, serwis to pewnie Regenersis? Podpytaj wujka google o tę "firmę". Bardzo często spotykam info na temat zalania telefonu do nich oddanego w ramach gwarancji :/

qruby

  • qruby
  • wiadomość Użytkownik

  • 688 wypowiedzi

Wysłane 2013-02-06 09:10

Mój kolega miał podobną sytuacje.

SKoczyło się na tym ze za pośrednictwem polskiego radia zdobył "pogodę" z ostatnich 3 miesięcy i tam udowodnił że było ogolna duża wilgotnośc powietrza na która wpływu jako użytkownik nie miał itp.

Po ponad roku walki wymienili mu na nowy telefon...

A tak od siebie dodam że jak pracowałem w jednej z firm telefonii komórkowej to jak wysyłaliśmy na serwis to prawie wszystkie wracały jako zalane. A jak wysłaliśmy koleżanki do serwisu jeden serwis że zalany no ty my bach do 2 który jakoś zalania nie stwierdził i naprawił urządzenie.

Więc z tymi serwisami to tragedia jest... \"\wkurzacie\" \"\wkurzacie\"

MSI Z97 GAMING 7, i5 4460 3200MHz, Radek HD6870, SSD OCZ 4 120GB, Samsung 320 GB sata II, Seagate 1 TB, 4 x 4GB DDR 3, 2 x 2 GB DDR 3, Zasilacz 600W , Netgear WNR3500l v2 @ Tomato AIO

krymtON

Wysłane 2013-02-06 11:40

Czesto spotykana zagrywka... Kiedys mialem podobna przygode z serwisem Samsunga i laptopem :(

Graty jak każde inne ;)

D@nielo

Wysłane 2013-02-06 13:23

W niektórych telefonach jest coś w rodzaju " papierka lakmusowego ". Są to punkty które pod wpływem wilgoci zmieniają kolor. Punkty te są np. umieszczone pod baterią telefonu. Chyba trzeba robić zdjęcia tych punktów przed wysłaniem do serwisu żeby później mieć dowód że telefon nie był zalany.

https://www.youtube.com/user/DefenceJournalist/videos

Maveriq

Wysłane 2013-02-06 13:28

Są takie serwisy, w których chyba dachy mocno przeciekają, spotyka się również wśród serwisów laptopów \"\obcy\"

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

クリス&

Wysłane 2013-02-06 18:04

@D@nielo No tak tylko zauważ że ingerencja w urządzenie (czyli choćby rozkręcenie) powoduje utratę gwarancji, bo może być potraktowane jako "naprawę na własną rękę" lub "serwisowanie w nie autoryzowanym serwisie". \"\wkurzacie\"
I weź tu rozkręć takie urządzenie, w celu zrobienia fotek. \"\ziew\"

lukii

  • lukii
  • wiadomość Użytkownik

  • 167 wypowiedzi

Wysłane 2013-02-06 20:08 , Edytowane 2013-02-06 20:34

@D@nielo
"papierk lakmusowy" który jest umieszczony na baterii jest koloru białego (czyli wskazuje to że telefon nie był zalany).
ale co potym że jest biały i nie zmienił koloru pod wpływem cieczy skoro telefon i tak nie działa.

AMD Athlon X2 4600+ | 4GB DDR2 | PowerColor x1550 256MB | 500W |

krzyss

  • krzyss
  • wiadomość Użytkownik

  • 5735 wypowiedzi

Wysłane 2013-02-06 21:24

Jak masz to zdjęcie na dysku, które dostałeś to popatrz na jego EXIF lub ewentualnie zażądaj orginału jeśli to jest w jakiś sposób przycinane.
Teraz jak tel już nosi ślady rozkręcania i jeśli nie przykleili żadnej plomby to udał bym sie do jakiegoś serwisu telefonów i poprosił o rozkręcenie i porównanie tego zdjęcia z Twoimi bebechami z telefonu. Gdyby było coś nie tak i jakieś różnice to poproś aby wystawił Ci taki serwis ekspertyze i wytknął wszystkie różnice w nim a na końcu stwierdził np że tel nie był nigdy zalany itp. No chyba, że faktycznie się okaże że jest tak samo. No i dobrze jakby to był jakiś serwis autoryzowany albo chociaż z renomą jakąś.

Intel i5 4460 + Fera 5,Gigabyte H81M-HD3,12GB DDR3,Gigabyte GTX1050ti 4GB,Be Quiet 400W,Patriot Burst 120GB SSD,WDCBlue 1TB,Seagate 1TB,SPC AR6 + Zephyr 12cm,Benq E900WA + Panasonic TX-L37G20E,Genius SW355 2.1,W10

1084

  • 1084
  • wiadomość Użytkownik
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 18808 wypowiedzi

Wysłane 2013-02-06 21:48

@lukiiCo z tego, że wysłali zdjęcie ? Może zalali w serwisie ? A może wilgoć panowała w magazynie ? A może płyta była już z takimi śladami ? Takie ślady są bardzo często na płytkach wielu podzespołów. I takie zdjęcie nie jest absolutnie dowodem na to, że cokolwiek zostało zalane.

Zacznij od następujących rzeczy.
Poproś o protokół z komisyjnego rozebrania telefonu, zapytaj czy telefon został sprawdzony przy odbiorze od osoby dostarczającej, np. kuriera. Zawsze możesz skorzystać z opinii biegłego. Dowiedź się jakie to są koszty. Ponieważ oni liczą, że nic nie zrobisz, proponuję założyć sprawę. To rawie nic nie kosztuje, a narazi ich na koszty wynajmowania adwokata. Wbrew pozorom takie sprawy są bardzo kłopotliwe dla firmy i przynoszą złą reklamę. Taniej wyjdzie im iść na ugodę i załatwić sprawę polubownie. Ale nie strasz ich sądem. Po prostu załóż sprawę. Może da się w twojej miejscowości przez internet ? Jak dostaną pismo, sami zaczną dzwonić. \"\przytul\"

lukii

  • lukii
  • wiadomość Użytkownik

  • 167 wypowiedzi

Wysłane 2013-02-07 18:23

@1084
więc tak napisałem maila do serwisu i poprosiłem o to co mówiłeś więc trzeba tylko czekać na odpowiedź jeśli wg taka będzie :D

AMD Athlon X2 4600+ | 4GB DDR2 | PowerColor x1550 256MB | 500W |

krzyss

  • krzyss
  • wiadomość Użytkownik

  • 5735 wypowiedzi

Wysłane 2013-02-07 20:32

A ile telefon był w serwisie? Albo po ilu dniach otrzymałeś informację o oględzinach.

Intel i5 4460 + Fera 5,Gigabyte H81M-HD3,12GB DDR3,Gigabyte GTX1050ti 4GB,Be Quiet 400W,Patriot Burst 120GB SSD,WDCBlue 1TB,Seagate 1TB,SPC AR6 + Zephyr 12cm,Benq E900WA + Panasonic TX-L37G20E,Genius SW355 2.1,W10
Strona 1 z 2 12>>>
skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 233 gości