Forum > Tematy dowolne > Odszkodowanie za opóźniony lot

Strona 1 z 1 1
skocz

Sturmovik

Wysłane 2015-01-02 18:34

Witam,

Miałem średnią przyjemność czekać na odlot 6 godzin.
Z tego co wiem należy mi się odszkodowanie wie ktoś jak coś takiego uzyskać linie Ryanair.

Pozdrawiam.

If I had Canadian Soldiers, American Technology and British Officers, I would rule the world - Winston Churchill

kowgli

  • kowgli
  • wiadomość Użytkownik

  • 4367 wypowiedzi

Wysłane 2015-01-02 18:44

Odszkodowanie za 6 godzin? Bez przesady. Niby za co? 
Mogłeś uzyskać voucher na ciepły posiłek na lotnisku. Gdyby opóźnienie było przez noc, a byłbyś spoza miejsca odlotu linia mogłaby zapłacić za hotel. Tak jest przynajmniej z normalnymi liniami. W Ryanairze, nie wykluczone, że w zamian za niską cenę rezygnujesz ze wszystkich tego typu udogodnień.

Moim zdaniem teraz już nic nie wskórasz. Możesz popytać się jeszcze na forum lotnictwo.net.

I want to believe

Wysłane 2015-01-02 18:50

sa firmy ktore zajmuja sie tym za ciebie w zamian za prowizje,
odszkodowanie ci sie nalezy, chyba, że opoznienie wystapilo przez czynniki, na ktore przewoznik nie mial wplywu - mgla, wichura itd

rockwerner

Wysłane 2015-01-02 18:56

Jeśli lot jest opóźniony więcej niż 3 godziny to należy się Tobie odszkodowanie. Musisz wypełnić formularz na tej stronie.

MasterCase Pro 5, CoolerMaster RS-850-ESBA

kowgli

  • kowgli
  • wiadomość Użytkownik

  • 4367 wypowiedzi

Wysłane 2015-01-02 20:10 , Edytowane 2015-01-02 20:16

@rockwerner

Tak by było gdyby zrezygnował z lotu. Ale przecież tego nie zrobił. Zresztą nie jest to żadne odszkodowanie tylko zwrot kosztów. Że to Ryanair to sam bilet kosztował pewnie 30zl, reszta to różnego rodzaju koszty dodatkowe, które nie podlegają zwrotowi. Chyba szkoda czasu...


Moim zdaniem jedyne co można było w takiej sytuacji uzyskać to ze 20 euro na zjedzenie obiadu. Teraz to już po grzybach. 

rockwerner

Wysłane 2015-01-02 20:30 , Edytowane 2015-01-02 20:31

@kowgli
ale może ubiegać się o odszkodowanie zamiast o zwrot kosztu zakupu biletu. W takim przypadku może dostać 250 euro lub 50% tego w UE zależnie od okoliczności opóźnienia/proponowanych alternatywach itp.. Oczywiście Ryanair otwarcie o tym nie pisze ale rozporządzenie tak stanowi..
"Jeśli odmówiono Panu/i wejścia na pokład samolotu lub lot został
odwołany lub opóźniony o więcej niż 3 godziny (pod warunkiem że
nie ma zastosowania żaden z wyjątków przedstawionych
powyżej), pasażer ma prawo do wypłaty określonej sumy przez
linie lotnicze:
 250 EUR dla wszystkich lotów o długości do 1500 kilometrów;
 400 EUR dla wszystkich lotów wewnątrzwspólnotowych
dłuższych niż 1500 kilometrów i wszystkich innych lotów o
długości od 1500 do 3500 kilometrów.
Jeśli linie lotnicze są w stanie zaproponować pasażerowi zmianę
trasy, a alternatywna godzina przylotu nie przekracza
zaplanowanej godziny przylotu według pierwotnej rezerwacji o:
 o dwie godziny w przypadku wszystkich lotów o długości do
1500 kilometrów lub
 o trzy godziny w przypadku wszystkich lotów
wewnątrzwspólnotowych dłuższych niż 1500 kilometrów i
wszystkich innych lotów o długości od 1500 do 3500
kilometrów,
odszkodowanie, o którym mowa powyżej, zostanie zmniejszone o
50%. Długości przelotów będą mierzone przy użyciu metody
wielkiego koła."

MasterCase Pro 5, CoolerMaster RS-850-ESBA

I want to believe

Wysłane 2015-01-02 20:32

kowgli ty leciales kiedys samolotem ?

TonySoprano

Wysłane 2015-01-02 20:35

@I want to 

Baaaaa....nawet pilotuje samoloty :-)

nosweratu

Wysłane 2015-01-02 22:03

@ kowglichciałbyś 20E


jak  spóźnił mi się w czerwcu samolot z NY do Frankfurtu a tam miałem mieć przesiadkę na inny lot tego samego przewoźnika (lufthansa czy luftwafe - jakoś tak w każdym razie) to dostałem bon na 10E i czekałem z 3-4h na kolejny

tym tokiem myślenia to PKP już dawno wywiesiło by białą flagę

@Sturmovik moim zdaniem nie będzie żadnego odszkodowania ale niech twoi prawnicy zadzwonią do ich prawników i może będziesz w pierwszej dziesiątce milionerów in4:-)

rockwerner

Wysłane 2015-01-02 22:46

@nosweratu
Razem z bonem na te 10€ powinneś dostać ulotki z tzn. small print a tam opisane, że przujmując bon nie chcesz się ubiegać o odszkodowanie/rekompensatę (jeśli było opóźnienie z winy przewoźnika) możesz odmówić przyjęcia bonu i prosić o rekompensatę. Ryanair też czasami oferuje bony.. 

MasterCase Pro 5, CoolerMaster RS-850-ESBA

dr_DEATH

Wysłane 2015-01-03 00:30

piszesz do nich pismo że tak się zestresowałeś tym czekaniem że domagasz się rekompensaty. Możesz powołać się na wyrok sądu (czy trybunału EU nie pamiętam) czyli to co rockwerner zapodał i czekasz na odwiedź. Jeżeli będzie niesatysfakcjonująca to idziesz z korespondencją do rzecznika praw konsumenta i z nim piszesz pismo. Jak dalej będą szli w zaparte to wtedy sąd. Sprawa do wygrania ale licz się na przewlekłość czynności i troch szarpania nerwów.

Ale dla czego mamy się dawać dymać. Ja Rainbowtours-owi nie odpuściłem i oddali mi parę stów kasy.

fydEll............Ryzen 5 5600X (płyta-b550), Radeon RX 5600XT, 32GB, Xonar DGX

TonySoprano

Wysłane 2015-01-03 11:40

@ dr_DEATH

No faktycznie...za parę stów pałętać się po sądach i szarpać sobie nerwy. Ładnie koledze życzysz 8-)

dr_DEATH

Wysłane 2015-01-03 12:41

@ TonySoprano w moim przypadku obeszło się bez sąduWystarczyło wsparcie Rzecznika Praw Konsumenta.
Gdybym chciał więcej to już była by batalia w sądzie.

fydEll............Ryzen 5 5600X (płyta-b550), Radeon RX 5600XT, 32GB, Xonar DGX

Lasica

  • Lasica
  • wiadomość Użytkownik

  • 6668 wypowiedzi

Wysłane 2015-01-03 15:02

@TonySoprano

Oczywiście, że się pałętać! Nawet dla 200zł. Molochy i oszuści właśnie na to liczą, że nikomu się nie będzie chciało. 

Ich to kosztuję więcej, więc jak przegrają 1000 takich spraw to może to przemyślą.

ZX Spectrum + Commodore 64 + ZX Spectrum 2+ + Amiga 600 + Microsoft Surface Pro GO2/X + Asus ROG Strix G513QY + Asus ROG Ally

I want to believe

Wysłane 2015-01-03 15:08

a ja wlasnie dlatego mysle ze dobrym pomyslem jest skorzystanie z uslug firmy ktora nas we wszystkim wyreczy

TonySoprano

Wysłane 2015-01-03 15:18

@Lasica

No właśnie...tym bardziej dla "200zł" by mi się nie chciało...Zresztą...jestem ciekaw powodu tego opóźnienia

Lasica

  • Lasica
  • wiadomość Użytkownik

  • 6668 wypowiedzi

Wysłane 2015-01-03 17:37

Jaka to znowu fatyga? Założenie sprawy to wypełnienie jednego druku, dołączenie dowodów do sprawy i wniesienie opłat. Nie musicie się nawet stawiać na rozprawach, jak sprawa jest ewidentna.

ZX Spectrum + Commodore 64 + ZX Spectrum 2+ + Amiga 600 + Microsoft Surface Pro GO2/X + Asus ROG Strix G513QY + Asus ROG Ally

TonySoprano

Wysłane 2015-01-03 18:14

@Lasica

Wszystko zależy od tego, co było wynikiem opóźnienia. Jeżeli ta kwestia pozwoliłaby mi być wyrozumiałym to nawet palcem bym nie kiwał bo nie jestem zgredem napalonym na 200 zł. Natomiast jeżeli, byłoby to ZDECYDOWANE ZANIEDBANIE ze strony linii to bym pomyślał.

Lasica

  • Lasica
  • wiadomość Użytkownik

  • 6668 wypowiedzi

Wysłane 2015-01-03 23:34

Nie, no jasne, że jeśli wina nie była zamierzona to nie ma o co bić piany. Mi chodzi generalnie, nie warto odpuszczać spraw jawnych kantów, nawet niewielkich.

ZX Spectrum + Commodore 64 + ZX Spectrum 2+ + Amiga 600 + Microsoft Surface Pro GO2/X + Asus ROG Strix G513QY + Asus ROG Ally
Strona 1 z 1 1
skocz

Kto jest online: 1 użytkowników, 176 gości

scud1 ,