Forum > Tematy dowolne > Rodzinne auto (2+2/2+3) do 40 tys

Strona 2 z 4 <<<1234>>>
skocz

Maveriq

Wysłane 2013-11-29 14:28

No właśnie i tu jest problem tego autka - jest wąskie.

Ryzen R5 3600; SPC Fortis 3; ROG STRIX B550-A GAMING; 2x32GB Kingston Fury Beast 3200MHz CL16; XFX RX580 OC BLK; 1TB Kingston SNV2S1000G + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Seasonic G12-GM-650; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

daro189

Wysłane 2013-11-29 14:34

skoro autor jest z Lublina (tak sądze) to nie jest problemem przejść sie do salonu i zobaczyć czy jest wąski, choć dla mnie jak trzech rosłych gości siedzi z tyłu i nie narzekają, to przestrzeń z tyłu jest. mniejsza o to.
teraz stoi w salonie wersja po fl, ale wymiary ma te same. rzuciłem tylko luźną propozycje, nie ma co się spinać \"\spoko\"

Maveriq

Wysłane 2013-11-29 14:36

A skoda Superb?
Tylko też niektóre mają problemy z elektryką/elektroniką.

Ryzen R5 3600; SPC Fortis 3; ROG STRIX B550-A GAMING; 2x32GB Kingston Fury Beast 3200MHz CL16; XFX RX580 OC BLK; 1TB Kingston SNV2S1000G + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Seasonic G12-GM-650; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

nosweratu

Wysłane 2013-11-29 14:37

może skoda superb? w środku auto przestronne- fajnie się tym jeździ... na tylniej kanapie zdecydowanie więcej miejsca niż w octavii

Maveriq

Wysłane 2013-11-29 14:39 , Edytowane 2013-11-29 14:42

Chociaż w sumie... nie wiem, czy bym się odważył: [LINK] Chyba, ze ktoś wie, jakich wersji Superba unikać, żeby było ok.

Dobrze w tym zestawieniu wypada Mondeo, a one też są pojemne.

Ryzen R5 3600; SPC Fortis 3; ROG STRIX B550-A GAMING; 2x32GB Kingston Fury Beast 3200MHz CL16; XFX RX580 OC BLK; 1TB Kingston SNV2S1000G + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Seasonic G12-GM-650; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

beton

  • beton
  • wiadomość Użytkownik

  • 7570 wypowiedzi

Wysłane 2013-11-29 15:44

@daro189 Wózek inwalidzki a wózek gondola to dwie różne sprawy. Jeśli zmieszczą się dwa inwalidzkie to nie znaczy że zmieszczą się też dwie gondole.
@Maveriq W mojej ocenie akurat z tyłu w octawi jest wystarczająco miejsca. Na pewno wolałbym siedzieć z tyłu w octavii niż w A4 czy insygnii (nie patrząc ze któreś by miało lepsze/skórzane fotele a inne zwykłe) tylko na miejsce.
A jako osoba która w przyszłości będzie dokonywała zakupu auta z podobnymi wymaganiami uważam że ważniejsze jest jednak to w bagażniku (pod warunkiem że z tyłu jest OK a w octavii jest OK).

Lukxxx

  • Lukxxx
  • wiadomość Użytkownik

  • 2102 wypowiedzi

Wysłane 2013-11-29 17:12

@straszny dzięki, ale to nie samochód dla mnie.
@Maveriq duży ten 'peżot', co to za model? Ale w sumie dla mnie jak i dla żony liczy się też przyjemność z jazdy, możliwość czasami przyciśnięcia itp. Trzymanie w zakrętach nie jest wtedy kompletnie bez znaczenia. Dodatkowo częsta eksploatacja tylko z jednym pasażerem spowoduje chyba wzrost kosztów, względem klasy średniej. Do mini-vanów podchodzimy więc w drugiej kolejności.
@beton 105 konny passat nie wchodzi w grę. Mój 100 konny Focus na trasie nie jest taki zrywny jak go zapakować, a autostrad tu na wschodzie nie mamy. Więc bezpieczny samochód = dynamiczny samochód.
@daro189 sedany raczej odpuszczamy, mało praktyczne.
@Maveriq nad superbem myślałem, ale I to tylko sedan, a na II mnie raczej nie stać. Dodatkowo gdzieś mi się obiło o dosyć dużej awaryjności. Ale w sumie stoi u mnie taki jeden pod blokiem mogę zapytać sąsiadki jak się użytkuje.
@Maveriq Accord w dieslu to dobry pomysł?

W tej chwili kołacze mi się głównie po głowie Laguna, Mondeo, C5 i Octavia. Gdzieś tam w tle przewija jeszcze V70.

Ale w sumie decyzja nie jest super pilna (jak nie znajdę wymarzonego egzemplarza teraz, to poczekam spokojnie do wiosny).

Jest też jeszcze jedna sprawa, żonie może uda się przenieść (powinno się wyjaśnić w przeciągu 2 tygodni) i wtedy zamiast przebiegów 35+ tys mogą być przebiegi ~15 tys. Co raczej zmieni kwalifikację z diesla na benzynę.

Lukxxx

  • Lukxxx
  • wiadomość Użytkownik

  • 2102 wypowiedzi

Wysłane 2013-12-01 19:59

Panowie, nie kończmy jeszcze tematu :)

@Maveriq a sprawdziłem, to Peugeot Partner Tepee. Samochód może i fajny i przestronny, ale nie dla mnie. Max 112KM, czyni go zbyt mało dynamicznym. Szwagier jeździł Berlingo przez długi czas i też mułowaty był. Aczkolwiek przestrzeni tam nie brakuje. Ja jednak wolę przestronne kombi.

mysiauek

Wysłane 2013-12-02 09:53

@Lukxxx
W firmie mam pare Superbów. Jak pisałem jużkiedyś, kierowcy dbają o nie, bo biorąpotem do wykupu. Niezwykłej awaryjności nie widać, ja zauważyłem standardowo jak to w firmowkach dużo pracy przy zawieszeniu. W bagażniku a to można spać... na tylnim też -> sprawdzone.
Mam jednauwagę do samochodów koncernu VW: mam problem z dopasowaniem sobie miejsca za kierownicą. I tak mam zarówno w Skodzie jak i VW i w Seacie (miałem Ibize 6L Sport w domu).
No i ogólnie nudne to jak flaki ... młotek nie samochód.

maq

  • maq
  • wiadomość Użytkownik

  • 3662 wypowiedzi

Wysłane 2013-12-02 10:15

@Lukxxx Ja szukałbym właśnie między Partnerem a Berlingo. Bardzo fajne auta.

Powyższa wypowiedź to moja opinia w dniu dzisiejszym. Nie może ona służyć przeciwko mnie ani dziś ani w dniach następnych. Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez ostrzeżenia i podawania przyczyn. ***Pamiętaj Franiu, że twój wujku nigdy nie był przeciwko państwu, najwyżej przeciwko głupkom.***

beton

  • beton
  • wiadomość Użytkownik

  • 7570 wypowiedzi

Wysłane 2013-12-02 10:46

@Lukxxx Szukasz rodzinnego kombi czy sportowego coupe do szaleństw po drodze? Co jest priorytetem? Niedawno pomagałem sąsiadowi wsadzić wersalkę (tak wersalkę) do jego paska \"\lol\" Co to za foka? I, II? 100 kucy czyli 1.6 benzyna. To jest TD. Turbo i większy moment. Wyprzedzanie w warunkach drogowych z 50 - 60km/h z 3ciego czy 4tego biegu bez porównania do takiej foki 1.6. Tu np taka dwulitrowa 155 konna Madzia nie będzie wcale lepsza (mimo 50 KM więcej). Znajomy ma tego paska 1.9 105KM i nie narzeka. Mój brat ma Leona 110KM ale nie wiem czy bez przyrządów pomiarowych wyczułoby się różnicę między 105 a 110 KM \"\hmmm\" i nie jest to muł. Wiadomo pasek większy i cięższy z deka więc będzie ciut hożej ale nie powiedziałbym że tragedia. A jeśli chodzi o bagażnik to w pasku masz naprawdę spory. Chyba największy z tych rozpatrywanych. Jak chcesz się pościgać możesz brać alfę 2,4 ale z bagażami możesz mieć problem.

Lukxxx

  • Lukxxx
  • wiadomość Użytkownik

  • 2102 wypowiedzi

Wysłane 2013-12-02 12:31

@mysiauek bagażnik duży to wiadomo, ale mniej praktyczny, bo sedan.
@maq nie odpowiada profilowi :)
@beton szukam samochodu, który z jednej strony pozwoli na dynamiczne przemieszczanie się po naszych drogach na kresach wschodnich, a z drugiej pozwoli wygodnie zapakować do niego całą rodzinę.

Mam Focusa 1, 1,6 100KM. Tak znam różnicę między dieslem, a benzyną. Ale dla mnie nie jest problemem zrobić redukcję i kręcić fokę do 5000-5500 obrotów. I... mało mi! Nie jest to oczywiście tragedia, ale chcę wydać na samochód w miarę duże jak dla mnie pieniądze, więc chcę żeby zaspokajał w miarę moje potrzeby. A co dopiero będzie w cięższym aucie?

Wyszła jeszcze jedna sprawa, dostałem praktycznie potwierdzenie, że te 35-40tys. km to będzie tylko jeden rok. Później będzie już tylko bardziej lajtowe używanie ~15tys. km z tego sporo w warunkach już miejskich.

Czy w takiej sytuacji pozostać przy dieslu, czy może benzyna? Jakby nie patrzeć w ciągu pierwszego roku kilka tysięcy się zaoszczędzi...

Maveriq

Wysłane 2013-12-02 14:06 , Edytowane 2013-12-02 14:12

@Lukxxx Nie wiem czemu, ale wsiąkł post, którym odpowiedziałem Ci na pytanie z godz. 17:12, a pisałem tam właśnie, ze wkleiłem go bardziej jako ciekawostkę, niż podpowiedź, bo to nie dla Ciebie :)

@beton No widzisz, wszystko zleży od pewnych przyzwyczajeń, czy oczekiwań. Jak dla mnie, to i passek ze 140-konnym dieslem, którym jeździłem był mułem.

@Lukxxx Że tak przewrotnie napiszę... sedan nie zawsze jest gorszy dla rodziny - jest lepszy, jeśli chodzi o wyciszenie wnętrza i bezpieczeństwo - bagaże w razie zderzenia nie wylatują z bagażnika przez półkę do kabiny, żeby pourywać dzieciom głowy. Wszystko wiec ma swoje zady i walety.

Diesle I-CTDI Hondy są jednymi z najlepszych na świecie i pod względem osiągów i trwałości i to mocno przemawia za Accordem. To pierwsze diesle Hondy, które firma postanowiła stworzyć sama po nieudanych zakupach od Opla/GM. Kup sobie wersję 140KM, "czipnij" do 170KM i będziesz miał wszystko, czego potrzebujesz. Sprawdziłbym jedynie, czy w nim też zmieszczą się Twoje foteliki na szerokość.

Ryzen R5 3600; SPC Fortis 3; ROG STRIX B550-A GAMING; 2x32GB Kingston Fury Beast 3200MHz CL16; XFX RX580 OC BLK; 1TB Kingston SNV2S1000G + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Seasonic G12-GM-650; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

TonySoprano

Wysłane 2013-12-02 14:17

@Lukxxx

Tak jak pisze kolega @Maveriq. Sam poruszam się takim dieselkiem hondy (CRV I-CTDI)tylko że nowszym, podrasowanym w górę i naprawdę jest to super silnik. Nawet te 140 koni w stocku wystarczało do sprawnego poruszania się \"\ok\" Natomiast nie pamiętam...stara wersja accorda do 2008? miała chyba 5 stopniową skrzynię?

beton

  • beton
  • wiadomość Użytkownik

  • 7570 wypowiedzi

Wysłane 2013-12-02 14:21

@Maveriq Jeśli mówisz o tym 2.0 common railu to jechałem nim w Yeti i moim zdaniem też był mułowaty. Niby 30 koni mocniejszy od bratowego Leona (też ciut cięższy ale to się powinno tymi 30 kucami co najmniej wyrównać) ale jechało to lipnie. Zresztą mam kumpla który miał przed tym common railem 3 paski w dieslu 1,9 w wersjach 115 -130 KM i też twierdził że ten common rail dziwnie słaby jest. Natomiast tu kwestia priorytetów. Pod względem przestronność pasek będzie na szczycie. Silnik też nie do zajechania. Ciut słabszy od co. CO nie znaczy że nie da się nim wyprzedzić.

Maveriq

Wysłane 2013-12-02 15:17

@beton Nie patrząc na pomiary, a odczucia podczas jazdy, to zawsze CommonRail będzie się wydawał mułowaty w stosunku do starszych diesli, a to przez bardziej równomierne nabieranie mocy, bardziej zbliżone do benzyny.
Jak wsiądziesz w jeden samochód z CR, w drugi z PD i oba przyspieszą w dokładnie takim samym tempie do zadanej prędkości, to gwałtowne nabieranie mocy powoduje, że w PD będziesz miał zawsze wrażenie, jak by lepiej wbijał w fotel. Z tego samego dokładnie powodu kierowca subiektywnie odczuwa, jakby diesel "ciągnął" lepiej, niż podobnej mocy benzyna, co jest oczywistą bzdurą, a co okazuje się po użyciu chociażby stopera.

@TonySoprano Tak, on miał 5 biegów, ale i tak wypadał lepiej od VAGowego 2.0 TDI 140KM i 2.0 HDI 136KM od PSA, które miały po 6 biegów.

Ryzen R5 3600; SPC Fortis 3; ROG STRIX B550-A GAMING; 2x32GB Kingston Fury Beast 3200MHz CL16; XFX RX580 OC BLK; 1TB Kingston SNV2S1000G + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Seasonic G12-GM-650; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

beton

  • beton
  • wiadomość Użytkownik

  • 7570 wypowiedzi

Wysłane 2013-12-02 17:11

@Lukxxx Przegapiłem twojego posta. No ja mimo wszystko nie skreślałbym paska. Jest przestronny a elastyczność turbo diesla nijak się ma do elastyczności benzyniaka. Moment w tym TDi będzie ze 3 razy większy niż to co masz w tej benzynie 1,6. A redukcja redukcją. W dieslu też masz skrzynię biegów i też nikt ci nie zabroni zredukować z 4 na 3 czy z 5 na 4 itd...
Ale pewnie i tak w tym dieslu 80-120 będziesz lepiej na 4 biegu niż w foce na 3 \"\hmmm\"
A co do przebiegów jeśli będziesz później robił około 15stu rocznie to bym o tej Madzi w benzynie poważniej pomyślał.
@Maveriq Być może zerknę może kiedyś jak będę miał chwilę na testy jakiegoś autka z grupy VW które miało i TDI (te mocniejsze 130 kucy) i common raila? Może octavki właśnie \"\hmmm\" I zobacze co tam w testach wychodziło.

Almiks

  • Almiks
  • wiadomość Użytkownik

  • 223 wypowiedzi

Wysłane 2013-12-02 17:58

Ja tam bym może polował na Volvo V70 D5. Duże, przestronne, z wadą w stylu - zawsze zawracasz na trzy. Dość sporo koni, dość sporo niutonometrów, 5 cylindrów brzmi radośnie. Samochód nie na wyścigi, lecz do codziennej jazdy z przyjemnością... chcesz wyprzedzać - wyprzedzasz... etc... Spalanie w trasie koło 6.8L (w wakacje po Europie taka średnia wyszła z 3500km) od baku do baku, w mieście _trochę_ więcej. Ale moja opinia jest 100% subiektywna :) bo praktycznie tylko Volvo jeżdżę :P

i7

Maveriq

Wysłane 2013-12-02 18:56

@beton "Ale pewnie i tak w tym dieslu 80-120 będziesz lepiej na 4 biegu niż w foce na 3"
No wątpię.

@Almiks Auto dobre, tylko mnie przerażają te kierownice jak w ciężarówce. No i o jakichś szaleństwach za kierownicą nie ma mowy, nie to zawieszenie.

Ryzen R5 3600; SPC Fortis 3; ROG STRIX B550-A GAMING; 2x32GB Kingston Fury Beast 3200MHz CL16; XFX RX580 OC BLK; 1TB Kingston SNV2S1000G + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Seasonic G12-GM-650; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

beton

  • beton
  • wiadomość Użytkownik

  • 7570 wypowiedzi

Wysłane 2013-12-03 10:29 , Edytowane 2013-12-03 10:41

@Maveriq A ja nie. Może wieczorem zerknę na jakieś testy i coś zacytuję bo w tym momencie mam kilka marnych auto światów gdzie w większości "testów" podają/cytują: v-max, przyśpieszenie i spalanie.

CO do common raila trafił mi się jeden teścik z większą ilością danych. AS z marca tego roku. 2 litrowe kombiaki Madzi 6 i Paska:
60-100 (4 bieg) Madzia 6,2s, Pasek 8,6
80-120 (6 bieg) Madzia 11,5s, Pasek 18,3
spora różnica.
W tym samym nr-e Civic z tym nowym dieslem 1,6
60-100 (4 bieg) - 7,6s
80-120 (6 bieg) - 13,8s
Nowy 308 1,6 diesel 115KM
60-100 (4 bieg) - 8,2s
80-120 (6 bieg) - 16,6s
Z tego co kojarzę z testów Kii, Hyundaja i aurisa 1,6 w tych mocniejszych benzynach 135 konnych to 60-120 mają dobrze ponad 20s (i to nie pamiętam czy też na 6 czy na 5 biegu). Zerknę wieczorkiem ale spokojnie można dać bieg niżej w zwykłym benzyniaku żeby mieć podobne czasy. No i jak mówię nikt nie zabrania redukować w dieslu.

PS I jak dobrze pamiętam z programów motoryzacyjnych i testów foke 1.6 określali jako powolną i mówili że np golf 1.6 jest sporo szybszy. O tutaj ktoś też o tym napisał. [LINK]

Strona 2 z 4 <<<1234>>>
skocz

Kto jest online: 1 użytkowników, 235 gości

djluke ,