@TonySoprano dokładnie, gdzie te obiecane foteczki wieczorkiem przy oświetleniu ambient
Forum > Tematy dowolne > Autko do 17-18k - 4/5d, hatchback, klima, w miarę nowe...
Wysłane 2013-03-20 18:44
@Maveriq
Ale czy te 2.0 90km to nie było tylko w wersjach przed liftem? Czy one tzn nie tyle silniki co auta przed liftem nie mają zbyt problematycznej elektroniki? Tak przynajmniej czytałem jakieś opinie. A w poliftach nie ma już tej wersji. Została tylko moto 1.6
Wysłane 2013-03-21 10:36
@MydoomTak, z racji podanej kwoty piszę o wersji sprzed liftu.
Pierwsze 2 lata produkcji miały problemy z elektronika i to spore, ale zostały poprawione jeszcze przed liftem.
Inna rzecz, że te autka są już na tyle leciwe, że zdecydowana większość problemów zdarzyła się poprzednim właścicielom i jeśli zostało to naprawione tak, jak Bozia przykazała to nie powinno się powtarzać.
Jeśli brać pod uwagę wersję po liftingu, to zdecydowanie najlepszy jest HDI 136KM.
Co istotne, jeśli ktoś kupił używany 307 2.0 HDI 136KM z lat, w których były montowane wadliwe koła zamachowe (pękały) i zdarzyła Mu się taka awaria, to Peugeot wymienia te części za free także po zakończeniu okresu gwarancji.
Wysłane 2013-03-21 11:41
@Maveriq A jak wygląda jakość C5? Bardzo spodobało mi się to auto
Wysłane 2013-03-21 11:56 , Edytowane 2013-03-21 11:57
Zależy które C5.
Pierwsza generacja to takie... jak kto trafi. Jak ktoś przez długi czas zaniedba zawias, to następny właściciel ma spore problemy. Jak jest na bieżąco doglądane, to koszt utrzymania jest niższy, niż standardowego zawieszenia z amortyzatorami i sprężynami.
Po Lifcie dużo lepiej - i jakość się poprawiła i jest jeszcze poprawione zawieszenie pod względem komfortu.
Druga generacja to miód... co prawda już nie HB, a sedan, ale dzięki temu jest w tym jeszcze ciszej.
Materiały wewnątrz to to, co się najbardziej poprawiło względem poprzednika. Plusem jest dostępność silnika 1.6 THP 200KM (ale uwaga na rozrząd), którego w bratnim Pugu 508 zabrakło.
Edit: Jeśli interesuje Cie pierwsza generacja przed liftem, to kolega ma na sprzedaż bardzo zadbane kombi HDI 110KM. Długo już sprzedaje, bo za cenę jak na allegro nie chce oddać (ciągle nim jeździ), ale jest świadom tego, co sprzedaje.
Wysłane 2013-03-21 12:36
@Maveriq Chyba piszesz o 3 generacji, która z 2 nie ma NIC wspólnego. Lift był między generacją 1 i 2. 3 generacja to właśnie sedan z charakterystyczną wklęsłą tylną szybą, ale to nie te pieniądze ( za młody model )
I (2001-2004)
II (2004-2008)
III (200
Wysłane 2013-03-21 12:49
@cichy Póki co mamy dwie generacje Citroena C5
To, co określasz jako II generację, to nadal pierwsza, to był lift.
Wysłane 2013-03-21 13:57
@MaveriqChodziło mi o 2 generację. Nie planuję zmiany auta, tak tylko pytam bo nie mam zupełnie rozeznania w francuzach.
Wysłane 2013-03-25 16:27 , Edytowane 2013-03-25 16:41
@xoot Trudno to jednoznacznie określić - te benzynowe to stare konstrukcje - rozwinięcie motorów pamiętających końcówkę lat 80-tych. Wzbogacone oczywiście o nowsze technologię i 16 zaworów. Plusem jest małe skomplikowanie i tanie naprawy usterek, które zdarzają się rzadko. Niestety nie palą tak mało, jak niektóre konkurencyjne motory o podobnej mocy.
1.6 HDI jest OK - nie tak udany, jak 2.0 HDI, ale jeszcze mniej spala. Narzekają niektórzy na zbyt wcześnie zużywające się turbiny. Są dość delikatne, więc można się popłakać, jak poprzedni właściciel odpowiednio nie dbał. Jeśli w porę wymienia się dobry olej i korzysta z niskich obrotów w chwilę po odpaleniu, to problemów nie ma. Nie przesadnie niskich obrotów bo to niekorzystnie wpływa na koło zamachowe i na filtr cząstek stałych, ale to akurat dotyczy wszystkich nowoczesnych diesli - zachęcają kierowców do jazdy na niskich obrotach wysokim momentem obrotowym, co dwumas musi cierpliwie znosić, a gdyby tam było stałe koło zamachowe, to trzęsłoby samochodem jak starym traktorem.
Z tych 1.6 HDI i benz. wybrałbym chyba 2.0 HDI 136KM, choć duszę mam bardziej benzynową.
Wysłane 2013-03-25 16:46
@Maveriq w tym to jest ten silnik 2.0HDI czy stary 1.9 tdi? W sumie 2 drzwiowe autko bardzo ładne i zgrabne i by mi pasiło.
Wysłane 2013-03-25 16:54 , Edytowane 2013-03-25 16:57
W 307 nigdy nie było 1.9 i w żadnym Peugeot nie było nigdy silnika TDI, ewentualnie TD
Masz z resztą w ogłoszeniu pojemność podaną.
Trochę biedna wersja.
Wysłane 2013-03-25 17:14
@Maveriq
Aha noto w sumie wygląda na to że to 2 HDI, tylko czy 90 czy 136km? biedna?
światła przeciwmgłowe
Bezpieczeństwo:
ABS, autoalarm, poduszki powietrzne, immobiliser, ESP
Komfort:
el. szyby, el. lusterka, klimatyzacja, centralny zamek, radio, wspomaganie kierownicy, komputer, tapicerka welurowa
Co jeszcze może mieć auto? Fakt brakuje alusów.
Wysłane 2013-03-25 17:28 , Edytowane 2013-03-25 17:29
@xoot Teraz z pamięci nie jestem na 100% pewien, ale po liftingu 2.0 chyba była tylko 136KM, a 110KM już tylko 1.6. Zapytaj sprzedawcy, co to za motor.
Poza ESP to jest podstawowe wyposażenie najtańszej wersji Active, a że to ta wersja poznać można np. po kierownicy, która nie jest obszyta skórą. I właśnie tej kierownicy brakowałoby mi najbardziej, poza tym przydałoby się już, żeby klimatyzacja była automatyczna.
...a mozesz mieć jeszcze czujnik zmierzchu, czujnik deszczu (bardzo fajna sprawa), klimatyzowany schowek (choć taki może w tym egzemplarzu jest), tempomacik i kilka innych przydatnych rzeczy. W kazdym razie to jest prawie golas.
Wysłane 2013-03-25 18:03 , Edytowane 2013-03-25 18:22
Co komu odpowiada, to bierze :)
Tu cena dość niska, jak na poliftowy model, co może prorokować nie koniecznie dobry stan.
Ale zawsze warto obejrzeć, może też wynikać z tego, że 3-drzwiowy 307 dużo trudniej sprzedać, niż 5-drzwiowy, a HDI 136KM jest okryty bardzo złą sławą po wpadkach z początków produkcji.
Edit: No i dobrze pamiętałem, po lifcie jak 2.0 HDI, to są tylko w wersji 136KM.
1.6 HDI to 90 i 110KM.
Edit: Z HDI 136KM jeszcze taka ciekawostka, że nie zawsze ma takie same osiągi.
Standardowo ma 320NM maksymalnego momentu obrotowego, jednak po wciśnięciu gazu do oporu przez chwilę (tu znowu nie wiem, czy dobrze pamiętam, ale chyba max przez 40 sekund) włącza się overboost do 340NM.
Edit: 30 sekund ;)
Wysłane 2013-03-25 19:31 , Edytowane 2013-03-25 19:31
Jakby jeszcze ktoś był zainteresowany i pamiętał to kupiony został Cee'd 2008.
Ofc nie za 18k ale i tak tanio.
Kto jest online: 0 użytkowników, 311 gości