Z wyboru oczywiście i bezapelacyjnie szukaj 1.9 TDI.Diesle 2.0 nie były tak udane a wręcz przeciwnie, początki produkcji obfitowały w kosztowne niedociągnięcia. 1.9 to jednostka bardzo dopracowana praktycznie bez wad, trwała, dynamiczna i oszczędna. Zawsze jest lepiej mieć większy zapas mocy i nie wysilać silnika. Wersja 130KM jest optymalna, były także 150KM ale w tym przypadku koszty serwisowania będą wyższe a także eksploatacji. Można śmiało zainteresować się także 116KM, przy tej masie auta i automacie da radę.
Dobry program zrobiony na wersji 130KM zrobi cuda. Nawet jeśli moc wzrośnie tylko do 150 a moment o 10%, odczujesz bardzo zauważalną różnicę w jakości jazdy. Wzrost o 20-25% to już nowe wrażenia ale nie każdy chce zmieniać programy. To już zależy od użytkownika. Ja jeżdżę na programie już w drugim aucie i każde następne( Diesel lub benzyna turbo) także przytuli nowe mapki w ECU.
Forum > Tematy dowolne > Jakie auto do 25 000zł?
Wysłane 2013-04-26 22:05 , Edytowane 2013-04-26 22:10
Wysłane 2013-04-26 22:13 , Edytowane 2013-04-26 22:16
@beton
Jeździłeś 140ką i przyrównujesz go do 105? Naprawdę, to nie była sprawna jednostka skoro uważasz, że przy 105KM była przymulona. Po prost nie ma szans aby 105ka była szybsza od 140ki ani nawet choć trochę zbliżona, jeśli są obie sprawne.
Osiągi samochodu Volkswagen Golf 2.0 140KM TDI
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h 9.30 s
Prędkość maksymalna 203 km/h
Osiągi samochodu Volkswagen Golf 1.9 105KM TDI
Przyspieszenie 0 - 100 km/h 11,3 s.
Prędkośc maksymalna km/h 187 km/h
Wysłane 2013-04-26 22:42
@grizli z tym że golf V były tylko dwa rodzaje 1.9TDI(90KM oraz 105KM) a 2.0TDI były PD oraz CR jeśli pamięć mnie nie myli(tu mogę być w błędzie)..
Wysłane 2013-04-27 00:00 , Edytowane 2013-04-27 00:02
@Netman
Zarówno 90 KM jak i 105 KM to PD, czyli pompowtryski. 2.0 to także pompowtryski ale silnik zupełnie inna konstrukcja -nowsza ale nie tak dopracowana jak 1.9 TDI.
W późniejszym okresie wprowadzono 2.0 CR ale to już nowsze roczniki.Niestety przy MK 5 nie było już jednostek 1.9 -130KM. 130 oraz 150 KM zakończyły się na Golfie Mk4.
Wersja ze skrzynią 7-biegową DSG występowała z silnikiem 1.9 - 105KM.
Wysłane 2013-04-27 08:15 , Edytowane 2013-04-27 08:18
@xoot
Do takiej normalnej spokojnej jazdy, 105KM na pewno wystarczy. BYły zasadniczo 2 rodzaje montowanych skrzyń -manualna najzwyklejsza oraz DSG -automatyczna, która ma także możliwość, ręcznej zmiany biegów. Jeśli chodzi o DSG, rozpoznasz ją po manetce zmiany biegów, posiada napis DSG.
[LINK]
Kiedyś automaty były wolniejsze od człowieka, przyśpieszenia gorsze. Od czasu DSG, żaden człowiek nie jest w stanie zmieniać biegów szybciej, niż skrzynia DSG.
Wysłane 2013-04-27 11:26 , Edytowane 2013-04-27 11:26
@xoot DSG jest szybsze od Kubicy i całej reszty ludzi na świecie. Jazda to przyjemność. Tak jak napisał @cichy chcesz wyprzedzić wciskasz gaz i Ciebie nic innego nie interesuje skrzynia robi swoje. W zależności jak mocno wciśniesz gaz tak agresywnie zacznie redukować.
Dobry kierunek obierasz i będziesz zadowolony ale pamiętaj aby taki samochód przejrzeć na wylot a szczególnie sprawdzić samą skrzynie DSG bo jeśli trafisz trupa to koszta naprawy lub wymiany potrafią dać popalić i zamiast radości z nabytku będziesz miał skarbonkę.
Wysłane 2013-04-27 13:24
@xoot zapytam się z ciekawości dlaczego nie chcesz chipować auta?
Wysłane 2013-04-27 13:35 , Edytowane 2013-04-27 13:37
@xoot Nic się nie będzie psuć szybciej, +30-40KM zrobione z głową oczywiście, a nie kupiony na allegro box czy jakieś inne ustrojstwo. Druga sprawa nawet jak ktoś nie dba o auto to i zwykłe auto zajeździ bardzo szybko(do tych osób Ciebie nie zaliczam). Po prostu dba się o odpowiednią eksploatacje dieslem i cieszyć się z jazdy . Kto miał auto po odpowiednim programie, nie wraca już do serii..
.
Zasada prosta jak robić program to u odpowiedniego gościa, czasami na forum golfa są organizowane grupowe chipy, przez co wychodzi zniżka za usługę .
Wysłane 2013-04-27 14:07 , Edytowane 2013-04-27 14:12
@xoot Przy normalnej jeździe będzie tyle samo zupki popijał co przed programem, a nawet możliwe że minimalnie spadnie. Przecież to jest poprawa map i lepsze wykorzystanie jednostki..
Nie każdy chipuje żeby tylko butować auto , zauważalna różnica jest pod czas wyprzedzania na trasie. Do tego woreczka może coś jeszcze naskrobać kolega Grizli. Ma dwa auta po programie z tego co pamiętam. A że znajomi może mówią przy trunkach że po chipach to padaki itp to są w błędzie, bo albo nie mieli auta zrobionego na porządnym programie u fachowca, dwa wstawiony box z allegro który jest tylko opornikiem/rezystorem(hihi). Po trzecie kupili trupa który nie nadawał się do niczego z banką na blacie skręcona na magiczne internetowe 178 000km.
Także, zrobisz jak uważasz ale naprawdę to nie jest duży koszt względem poprawy osiągów
Wysłane 2013-04-27 14:19
@Frost od tego jest fachowiec od programu żeby stwierdzić czy auto kwalifikuje się do modzenia
Wysłane 2013-04-27 14:23 , Edytowane 2013-04-27 22:48
kolega czipował a4 w katowicach firma DYNOSOFT ponoć jedna z najlepszych w kraju w serii mu wyszło 138ps po czipie 168ps mówi że przy spokojnej jezdzie auto pali nawet mniej przejechał już 50tyś zero problemów czyli jednym słowem warto
Kto jest online: 0 użytkowników, 175 gości