@xoot nie miałem tego silnika i nie jeździłem tak więc się nie wypowiem. Wiem jedno, tego typu silniki spalą 7l a jak pojedziesz agresywnie to i 15l wypije, żaden problem dlatego w benzynie tak ciężko określić spalanie bo bardzo dużo zależy od stylu jazdy. Musisz poszukać na forum golfa, zawsze jest jakiś temat dotyczący spalania i najlepszego silnika.
Forum > Tematy dowolne > Jakie auto do 25 000zł?
Wysłane 2013-04-29 11:47 , Edytowane 2013-04-29 11:51
Wysłane 2013-04-29 13:00
@grizli Silnik był sprawny. Tzn powiem tak, 1,9 jeździłem sporo prawie każdą odmianą od 90 do 130KM. Tylko 150KM nie miałem okazji się przejechać. I w wielu autach (audi, vw, skoda) o tyle 2.0 jechałem tylko raz Yeti. Może to większa masa jeśli porównać z np z octavią lub inne zestopniowanie skrzyni ale jak sobie testowałem elastyczność i przy 60 na czwórce wcisnąłem gaz to reakcja była po 10 minutach. W każdym jednym 1,9tdi w tym samym teście reakcja była dużo szybsza. Przynajmniej takie miałem odczucia.
@xoot Tak w seatach też są skrzynie DGS.
Wysłane 2013-04-29 18:48 , Edytowane 2013-04-29 18:51
@xoot Szukaj 1.9TDI. Nawet jak za dużo km nie robisz, to nie znaczy że, autko będzie psuć się bardziej od PB. Mity mity..
Z silników FSI 1.6 z tego co kiedyś czytałem opinie na forum golfa do super nie należą i są problematyczne.. Tego osobiście nie potwierdzę, z takim silnikiem styczności nie miałem.
Wysłane 2013-04-29 19:38
Diesel dieslowi nierówny. Małe przebiegi są zabójcze dla filtrów cząstek stałych i dla zaawansowanych turbosprężarek. Do tego diesel znacznie wolniej nagrzewa się w stosunku do silnika benzynowego.
Wysłane 2013-04-29 19:49
@Maveriq Dlatego z silnikiem 1.9 + jego turbiną nic się nie stanie jeżeli dbamy o odpowiednie gaszenie auta . DPF out i po problemie
. Zimą zauważalnie dłużej nagrzewa się 1.9TDI AJM od benzyniaka ale tylko o jakieś 2km
. Sprawdzone octavia 1.6lpg vs gulf IV AJM(ta sama trasa). Latem szybciutko powiem nawet że między tymi autami minimalna jest różnica. Także też nie wrzucajmy wszystko do jednego worka. Dobry olej, świeży płyn w chłodnicy(ludzie dosyć często o tym zapominają że też powinno się wymieniać, sprawny termostat i w miarę to wygląda z nagrzaniem auta).
Wysłane 2013-04-29 21:02
a powiedzcie jak jest obecnie z wolkswagenowskim 2.0 140 tdi ? Sa juz jakies roczniki tego silnika,ze mozna brac go bez obaw o liczne awarie?
A druga sprawa z dpf...faktycznie to taka zmora czy da sie z tym zyc? Ja niestety pokonuje czesto krotkie odcinki trasowe i tak mnie zastanawia jak wygląda pdf w nowych autach...
Wysłane 2013-04-29 21:11
@award Wycinasz, zmieniasz na przelotkę z obudową(strumienice zwał jak zwał), korekta w programie i po problemie na stałe.
Wysłane 2013-04-29 21:33
@ELLIOTT A jak to sprawdziłeś, ze ten 1.9 szybciej się nagrzewa?
Silnik nie jest nagrzany wtedy, kiedy nagrzeje się ciecz w układzie chłodzenia.
Wysłane 2013-04-29 21:50 , Edytowane 2013-04-29 21:50
@Maveriq Czy ja napisałem że nagrzewa się szybciej od benzyny? Trochę dłużej ale nie dużo. Sprawdzane pod vagiem(w bloku silnika grupę 007..). Dziękuję za uwagę.
Wysłane 2013-04-29 23:43
@ELLIOTT Źle Cię zrozumiałem, dziś akurat nie umiem czytać.
Wysłane 2013-06-25 09:56
Noo Golf jest już upatrzony, ale chciałbym jeszcze dopytać o ten samochód. To dobre auto czy włoskie G w stylu Alfy 156?
Wysłane 2013-06-25 10:54
Pod względem awaryjności dużo gorszy od 156.
Wysłane 2013-06-25 11:12 , Edytowane 2013-06-25 11:14
@xoot Nie wiem, jak JTD, ale problemy z elektryką, a kolega miał nowego TwinSpark po lifcie z salonu - po 2 latach, jak się skończyła gwarancja, to odsprzedał go za tyle, ile wydał na wymianę silnika.
Póki co jedyna rozsądna Alfa to według mnie 159.
Kto jest online: 0 użytkowników, 202 gości