Jako że najwyższa już pora na wymianę opon w aucie a wiadomo jak jest, kryzys i w ogóle. Myślę o oponkach bieżnikowanych firmy Targum Mielec .
Jeśli masz jakieś doświadczenia z oponami bieżnikowanymi , zarówno pozytywne jak i negatywne to proszę o opinie
edyta///
cena 4 bieżników z firmy Targum (CONTACT SNOW-ICE wzorowana na GOODYEAR UG-6)
z założeniem to koszt 380 zł (firma daje 24 miesiące gwarancji na oponę)
najtańsze firmowe jakie znalazłem to Dayton DW510
koszt z założeniem 648zł
Wiec różnica w cenie jest nie mała auto użytkowane głownie w mieście
Forum > Tematy dowolne > Opony BIEŻNIKOWANE (nalewki) opinie
Wysłane 2012-10-28 14:47 , Edytowane 2012-10-28 15:02
Wysłane 2012-10-28 14:51
@Szrek miałem te opony, zimowe w sumie nie miałem do nich żadnych zastrzeżeń. Jedyne co pamiętam to były bardzo miękkie w sumie nie wiem czy to dobrze czy źle, ale sprawowały się dobrze, służyły mi przez co najmniej dwie zimy i połowę trzeciej bo auto sprzedałem. Wg mnie możesz brać śmiało, tymbardziej że dają przecież gwarancję.
Wysłane 2012-10-28 15:01 , Edytowane 2012-10-28 15:03
@Szrek Opinia po 2 dniach użytkowania (Targum takie jak na fotce w 1 poście), wczoraj rano je założyłem. W porównaniu do poprzednich zimówek, które miały jeszcze trochę mięsa ale miały 8 lat - różnica jest kolosalna. Na starych zimówkach jeździłem ostatnie 2 tygodnie. Na Targumach jest ciszej, o wiele ciszej. Lżej kręci się kierownicą, stare musiały być już bardzo twarde, w nalewkach guma jest miękka. Nie było żadnych problemów z wyważeniem opon, czego bałem się najbardziej. Więcej na tą chwilę nie napiszę, bo u mnie zimy jeszcze nie ma (rano -4 ale śniegu brak).
Czytałem ile tylko się dało przed kupnem opon. Na komplet nowych opon po prostu mnie nie stać a nie chciałem kupować opon tylko na jedną oś. Skusiły mnie opinie, że te nalewki są miękkie a przy tym wytrzymałe i bez problemu przejeżdżą 3 zimy.
Wysłane 2012-10-28 16:59
@Szrek firmy profil sobie chwalili u mnie w bylej firmie..
Wysłane 2012-10-28 17:06
ja mam nalewki w aucie żony (yaris - robi zimą z 1,5 k km więc stwierdziłem że jej wystarczą) sprawują sie super - dawno temu miałem nalewki z targumu w maluchu ale to za ciekawie nie jeździło - ale to było spory czas temu
zdecydowanie wole bieżniki od całorocznych i jeszcze jeden + - firma z mojego miasta :)
Wysłane 2012-10-28 17:21 , Edytowane 2012-10-28 17:23
Kiedyś parę lat temu miałem letnie nalewki z Targumu i bylem zadowolony co prawda przejeździłem tylko jeden sezon na nich ale miło je wspominam nic się z nimi nie działo (tylko jeden bo auto sprzedałem )
Teraz tez się przymierzam do 4 zimówek z Targumu autko jeździ tylko po mieście wiec takie nalewki parę sezonów (3-4) powinny wytrzymać
@nosweratu
witam ziomala
Wysłane 2012-10-28 18:49
@pawel5000witam witam
ja mam następująca klasyfikacje opon:
1. nowe - najlepsze (tu oczywiście zależy od modelu) ale drogie (choć można trafić promocje - w sierpniu ubiegłego roku kupiłem w dobrych pieniądzach dunlopy 3d winter sport -220zł za sztukę - czyli jakies 80zł taniej na oponie)
2. bieżniki - to w zakresie zimówek
3. używki - to jeśli chodzi o letnie - jakoś letnie bieżniki wydają mi się za miękkie
Wysłane 2012-10-29 14:02
Właśnie dziś kupiłem 2szt bieżnikowanych opon Profil Alpiner. 2 kupiłem zeszłej zimy.
Spisywały się OK.
Wysłane 2012-10-29 15:07
Ja pamiętam że rok temu do opla vivaro zakładałem opony bieżnikowane, typowa krata i w śniegu i na śliskim dawały radę, nie jest to opona na suchym samochód troszkę pływa ale jak za te pieniądze opłaca się w 100%, tym bardziej że technologia idzie do przodu i robią to coraz lepiej.
Polecam !
Wysłane 2012-10-29 17:10
Różni się i to dużo, nie jest to opona wyczynowa, zazwyczaj indeks prędkości masz o wiele mniejszy chociaż są 160km/h-190km/h tak wiec to na zimę starcza.
Jest w miarę miękka guma i dość szybko się ściera.
Powiedzmy sobie szczerze, nie jest to opona jakościowo podobna do nowej ale w tej cenie nie ma nad czym się zastanawiać, miałem i polecam chociaż w tym roku postawiłem na nowe.
Wysłane 2012-10-29 17:18
Z nalewkami trochę loterii.
Jeden znajomy pozbył się fajnego samochodu latem, kiedy w zakręcie zszedł mu bieżnik z opony, drugiemu kawałek bieżnika oderwał się od opony zimą i przez to koło zaczęło mocno "bić" już przy przeciętnych prędkościach.
Wysłane 2012-10-30 08:04
@nosweratu "zdecydowanie wole bieżniki od całorocznych"
Tym tekstem, to mnie rozwałkowałeś.
W sumie ja też, jak każdy facet, wolę starą zjechaną lampucerę, ale za to po faceliftingu i odpowiednio przypudrowaną, niż dwudziestoletnią dzierlatkę...
Wysłane 2012-10-30 08:23
Ja kupując passata w zeszłym roku dostałem do zestawu opony właśnie nalewane. Przejechałem na nich kilkanaście tyś km i są jeszcze w dobrym stanie. Nie zauważyłem jakiś problemów z nimi. Tej zimy też mam je założone
Wysłane 2012-10-30 13:10
@spider_co Tu podzielam opinię Nosweratu.
Bardziej do porównania pasuje ładnie odnowiona czterdziestka i zamiast dzierlatki facet.
Wysłane 2012-10-30 13:18 , Edytowane 2012-10-30 13:19
@Maveriq masz rację, szczególnie gdy się przytoczy twoje własne słowa:
"Z nalewkami trochę loterii.
Jeden znajomy pozbył się fajnego samochodu latem, kiedy w zakręcie zszedł mu bieżnik z opony, drugiemu kawałek bieżnika oderwał się od opony zimą i przez to koło zaczęło mocno "bić" już przy przeciętnych prędkościach."
Dziękuję za takie atrakcje...
Poza tym, ciekawy jestem, czy kiedykolwiek miałeś do czynienia z PORZĄDNĄ, nowoczesną oponą całoroczną, czy tak jak wielu teoretyków, temat znasz tylko z internetu/gazet...
Wysłane 2012-10-30 13:37 , Edytowane 2012-10-30 13:37
@spider_co
Dlatego napisałem, że loteria, większość osób jest zadowolona.
A do czynienia miałem i mam na co dzień, ujeżdżam wiele samochodów - osobowych, dostawczych, jeżdżę również autobusami i wierz mi, że nawet na nich jest różnica pomiędzy oponami zimowymi, a miejskimi (odpowiednik całorocznych).
Wysłane 2012-10-30 13:45 , Edytowane 2012-10-30 13:48
@Maveriq to tym bardziej zdanie wypowiedziane z taką swadą zadziwia.
Wyprzedzasz z dużą prędkością TIRa, a tu nagle gubisz cały bieżnik z jednej opony. No i ujawnia się nam super przewagę tej opony...
PS,
Jakie modele opon całorocznych testowałeś? Bo opona oponie nierówna, co sam powinieneś zauważyć...
Wysłane 2012-10-30 14:11
@spider_co GoodYear 4Seasons też
Mają miękkie boki i mała powierzchnię styku, przez to latem nie nadają się do pokonywania zakrętów tudzież omijania przeszkód, a zimą ledwo konkurują z popularnymi modelami nastawionymi na kompromis pomiędzy przyczepnością na śniegu a odprowadzaniem wody. Takie jest moje odczucie po jeździe na takich Avensisem wujka.
A przykłady pękania fabrycznie nowych opon też mam Ci wymieniać?
Kto jest online: 0 użytkowników, 168 gości