Forum > Tematy dowolne > Olej PLATINUM Classic Diesel Semisynthetic 10W-40

Strona 1 z 2 12>>>
skocz

Szrek

  • Szrek
  • wiadomość Użytkownik

  • 364 wypowiedzi

Wysłane 2013-05-09 21:31

Własnie od parunastu tygodni jestem posiadaczem Renault Megane 1999r 1,9D całe 64KM nalatane 262 tys km \"\obcy\"
Własnie pasowało by mi wymienić olej poprzednia właścicielka nie miała pojęcia co było lane miała tylko napisane na kartce ze 10w40
Nie chce wydawać na olej jakiej kosmicznej sumy w stylu 30zł lub wiecej za litr \"\mikolaj\" zastanawiam się nad [LINK] aukcja przykładowa mogę kupić litrę po 10zł olej z pewnego źródła \"\mikolaj\" ewentualne Mobil Super 2000 po 18 zł za litr

i3 3240 + MSI H61M-P20 + Intel HD + 2x2GB Kingston 1333MHz + Samsung HD160JJ 160GB + MODECOM MC-400 + LCD 19" Asus VW191S + Windows7 64-bit

Maveriq

Wysłane 2013-05-09 21:42

Jeden i drugi kiepski, ale do tego motoru możesz wlać cokolwiek. I tak nie będzie chciał się rozpaść.

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

maq

  • maq
  • wiadomość Użytkownik

  • 3662 wypowiedzi

Wysłane 2013-05-09 21:53

@Szrek Jak z pewnego źródła to kupuj zapas na kilka lat:)
Olej jak olej, byle frytek na nim nie smażyć. Ja ostatnio jeżdżę na motulu, różnic między nim a mobilem nie zauważyłem.
Zresztą zaraz przyjdzie 1084 i napisze, że oleju nie powinno się zmieniać \"\cfaniak\"

Powyższa wypowiedź to moja opinia w dniu dzisiejszym. Nie może ona służyć przeciwko mnie ani dziś ani w dniach następnych. Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez ostrzeżenia i podawania przyczyn. ***Pamiętaj Franiu, że twój wujku nigdy nie był przeciwko państwu, najwyżej przeciwko głupkom.***

TonySoprano

Wysłane 2013-05-09 21:59

A co to za różnica który? Autko nie dostanie przecież +10KM \"\ok\"

Szrek

  • Szrek
  • wiadomość Użytkownik

  • 364 wypowiedzi

Wysłane 2013-05-09 22:04

@TonySoprano
a jak dostanie to co wtedy \"\lol\" strach będzie tym jeździć

a tak na poważnie to jak czytam po necie to każdy poleca tylko Castrol/Motul/Valvoline a o polskich olejach czyli lotos/Orlen czytam ze to samo zło i tylko zniszczy silnik

i3 3240 + MSI H61M-P20 + Intel HD + 2x2GB Kingston 1333MHz + Samsung HD160JJ 160GB + MODECOM MC-400 + LCD 19" Asus VW191S + Windows7 64-bit

TonySoprano

Wysłane 2013-05-09 22:09

@Szrek

Ja zawsze leje Shell Helix ( w 3 autach ). Kiedyś do starego civicka lałem w Norauto olej z beczki ( też produkcji Shella ) i było ok \"\ok\"

Maveriq

Wysłane 2013-05-09 22:17

@Szrek Tego silnika żadne zło nie pokona.

Ja leję Valvoline VR1 Racing 10W60, do samochodów o fabrycznej mocy ze sporym przebiegiem polecam Valvoline Max Live.
Zaraz po zakupie samochodu raz lub dwa Castrol Edge - bardzo dobrze płucze.

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

Frost

  • Frost
  • wiadomość Użytkownik

  • 2581 wypowiedzi

Wysłane 2013-05-09 22:17

Obojętne co wlejesz. Ten silnik jest wieczny. To takie SDI od francuzów.

MACC

  • MACC
  • wiadomość Użytkownik

  • 913 wypowiedzi

Wysłane 2013-05-09 22:22

Poczytajcie na temat silników i ich przebiegów i jaki olej powinien iść
a tu trochę o olejach i doborze
Ważne są dwie podstawowe klasyfikacje/ normy wg. których dobiera się olej.
a) . SAE np. 5W-40, klasyfikacja lepkościowa. Mówi jaką lepkość posiada olej w temperaturach zewnętrznych. xW- olej zimowy, y( bez W) olej letni. Tu chodzi o właściwości oleju podczas rozruchu zimnego silnika. W naszej strefie klimatycznej najlepiej stosować oleje mieszane, czyli xW-y. Ale nie dowolne, to jest zależne od tego jaki zaleca producent silnika.
b). Norma jakościowa oleju API. Im wyższa litera w kolejności alfabetycznej tym jakość oleju wyższa. A,B,C... itd. Ważne też i to podstawa, żeby żaden sprzedawca cię nie zrobił w bambuko. S- silniki benzynowe, C- silnik Diesla
Więc oznaczenie typu: API SF- olej dla silników z zapłonem iskrowym o klasie jakościowej F, natomiast np. API CF- olej dla silników z zapłonem samoczynnym ( Diesel) o klasie jakościowej F.

Teraz katalog producentów oleju i dobierasz olej do silnika i po sprawie pamiętaj że duża część silników przy 300k km i więcej jeździ nadal na 5w40 bo tak przewiduje producent i na innych lepkościach oleju silnik jest źle smarowany np przy rozruchu.

overclocking 4ever

Szrek

  • Szrek
  • wiadomość Użytkownik

  • 364 wypowiedzi

Wysłane 2013-05-09 22:28

@MACC \"\ok\"

i3 3240 + MSI H61M-P20 + Intel HD + 2x2GB Kingston 1333MHz + Samsung HD160JJ 160GB + MODECOM MC-400 + LCD 19" Asus VW191S + Windows7 64-bit

1084

  • 1084
  • wiadomość Użytkownik
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 18808 wypowiedzi

Wysłane 2013-05-10 01:07

Ja zawsze lałem najtańszy jaki tylko był i mimo przebiegów po kilkaset tysięcy km i braku zmiany, nigdy, w żadnym aucie mi się silnik nie zepsuł. Ani w 3 litrowych, ani w 0.9 litra. A znajomi którzy nie jednokrotnie kupowali jakiś oleje po (o zgrozo !!) 70-140zł mieli różne przygody. A to komuś panewki zatarło, a to uszczelka padła, bo wlał jakiś syntetyk do starego parcha, a to jakieś inne niestworzone problemy. Nie wiem co w ogóle trzeba robić z silnikiem, żeby coś padło. Chyba palić gumy, albo jeździć bez oleju czy bez wody.

szmalik

Wysłane 2013-05-10 08:41

Całe życie do samochodów lejemy z ojcem polskie oleje Lotos, Orlen. Jeszcze nie miałem problemów z żadnym autem. Tourana mam po chipie 200.000 km. Zrobiłem sobie przegląd turbiny bo stwierdziłem, że po takim przebiegu to już coś powinno być w niej do regeneracji - NIC. Dałem do piaskowania bo głupio było założyć tak z powrotem ale łopat nawet nie ruszali. Nie wiem skąd się bierze przeświadczenie o słabej jakości polskich rafinerii - ja mam dokładnie odwrotne zdanie. Zresztą tak jak napisał @MACC ... wystarczy czytać symbol na bańkach.

Asus M2N32-SLI Deluxe, Athlon 64 x2 5600,GEIL 4 x 1GB 800MHz, Sparkle 8800GT coolpipe3, HDD Caviar 320GB + 500GB +1,5TB Sata II,NEC DVD+/-R,Chieftec MEDIUM-Tower,LCD HP w2207, Scythe MUGEN

Yoshi_80

Wysłane 2013-05-10 09:47

A ja do swojego diesla leje zwykły olej, żaden tam z dopiskiem "diesel" za który trzeba płacić dodatkową kase a nic nie daje bo olej wcale nie jest lepszy \"\lol\"

szmalik

Wysłane 2013-05-10 10:16

@Yoshi_80 Co to jest "zwykły" olej ?. Akurat do diesla są tańsze.

Asus M2N32-SLI Deluxe, Athlon 64 x2 5600,GEIL 4 x 1GB 800MHz, Sparkle 8800GT coolpipe3, HDD Caviar 320GB + 500GB +1,5TB Sata II,NEC DVD+/-R,Chieftec MEDIUM-Tower,LCD HP w2207, Scythe MUGEN

Maveriq

Wysłane 2013-05-10 10:31

@szmalik Pewnie słonecznikowy z Biedronki \"\cfaniak\"

@Yoshi_80 W zasadzie najdroższe oleje można nazwać zwykłymi. Właśnie najtańsze to jakieś wynalazki z wydumanym składem i dodatkami w celu zmniejszenia kosztów produkcji.

A czy do diesla lać olej do diesla... to może być kwestia sporna. Z reguły dieslowski lepiej płucze... za to gorzej smaruje.

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

MACC

  • MACC
  • wiadomość Użytkownik

  • 913 wypowiedzi

Wysłane 2013-05-10 11:00 , Edytowane 2013-05-10 11:01

Pisałem wyżej co i jak ale:
jak zalejesz zza gęsty olej do silnika PD to po pewnym czasie padną wtryski ponieważ będą źle smarowane a jak zalejesz za rzadki to potrafi on wypływać po przez mikro luki w uszczelkach i do tego smarowanie też nie do końca jest takie jak być powinno.
Odpowiedni olej to podstawa w silniku aby przejechał on setki tysięcy kilometrów a jakie firmy oleju wybierzecie i za jaką cenę to inna sprawa ważne jest to aby specyfikacja olejowa dla silnika była spełniona.
Olej do diesli jest odporniejszy na działanie siarki ma więcej dodatków płuczących silnik a sam silnik na nim lżej pracuję.
Na bańkach macie takie oznaczenia literowe specyfikacji api
C - zapłon samoczynny ( diesel )
S - zapłon iskrowy ( etylina / LPG )

overclocking 4ever

Yoshi_80

Wysłane 2013-05-10 11:53 , Edytowane 2013-05-10 11:53

Akurat ile razy ja kupowałem olej to te do dielsa były droższe od tych "zwykłych". Zwykły czyli uniwersalny bo może być stosowany w obu typach silników.

@Maveriq widzę, ze masz doświadczenie w tej materii, może sie nim podzielisz ? \"\cfaniak\"

nosweratu

Wysłane 2013-05-10 12:10

ja parę olejów już przerobiłem i z doświadczenia mogę powiedzieć że to czy wleję motula, mobila, czy lotosa o tych samych parametrach nie wpływa mi ni jak na kulistość ziemi - na początku uważałem - dolewałem tylko olej tej samej marki itd...
teraz już mi przeszło - a w aucie żony - olej jeździ już drugi rok i nie ma problemów (co prawda niecałe 5k km na nim zrobione)
a to w moim w którym kombinowałem by olej był jak najlepszy (przesiadłem się z mobila na motula + przy ostatniej wymianie zainwestowałem w płuczkę millersa) mam sporo problemów

1084

  • 1084
  • wiadomość Użytkownik
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 18808 wypowiedzi

Wysłane 2013-05-10 14:01 , Edytowane 2013-05-10 14:01

@nosweratuBo dokładnie tak jest, czym częściej zmieniasz i kombinujesz z olejem, tym szybciej siada silnik. Przecież nawet pH się zmienia na starcie na bardziej kwasowe. Olej żre na początku części silnika. Po jakimś czasie się zobojętnia, dostaje węgla i staje się mniej inwazyjny.


Zresztą poczytajcie np. tutaj, odrestaurowanie 25 letniego Mercedesa [LINK].


W najgorszym stanie były elementy zawieszenie oraz karoseria. Zespół napędowy zaskakująco dobrze zniósł próbę czasu – w szczególności 73-konny diesel, który pomimo 15-letniej eksploatacji bez wymiany oleju nie wymagał kapitalnego remontu.
!!!

To jest norma, jeśli silnik nie jest katowany to jeździ latami bez wymiany oleju i jest w super stanie. To właśnie częste wymiany oleju niszczą silniki.

Maveriq

Wysłane 2013-05-10 15:53

@Yoshi_80 Co wiem, to piszę :P

@nosweratu Akurat dolewanie tylko takiego samego oleju nie ma większego sensu - wszystkie oleje, które kupujemy w baniakach też powstały z wymieszania kilku innych.

@1084 No są takie przypadki, ale nie da się tego tak uogólnić.
A co, jak komuś po 10 latach się filtr oleju zatka?

A co z tysiącami przypadków w Renaultach dci, gdzie osoby wymieniające olej co 10-15 tys km cieszą się długowiecznością podzespołów, a wymieniający według instrukcji co 30 tys km i rzadziej wymieniają turbiny i wtryski co 60 tys. km?

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.
Strona 1 z 2 12>>>
skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 282 gości