Forum > Tematy dowolne > Autko: zakup używki za ok. 10~12 tys. zł. = co brać? :?

Strona 23 z 24 <<<1...192021222324>>>
skocz

Netman

  • Netman
  • wiadomość Użytkownik

  • 6787 wypowiedzi

Wysłane 2013-08-21 16:44 , Edytowane 2013-08-21 17:11

@Yesusik
Według mnie jeśli masz założony porządny rozrząd, to nie powinno zrobić żadnej różnicy.
Pamiętaj, że takie rzeczy są obliczane z zapasem. \"\mikolaj\"

@1084
Za 25zł nie dostaniesz klocków, które nie będą piszczeć, brudzić oraz będą mieć taką samą skuteczność hamowania. A nawet jeśli to ja bym się bał jechać samochodem mając takie klocki. \"\jezor\"

Zapewne mówisz o jednym komplecie (tył/przód), więc pełny komplet 50zł.

Ja za ~350zł mam komplet oryginalnych i mam pewność bezpieczeństwa i jakości. Do tego nie muszę zawracać sobie głowy co roku i wychodzi taniej. \"\lol\"

Oszczędzanie na częściach to jest tylko pozorne oszczędzanie. Na dłuższą metę najczęściej wychodzi drożej.
Nic dziwnego, że powstają mity mówiące, że po 2 latach jazdy trzeba robić zawieszenie.

i7 6700k, G.Skill 16GB 3000Mhz, Asus GTX970 DirectCu II Strix, SSD Samsung 256GB, Gigabyte GA-Z170-HD3P, Xonar XD, Dell U2715h ۻۻ Galaxy Tab S ۻۻ Galaxy S8 ۻۻ

1084

  • 1084
  • wiadomość Użytkownik
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 18808 wypowiedzi

Wysłane 2013-08-21 17:14 , Edytowane 2013-08-21 17:27

@NetmanTył to raz na dwa, trzy lata. Kupuje takie klocki które ładnie hamują i nie piszczą, ani nic innego się z nimi nie dzieje. Tam wielkiej filozofii niema. Twardszy klocek, trwalszy, bardziej piszczy, szybciej niszczy tarcze. Miększy, szybciej się zużywa, mniej piszczy, oszczędza tarcze.

A pewności to nigdy niema. Np. oryginalne tarcze do 306 są jednymi z gorszych na rynku, znaczenie lepsze są nieoryginalne. \"\upsa\"



Mogę się z tobą założyć, że jakbyś dojeżdżał codziennie do mnie, to wymieniałbyś co 6 miesięcy. Nieważne czy nowe auto z fabryki, czy stare. Po prostu codzienne wyboje i dziury wybiją każdą końcówkę. W dwóch nowych autach, z salonu zawieszenie było do remontu. A części były oryginalne.

Droga w najlepszych miejscach wygląda mniej więcej podobnie do tej.

Yesusik

Wysłane 2013-08-21 17:21 , Edytowane 2013-08-21 17:25

@1084 & @Netman
Wymienić na pewno wymienił, tego jestem pewien... i tak, będę robił komplet plus dodatkowo uszczelka pod głowicą z planowaniem, bo to też mechanik określił na "do zrobienia".
\"\spoko\"

Całkiem też możliwe, że będę musiał to zrobić już za ok. 2 tygodnie, bo prawdopodobnie czeka mnie "wycieczka" do Olsztyna w połowie września - ze śląska to 500km. w jedną stronę i jak padnie na transport we własnym zakresie, to byłoby nierozsądne jechać moim autkiem (nawet wolę nie wiedzieć, ile kosztowałoby zlawetowanie auta z drugiego krańca PL + remont silnika;)
\"\upsa\"


PS
1084 wiesz może ile będzie mnie kosztować robota przy tej głowicy?
\"\sam_nie_wim\"

よろしく

Maveriq

Wysłane 2013-08-21 17:21

@Netman Ja do 306 kupuje TRW za 100zł/komplet.
A z oryginałami bywa różnie: np. w Peugeot 307 po wyjeździe z fabryki wystarczały przeciętnie na 30 tys. km - wtedy montowało się dobre jakościowo zamienniki i jeździło 2x tyle.

@Yesusik Najlepiej około 60-80 tys. km.

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

Yesusik

Wysłane 2013-08-21 17:25

@Maveriq
??
\"\hmmm\"

よろしく

Netman

  • Netman
  • wiadomość Użytkownik

  • 6787 wypowiedzi

Wysłane 2013-08-21 17:26 , Edytowane 2013-08-21 17:32

@Maveriq
Wiadomo, auto autowi nierówne.
To jest dobry przykład o wytrzymałości VW, gdzie ludzie tak na niego psioczą żyjąc w świecie 'perełek'. \"\cfaniak\"

Ponoć TRW, to dobra firma. \"\mikolaj\"

i7 6700k, G.Skill 16GB 3000Mhz, Asus GTX970 DirectCu II Strix, SSD Samsung 256GB, Gigabyte GA-Z170-HD3P, Xonar XD, Dell U2715h ۻۻ Galaxy Tab S ۻۻ Galaxy S8 ۻۻ

1084

  • 1084
  • wiadomość Użytkownik
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 18808 wypowiedzi

Wysłane 2013-08-21 17:40

@YesusikA po co chcesz tą głowicę robić? Coś ci się dzieje? Grzeje się? Olej cieknie? Bąbelki w płynie? W 306 najczęściej ludzie mają problemy z grzaniem się płynu. A jest to spowodowane stosunkowo późnym włączaniem wentylatora i małym obiegiem początkowym. Wszystkie niepożądane objawy znikają jak ręką odjął po zalaniu płynem takim jak np. Prestone (wrzenie w 129 stopniach). I dobrym odpowietrzeniu. Ma to swoje zalety, szybko łapie zimą temperaturę, momentalnie przełącza się na gaz.


Uszczelka pod głowicę 306 kosztuje w okolicy 100zł. Planowanie, jeśli dostarczysz sam głowicę, to też nie za wiele [LINK]. Tak naprawdę kwestia tego ile mechanik weźmie za robociznę. Odkręcenie śrubek, skręcenie potem do kupy. \"\upsa\" Myślę, że ze 100-200zł robocizna jest warta spokojnie.

Yesusik

Wysłane 2013-08-21 18:24

@1084
Ja to bym nic nie chciał robić!
\"\lol\"

Ale na drugim spotkaniu zakupowym miałem ze sobą mechanika... zajrzał pod maskę i stwierdził: "uszczelka pod głowicą do wymiany". Po czym wniósł? - nie wiem, bo nie pytałem... może przez to, że silnik był "tłusty" (na moje niemechaniczne oko;) Plam na asfalcie autko nie zostawia, to na pewno!
\"\cfaniak\"

Co do cen, to razem z rozrządem, wyliczyłem 5-6 stówek z robocizną... czyli raczej się nie pomyliłem.
\"\mikolaj\"

よろしく

1084

  • 1084
  • wiadomość Użytkownik
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 18808 wypowiedzi

Wysłane 2013-08-21 18:44

Wiesz, jak ja pojechałem z kumplem kupować auto, to też zajrzałem ze znawstwem i po obejrzeniu stwierdziłem, że połowa auta do wymiany. A wymianę głowicy zawyrokowałem po delikatnym poceniu oleju. Minęły dwa lata, głowica wymieniana nie była, i pewnie nie będzie, bo niema takiej potrzeby.

A silnik umyj po prostu. Może gdzieś poci się z uszczelniacza, może ktoś nieumiejętnie lał olej, a może po prostu z pod pokrywy gdzieś leci. \"\cfaniak\"

Netman

  • Netman
  • wiadomość Użytkownik

  • 6787 wypowiedzi

Wysłane 2013-08-21 18:46 , Edytowane 2013-08-21 18:58

@1084
Dorzuciłeś fotkę swojej drogi.
Przecież 99% osób nigdy nie jeździ po takich drogach. A pozostały % sporadycznie.
Takie twierdzenia nijak się ma do wniosków, że zawieszenie trzeba robić zawsze po 2 latach. \"\mikolaj\"
Ja z kolei mieszkam na ulicy z bruku, ale nie współczesny z kostki, tylko z krzywo wystających kamieni. Efekt jazdy podobny do tej drogi. Tylko z tą różnicą, że mam mały odcinek.
Każde luzy w zawieszeniu od razu czuję w rozbitych autach przekraczając bramę podwórka. \"\mikolaj\"

i7 6700k, G.Skill 16GB 3000Mhz, Asus GTX970 DirectCu II Strix, SSD Samsung 256GB, Gigabyte GA-Z170-HD3P, Xonar XD, Dell U2715h ۻۻ Galaxy Tab S ۻۻ Galaxy S8 ۻۻ

Yesusik

Wysłane 2013-08-21 18:57

@1084
Mechanik odkręcił korek na załączonym silniku... nic nie tryskało. Może też tak być, że powiedział to specjalnie, by sprzedawca zszedł z ceny - no nie mam co gdybać, tylko muszę to z nim obgadać, jak będę dawał ten rozrząd robić... dzięki!
\"\spoko\"

よろしく

spider_co

Wysłane 2013-08-21 19:44 , Edytowane 2013-08-21 19:48

@Netman Dochodzimy do sedna - przecież ty kupiłeś roczne auto w dodatku za kwotę nieosiągalną dla większości społeczeństwa.

Mnóstwo osób marzyłoby o takiej kwocie na auto.
Gdzieś był link, w którym wyceniono średnią wartość jeżdżących po kraju aut na niecałe 10 tys. zł, a ty piszesz o sprzęcie niemal 5 razy droższym i o co najmniej 10 lat młodszym (praktycznie ledwo dotartym).
No i co miałoby się w nim psuć z takim małym przebiegiem???

Admiror, O paries, te non cecidisse ruinis, qui tot scriptorum taedia sustineas!

Netman

  • Netman
  • wiadomość Użytkownik

  • 6787 wypowiedzi

Wysłane 2013-08-21 19:49 , Edytowane 2013-08-21 20:10

@spider_co
Chodzi o to, że jak widać, tutaj sporo osób uważa, że jak nowe to tak samo się psuje i tak samo często trzeba wszystko wymieniać po dużo większych kosztach.
Jak napisałem mój przypadek jest odosobniony, ale mojego brata już nie jest aż tak.
Jego Golf ma już 10 lat i wciąż nie musi się do niego dotykać.
Takie auto już nie jest aż tak zaporową ceną. Ludzie wolą zaoszczędzić niż dołożyć do takiego auta. A później zdziwienie, że ładują drugie tyle aby to jeździło. \"\mikolaj\"

Zauważ, że ludzie kupują auta po te 10k z silnikami, które palą 10l. Uważasz, ze to jest rozwaga?
Za wszystkie przyszłe poniesione koszta mogliby od razu mieć znacznie lepsze auto bez pakowania później kasy w nie.
Oczywiście wciąż zostaje kwestia z problemem kupna nie 'perełki'. \"\nie_ok\"

Znajomy ostatnio kupił sobie Vectrę za 17k.
Po kupnie musiał wydać na start ponad 3k aby to jeździło. Do tego jak dla mnie kosmiczne OC dostał. Z jego nogą potrafi palić aż 12l benzyny. Do tego można przewidzieć, że niebawem będą potrzebne kolejne naprawy.

A gdyby kupił auto za 30k, jakiegoś fajnego ekonomicznego diesla, czy nawet benzynę, który wcale nie musiałby mieć znacznie mniej mocy? Najlepiej jakiegoś kompakta (wogóle nie potrzebuje dużego auta).

To po 5 latach użytkowania, które auto sumarycznie (wraz z kosztem zakupu) byłoby tańsze? Które najmniej zawracałoby głowę i nie wkurzało? \"\mikolaj\"

i7 6700k, G.Skill 16GB 3000Mhz, Asus GTX970 DirectCu II Strix, SSD Samsung 256GB, Gigabyte GA-Z170-HD3P, Xonar XD, Dell U2715h ۻۻ Galaxy Tab S ۻۻ Galaxy S8 ۻۻ

spider_co

Wysłane 2013-08-21 20:14 , Edytowane 2013-08-21 20:17

@Netman Moje poprzednie auto, które kupiłem jako "tymczasowe", na czas budowy za równe 2,5tys.zł (16-to latek), paliło w mieście jakieś ~14l benzyny. Jednak przez ponad 4 lata tłuczenia po wertepach, wszystkie naprawy kosztowały mnie niecałe 1,5tys.zł. Jedyna wada, o czym wspomniałem - spalanie w mieście (na trasie schodził do jakichś 6 litrów). To był najlepszy jak dotąd mój zakup. Przeliczając - kosztowało mnie niecałe 100zł/miesiąc, czyli śmieszną kwotę, nawet jeżeli dorzuciłbym do tego różnicę w zaoszczędzonym paliwie. Znajdź mi drugie tak tanie w utrzymaniu auto, w dodatku takie, które wytrzymałoby tłuczenie w ciężkich warunkach (przed zezłomowaniem chciałem je nawet celowo wykończyć, ale się nie poddało - poszło na złom z pewnymi niedomaganiami, ale nadal pełne wigoru).

Zmierzam do tego, że to jednak trochę jak loteria: czasem uda się nieźle trafić - wiele zależy od szczęścia. \"\cfaniak\"

Admiror, O paries, te non cecidisse ruinis, qui tot scriptorum taedia sustineas!

Netman

  • Netman
  • wiadomość Użytkownik

  • 6787 wypowiedzi

Wysłane 2013-08-21 20:17 , Edytowane 2013-08-21 20:37

@spider_co
Wiesz, przy rozmowie na temat kosztów, to wiadomo że bardzo stare auta będą wygrywać, ale to nie jest sęk w tej całej rozmowie.
Popatrz na mój przykład z Oplem.
Jaki Ty byś wolał wariant, tego Opla za 17k, czy porządny kompakcik za 30k?
Co uważasz, że sumarycznie taniej wyjdzie po 5 latach jazdy oraz do tego będzie większe ogólne zadowolenie? \"\cfaniak\"

Ja zmierzam do tego, że większość ludzi patrzy na krótki dystans. Nieważne co będzie potem, liczy się to co jest teraz. Są strasznie naiwni przy kupowaniu aut. \"\mikolaj\"

Mając taką kwotę do wydania, to większość osób zamiast takiego golfa wybrałoby coś tego pokroju [LINK]
Jak myślisz, ile wyniosą łączne koszta po 5 latach kupując to auto? \"\cfaniak\"

i7 6700k, G.Skill 16GB 3000Mhz, Asus GTX970 DirectCu II Strix, SSD Samsung 256GB, Gigabyte GA-Z170-HD3P, Xonar XD, Dell U2715h ۻۻ Galaxy Tab S ۻۻ Galaxy S8 ۻۻ

Maveriq

Wysłane 2013-08-21 20:17

@Netman No tylko się cieszyć.
Tak samo można trafić osoby, które jeżdżą kilka lat 10-letnim samochodem i tez nic w nich nie trzeba robić.

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

TonySoprano

Wysłane 2013-08-21 20:23 , Edytowane 2013-08-21 20:23

@Maveriq

Bo jak się dba to się ma. Ja sprzedałem pewnemu użytkownikowi tego forum starego civicka mojego, i jedyne co musiał zrobić to wymienić uszczelkę od miski. Wszystko na to auto miałem. Rachunki za najmniejszą pierdołę. Ponad 10 lat, a stan techniczny super. No ale ja nigdy nie kombinowałem z tym, aby zwlekać z jakąś wymianą, czy oszczędzać na tym \"\ziew\"

Netman

  • Netman
  • wiadomość Użytkownik

  • 6787 wypowiedzi

Wysłane 2013-08-21 20:29 , Edytowane 2013-08-21 20:29

@TonySoprano
Dokładnie, jak się kupi w ekstra stanie, to dbając o autko będzie służyć i służyć bez wkładania żadnych większych kosztów. \"\mikolaj\"

i7 6700k, G.Skill 16GB 3000Mhz, Asus GTX970 DirectCu II Strix, SSD Samsung 256GB, Gigabyte GA-Z170-HD3P, Xonar XD, Dell U2715h ۻۻ Galaxy Tab S ۻۻ Galaxy S8 ۻۻ

beton

  • beton
  • wiadomość Użytkownik

  • 7390 wypowiedzi

Wysłane 2013-08-22 00:05

@1084 Ty to masz chyba dostęp do nieziemskich technologii za psie pieniądze. Jakie to klocki za 25PLN kupujesz? I jakie w końcu robisz roczne przebiegi? Bo na miękkich klockach nie piszczących itd to raczej nie przypuszczam żeby dało się jakieś wielkie osiągać przebiegi.

@Yesusik To jest liczone z zapasem. Ja w Lanosie myślałem (chyba znajomy tak mi powiedział) że mam wymianę po 120k km a powinna być po 90ciu. Sprawdziłem to w książce przy 116k km i pojechałem wymienić. Jak powiedział mechanik pasek był już dość styrany i kolejnego tysiaka mógłby nie przejechać. Jednak nie zachęcam do takiego naciągania. Znam osoby którym paski puszczały wcześniej. Ten tysiąc czy 2 możesz robić ale więcej lepiej nie ryzykować.

xoot

  • xoot
  • wiadomość Użytkownik

  • 2233 wypowiedzi

Wysłane 2013-08-22 08:51

Bo jak jest szkoda pieniędzy na wymianę rozrządu, klocków czy zakup opon, to się auta nie kupuje i korzysta z komunikacji miejskiej, a nie kupić auto żeby stało w garażu. I tyle w temacie.

Strona 23 z 24 <<<1...192021222324>>>
skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 709 gości