Forum > Tematy dowolne > Światła do jazdy dziennej co zakupić ?

Strona 1 z 3 123>>>
skocz

Szrek

  • Szrek
  • wiadomość Użytkownik

  • 364 wypowiedzi

Wysłane 2013-07-21 09:36

Chciałbym sobie zakupić do samochodu jakieś światła do jazdy dziennej autko praktycznie jeździ tylko w mieście i to krótkie dystanse wiec akumulator dostaje po dupie \"\lol\"

Na allegro jest tego mnóstwo ceny od 20zł w gorę na światełka mogę wydać max 150zł z przesyłką co byście polecali do tej kwoty

[LINK]
[LINK]

i3 3240 + MSI H61M-P20 + Intel HD + 2x2GB Kingston 1333MHz + Samsung HD160JJ 160GB + MODECOM MC-400 + LCD 19" Asus VW191S + Windows7 64-bit

grizli

  • grizli
  • wiadomość Użytkownik

  • 2524 wypowiedzi

Wysłane 2013-07-21 11:05 , Edytowane 2013-07-21 11:08

[LINK]
Polecam bardziej firmowe. A co do akumulatora, to tak na poważnie twierdzisz czy niedzielny żarcik? \"\lol\"
Generatorem zasilającym wszystko w samochodzie jest alternator a nie akumulator. On magazynuje energię niezbędną do uruchomienia samochodu, gdy silnik nie pracuje. Jedyny minus jazdy na światłąch to minimalnie większe zużycie paliwa i samych żarówek, które trzeba kiedyś wymienić. \"\cfaniak\"

pi_nio

  • pi_nio
  • wiadomość Użytkownik
  • Miły gość

  • 17636 wypowiedzi

Wysłane 2013-07-21 13:24

@grizli jak ja jadę na światłach to po dupie dostaje plastik na reflektorach - następuje ciężka erozja pod wpływem fal elektromagnetycznych, których źródłem jest żarówka \"\diabel\" ...a Ty sobie jaja robisz \"\cfaniak\"

(.)

Frost

  • Frost
  • wiadomość Użytkownik

  • 2581 wypowiedzi

Wysłane 2013-07-21 13:30

Akumulator na krótkich dystansach dostaje po dupie, nie ma co do tego wątpliwości. Raz na jakiś czasu musi być doładowany czy to prostownikiem czy to na dłuższej trasie.

grizli

  • grizli
  • wiadomość Użytkownik

  • 2524 wypowiedzi

Wysłane 2013-07-21 14:49 , Edytowane 2013-07-21 14:51

@Frost
Tylko ze względu na większą ilośc odpaleń silnika. W tym etapie występują najbardziej niekorzystne dla akumulatora warunki, jak bardzo wysoki prąd zwarcia. Dzieje się to w krótkim okresie czasu ale jednak jest najbardziej szkodliwe dla akumulatora. Trwa to jednak tylko w chwili odpalenia a nie w czasie jazdy nieważne, czy trwa ina 2km czy 10km. Od chwili uruchomienia silnika odpowiedzialność za dostarczenie energii przejmuje alternator i rozpoczyna się ponowne ładowanie akumulatora. Używanie świateł nie wpływa w żaden sposób na żywotność akumulatora no może nawet przedłuża. Akumulator kwasowy, któy pozostaje w stanie nienaładowanym przez dłuższy okres czasu, ulega zasiarczeniu -uszkodzeniu. Ciągła praca polegajaca na rozładowaniu i ładowaniu niewielkim prądem, znacząco wpływa na czas pracy. Najlepszym przykłądem tego są baterie akumulatorowe, służące do zasilania ukłądów automatyki, oświetlenia awaryjnego itp. Znajdują się tam najzwyklejsze akumulatory kwasowe o pojemnościach wymaganych do poboru w stanie awaryjnym. W stacjach, które konserwowałem i wymieniałem, z reguły zamontowane były akumulatory rzędu 120-180Ah. Praca buforowa (jak w samochodzie) tyle, że bez gwałtownych obciążeń rzędu kilkuset amper. Trwałość baterii -ponad 10 nawet do 15 lat. W samochodach akumulatory niszczone są właśnie przez liczne chwilowe bardzo wysokie obciążenia oraz nieprawidłową eksploatację (nieprawidłowe parametry ładowania, brak okresowej obsługi gdy jest wymagana).

Frost

  • Frost
  • wiadomość Użytkownik

  • 2581 wypowiedzi

Wysłane 2013-07-21 16:48

Światła generują dodatkowe obciążenie. Ludzie zakładają LEDy tylko po to żeby zaoszczędzić na paliwie, bo wiadomo, że zestaw wszystkich świateł generuje dodatkowe obciążenie na alternatorze. Zgadzam się ale uważam, że światła tak samo przy krótkich odcinkach dodatkowo wpływają na niedoładowanie aku. Wiadomo, że największe obciążenie robi zapalanie np. diesla, gdzie potrzebny jest duży prąd zwarcia.

Radier

  • Radier
  • wiadomość Użytkownik

  • 3360 wypowiedzi

Wysłane 2013-07-21 17:59 , Edytowane 2013-07-21 18:00

Moim zdaniem jazda na LED'ach homemade to najprymitywniejszy sposób na oszczędzanie i to choinkowe oświetlenie powinni zbanować na polskich drogach.

Darzę takich kierowców najwyższą pogardą \"\nie_ok\"

i5 2500K @ 5GHz (1,344V) + Mugen 2 rev.B | ASRock P67 Extreme4 B3 | 2x4GB DDR3 1600MHz ADATA | MSI R9 270X 2GB DDR5 | Crucial m4 64GB SSD | Seagate 7200.12 500GB | Samsung F4EG 2TB | DVD-RW LG GH-22NS30 | Be Quiet BQT E5-500W | Fractal Design Define R3 | 24" HP LP2475w H-IPS | Win 7 SP1 64bit |

Fergus_Shadow

Wysłane 2013-07-21 20:50 , Edytowane 2013-07-21 20:51

@Radier - masz racje \"\ok\" \"\ok\"
ogolnie dziwie sie ze takie swiatła sa dopuszczone do legalnego uzytkowania.... nie po to przeciez wprowadzono koniecznosc uzywania swiatel w dzien, zeby teraz pozwolic montowac swiatla ledowe na zasadzie sznura choinkowego, ktorych niestety ale nie widac z daleka, mało tego polski kierowca jest tak sprytno/glupi ze owe swiatla montuje albo na dolnej krawedzi zderzaka albo w szebelkach grila \"\olaboga\"

[ 2x 24' DELL U2414H + Xiaomi MI 2K 27' ]..[ i7 7700K + Tt Contac 29 BP ]..[ Asrock Z270 Gaming 4 ]..[ XPG 2x8Gb DDR4 ]..[ MSI RTX2070 8GB m ]..[3x SSD 250 Samsung 850EVO + 2x 2TB EVO 970 Plus NVMe ]..[ Be-Quiet DarkPower P7 750W ].. wmontowane w bude [ Modecom Oberon Pro ]- Windows 11 Pro. BOX

I want to believe

Wysłane 2013-07-21 21:16

rowniez popieram ze to kompletna wiocha i tandeciarstwo,
wiecej wydasz na te diody niz cie beda zarowki przez nastepne 10 lat kosztowac

grizli

  • grizli
  • wiadomość Użytkownik

  • 2524 wypowiedzi

Wysłane 2013-07-21 21:22

@Frost
Światła to max 130W czyli 10A. Typowy alternator ma wydajność od 80A-120A. Nadal uważasz, że to światła powodują niedoładowanie akumulatora? Jeden rozruch powoduje spadek pojemności akumulatora, do uzupełnienia którego potrzeba czasu a nie zawsze jest on wystaczajacy. Akumulator ma pewne właściwości gromadzenia energii, łatwo ją z niego pobrać ale trudniej uzupełnić.

Dawidson

Wysłane 2013-07-21 21:37

Te ~130W trzeba z czegoś wytworzyć, pomnożyć to przez ilość samochodów i czas ich jazdy a da to górę ropy którą trzeba wypuścić w atmosferę.
I się pytam gdzie są teraz zieloni żeby drzeć mordę o zanieczyszczeniu środowiska?
Bo trzeba być ślepym jak kret żeby nie widzieć samochodu bez świateł, nie pisze tu o sytuacji jak jest zła pogoda, zmierzch itp.

miejsce na bluzgi: @&*%#*...............................*&^!#$%!.

Frost

  • Frost
  • wiadomość Użytkownik

  • 2581 wypowiedzi

Wysłane 2013-07-21 22:04

Też uważam, że jazda na światłach w dzień to głupota.
@grizli
Zgadzam się, ale mimo wszystko uważam, że jakiś narzut i odzwierciedlenie na akumulatorze te światła mają. Chociaż na spalanie znacznie większy.

straszny

Wysłane 2013-07-21 22:10 , Edytowane 2013-07-21 22:28

ciekawostka na początek
20 listopada 2007 Komisja Europejska wycofała się z zamiaru rekomendowania państwom członkowskim wprowadzenia nakazu jazdy z włączonymi światłami mijania ze względu na wątpliwości odnośnie wpływu takiej regulacji na bezpieczeństwo ruchu drogowego.

i twarde dane:


w tym wypadku środowisko to wtórny problem, życie ludzkie jest najważniejsze.

Pytanie co wynika z tego? BO wygląda na to że estymowane dane (światła wyłączone) są niższe niż wyniki z włączonymi światłami (!)

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

raptor

  • raptor
  • wiadomość Użytkownik

  • 1743 wypowiedzi

Wysłane 2013-07-21 23:07 , Edytowane 2013-07-21 23:18

Temat rzeka, ale uważam że montowanie jakiś LED pasków itp. to szczyt dresiarstwa i pseudo ekonomi która się nie zwraca i szpeci samochody.
Nie wiem jakim trzeba być centusiem żeby przeliczać wymieniane żarówki w samochodzie, to chore. Polecam pchać samochód, podobno mniej pali...
Co do obowiązku włączonych świateł w dzień jestem ZA, bo o ile w 99% samochody są widoczne to w tym 1% mogą uratować nas te zapalone światła i w dupie mam to że wytwarzam jakiś zanieczyszczenia z żarówek albo że mój samochód w ciągu roku spali 1l paliwa więcej na rzecz zapalonych świateł bo jeśli uratuje mi to życie albo chodź jednej osobie to jest to warte poświecenia.


@Dawidson tak jeśli są złe warunki pogodowe itp. Tylko każdy ma inne wyobrażenie na ten temat i dla jednego mżawka to stan wymagający włączenia świateł a dla innego dopiero mgła... Rozumiesz co chce przez to powiedzieć ?
Jeśli zostawił byś rozporządzenie że światła włączamy jeśli pojawiają się złe warunki to dochodziło by do kuriozalnych przypadków gdzie ktoś jedzie w śnieżycy bez świateł bo uważa że nie są potrzebne...
Wolę się uważać za tego ślepego kreta i raz na rok kupić żarówkę za 10zł...

beton

  • beton
  • wiadomość Użytkownik

  • 7383 wypowiedzi

Wysłane 2013-07-22 09:40

STOP wiejskiemu tuningowi!!!!!
@Szrek Ty na poważnie z tym akumulatorem?

Dawidson

Wysłane 2013-07-22 15:30

@straszny ja tam widzę wzrost wypadków i później wraca główny trend spadkowy z przed "świateł" wiec na pewno coś ci się pomyliło.

@raptor przed erą "świateł" ludzie jakoś jeździli latami i się nie pozabijali. Rozumiesz co chce przez to powiedzieć ?

miejsce na bluzgi: @&*%#*...............................*&^!#$%!.

straszny

Wysłane 2013-07-22 15:52

@Dawidson
Ja to samo widzę - wprowadzenie świateł bezpośrednio spowodowało wzrost wypadków a potem spadek ale nie do poziomu jaki prawdopodobnie byłby obecnie bez obowiązku światłeł.

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

pi_nio

  • pi_nio
  • wiadomość Użytkownik
  • Miły gość

  • 17636 wypowiedzi

Wysłane 2013-07-22 15:54

@straszny jak już zauważył Dawidson trend wraca do normy. powinniśmy poczekać jeszcze parę lat na wyniki. czy takie trendy mogą oznaczać, że w momencie wejścia nakazu jazdy z włączonymi światłami w dzień wzrost wypadków był spowodowany czynnikami psychologicznymi? np.: nie wszyscy te światła włączali i ludzie oczekując, że samochód świeci z przodu nie zauważali tych, które jechały bez świateł? zauważyłem takie zachowania u siebie - w pierwszym momencie rejestruje raczej światła niż bryłę samochodu. \"\hmmm\"

(.)

straszny

Wysłane 2013-07-22 16:44

@pi_nio
no tak na serio to dobrze byłoby faktycznie poczekać z 10 lat i obejrzeć wyniki wtedy \"\hmmm\"

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

Netman

  • Netman
  • wiadomość Użytkownik

  • 6787 wypowiedzi

Wysłane 2013-07-22 17:58 , Edytowane 2013-07-22 18:03

Pamiętajmy również, że rośnie lawinowo ilość samochodów na drodze, a do tego dożyliśmy czasów, gdzie 'byle dres wozi się swoim wiejsko odpicowanym BMW' \"\obcy\"
Ile kiedyś młodych osób jeździło autem, a ile dzisiaj jeździ?

Swoją drogą, chyba dzisiaj na drodze zobaczyłem szczyt tuningu.
Typ sobie nakleił naklejkę na tylną szybę (taka typowa szpanerska na szybę, 20x10cm)
Nakleił ją idealnie na 3 świetle stopu, które stało się ledwo dostrzegalne przy zapaleniu. \"\obcy\"

i7 6700k, G.Skill 16GB 3000Mhz, Asus GTX970 DirectCu II Strix, SSD Samsung 256GB, Gigabyte GA-Z170-HD3P, Xonar XD, Dell U2715h ۻۻ Galaxy Tab S ۻۻ Galaxy S8 ۻۻ
Strona 1 z 3 123>>>
skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 363 gości