Zdecydowałem się na zakup całorocznych opon firmy Goodyear Vector 4S G2 dla Opla Corsa E. Aktualnie czekają na swoja kolej w garażu. Chciałem już zakładać ale jak poczytałem prognozy przewidujące powrót zimy to jeszcze aktualnie używane zimówki wykorzysta. O wrażeniach z użytkowania tych Goodyear-ów jeszcze napiszę.
Forum > Tematy dowolne > Opony całoroczne co polecacie ?
Wysłane 2024-02-29 01:46 , Edytowane 2024-02-29 01:53
@Maveriq
Dzięki za opinie. Ile zrobiłeś na tych swoich Quadraxerach i w jakim je masz rozmiarze?
Dzięki też za link. Akurat też ten test oglądałem. Hankooki i te Quadraxery dostały ocenę highly recommended.
Z tym że Klebery zostały przedstawione jako lepsze na śniegu od Hankooków (czego osobiście nie miałem okazji przetestować) ale z większymi oporami toczenia niż przeciętne co skutkuje wiadomo większym spalaniem. Natomiast Hankooki opisali jako bardziej podatne na aquaplaning.
A Ty miałeś może okazje pojeździć na swoich Quadraxerach po śniegu?
A Q3 jest pochodną CrossClimate
Tak taką informacja też znalazłem z tym że uściślijmy dla innych że mowa o poprzedniej/wcześniejszej generacji CrossClimatów - ale to i tak były (i cały czas są) jedne z najlepszych wielosezonowych opon. Z tym że chyba maja miększe boczki od Michelinów. Co może dać lepszy komfort ale ciut gorsze trzymanie przy bardzo szybkiej sportowej jeździe w zakrętach.
W praktyce jest OK. Dość cicho, a w każdych warunkach bez wyjątku trzymają, ruszają i hamują lepiej, niż chińskie zimówki Imperial Snowdragon,
A jak oceniasz te Quadraxery jeśli chodzi o te parametry, trzymanie, hamowanie, hałas, w porównaniu do Michelinów bo jak rozumiem i Michelinami i Quadraxerami jezdzisz na Pugu 5008?
Apropos Puga 5008 będę miał inne pytania do Ciebie. Ale jeździsz tym
czy tym
Wracając do opon
Chciałem trochę pojeździć żeby wyrobić sobie opinię, bo co można powiedzieć po 10 kilometrach w mieście, a akurat ostatnimi czasy jestem praktycznie co tydzień u brata w Katowicach więc przez ten miesiąc ciut przejechałem. Ale konkretniej.
Zrobiłem jak na razie 1167 km i spaliłem jeden i 3/8 baku. Na pierwszym baku zrobiłem tylko 730km co dało mi spalanie 7,2 litra. Czyli bardzo wysokie. To mogło by potwierdzać info z tego testu o wysokich oporach toczenia ale pierwszy raz jak jechałem do Katowic A4 strasznie wiało. Jak tornado i padało. Jechałem z całą rodzinką z bagażnikiem na rowery na dachu co wiadomo słabo wpływa na opory powietrza szczególnie przy 140km/h. No i przez wiatr ciężko było stwierdzić czy są ciche czy tylko wiatr je zagłusza.
Tydzień później wiało i padało ciut mniej. To już nie było tornado tylko taki porządny halny. Nadal pełne auto i bagażnik na dachu. Zresztą cały czas tam siedzi. Nie zdejmuję go. Także to 7,2 z pierwszego baku jest jakoś usprawiedliwione. Ostatnio pogoda się poprawiła i na razie na 3/8 baku zrobiłem około 440km (Więc może z tymi oporami nie jest tak źle. Ale tutaj to jak pojeżdżę jeszcze ze 2-3 miesiące to bede miał dopiero konkretniejsze info.) Autostrada + jazda po mieście na odcinkach do sklepu, do szkoły czyli takich po 1,5 - 2 km gdzie ciężko nawet żeby silnik się zagrzał.
Każdym razie moim zdaniem oponki są ciche na pewno dużo cichsze od zimowek. Nie miałem jakichś awaryjnych hamowań ale hamują też lepiej. No a ruszanie to niebo a zmienia. Na moim paskudnym zjedzie z autostrady na Oświęcim gdzie zawsze jest ruch i trzeba mocno ruszyć żeby się wbić zimowki buksował, traciły trakcje (na suchym nie mówiąc o mokrym). Na Quadraxerach wyrywam tutaj do przodu czy jest sucho czy mokro i zaraz ma 5 dyszek na liczniku. Także bardzo fajnie. Szkoda że nie miałem okazji pojeździć po sniegu.
Wysłane 2024-03-09 09:04
Ile zrobiłeś na tych swoich Quadraxerach i w jakim je masz rozmiarze?
215/55 R16. Na razie jakieś 10tys km, więc żadnego zużycia jeszcze nie widać na oko.
miałeś może okazje pojeździć na swoich Quadraxerach po śniegu?
Tak. Poziom przeciętnych zimówek, więc jak na całoroczne z niemal letnim wzorem bieżnika, jest super.
Tak taką informacja też znalazłem z tym że uściślijmy dla innych że mowa o poprzedniej/wcześniejszej generacji CrossClimatów - ale to i tak były (i cały czas są) jedne z najlepszych wielosezonowych opon. Z tym że chyba maja miększe boczki od Michelinów. Co może dać lepszy komfort ale ciut gorsze trzymanie przy bardzo szybkiej sportowej jeździe w zakrętach.
Zgadza się, ale zmiany w stosunku do 1 generacji CC są. Też je miałem i te Miśki były zdecydowanie słabsze na śniegu i trochę lepsze na asfalcie. Dopiero druga generacja CC poprawiła się też na śniegu i Q3 też są na śniegu wyraźnie lepsze od CC gen 1.
A jak oceniasz te Quadraxery jeśli chodzi o te parametry, trzymanie, hamowanie, hałas, w porównaniu do Michelinów bo jak rozumiem i Michelinami i Quadraxerami jezdzisz na Pugu 5008?
Trochę ciężko porównać, bo CC miałem na innym samochodzie - na C4 1 gen i używałem ich tylko zimą.
Na 5008 (pierwszej generacji, czyli ten w formie vana) na razie też tylko zima, ale z racji oszczędności tym razem użyję opon całorocznych także latem.
Tłumienie nierówności jest ok. Opony są miękkie, ale nie aż tak i w zakrętach nie czuć pływania (dlatego wolę zwykle opony całoroczne zimą, niż zimowe). Na moje ucho najcichsze nie są, ale też nie ma tragedii - powiedziałbym, że dobra średnia. Nie męczy uszu. CC były cichsze. Nie powiem nic na temat hamowania, bo to dużo cięższe auto od C4, więc nie ma porównania. Dodatkowo ten 5008 z małym dieslem ma słabe hamulce. Nie zauważyłem na nim różnic w hamowaniu na suchym w porównaniu do letnich Dunlopów BlueResponse, jakie na nim miałem. Na pewno hamują lepiej, niż każda zimówka.
Trochę od innej strony patrząc, to na tym C4, gdzie wcześniej były CC 1 gen, teraz są Blizzaki LM005 i one też na suchym hamują dużo słabiej, niż wcześniejsze całoroczne. Oczywiście jest w drugą stronę, jeśli chodzi o stabilność i trakcję na śniegu, ale coś za coś, a na śniegu rzadko się ginie za kierownicą. Na podobnym technicznie DS4 za to miałem tej zimy chińskie Imperiale Snowdragon UHP (z takimi go kupiłem, niemal nowymi) i one w każdych warunkach, nawet na śniegu były pod każdym względem gorsze od wszystkich wyżej wymienionych. Nie wytrzymałem i już tydzień temu je zdjąłem.
Wysłane 2024-03-10 12:17
Panowie a co myślicie o Continental AllSeasonContact 2 205/55 R16? Obecne opony proszą o wymianę, a pacjent to Focus Mk3 kombi (2012).
Wysłane 2024-03-11 11:14
@Maveriq
Dzięki za info. Kurcze, nie mogę się doczekać aż uda mi się pojeździć na tych moich Kleberaach po śniegu.
Prognoza na najbliższe 2 tygodnie pokazuje miedzy 8 a 14 stopni i deszcz. Może na początku kwietnia spadnie jakiś śnieg z deszczem przy jakimś chwilowym ochłodzeniu do plus dwóch stopni ale o i tak będzie plucha a nie śnieg.
Co coraz bardziej utwierdza mnie w przekonaniu że opony zimowe u nas maja mały jak nie żaden sens.
@Nickey
Czytałem jakiś test tych opon w większym rozmiarze. 225 R17. O ile dobrze kojarzę to albo wygrały albo były drugie. I chyba jak się im przyglądałem to doszedłem do wniosku że gdybym kupował opony premium to poszedłbym właśnie w Continentale albo Goodyeary.
To zależy też skąd jesteś. Może czy góry. Czy zależy Ci na tym żeby była lepsza w zimie czy w lecie. Porównaj do Goodyearów i Michelinów i weź te które będą lepsze dla Ciebie. Ale o ile kojarzę to to jedne z najlepszych opon całosezonowych. Wyraźnie poprawione w stosunku do pierwszej generacji.
Kto jest online: 0 użytkowników, 277 gości