Kupilem już prawie 2 lata temu telefon Huawei p9 - telefon ten posiada wbudowaną baterię - z biegiem czasu telefon zaczyna trzymać znacznie krócej ( już poniżej doby w normalnej eksploatacji a dochodziłem do 2ch)
Jak to ma się do rękojmi na takie towary - skrócenie czasu wskazuje na zmniejszenie pojemności - ergo na niezgodność że że specyfika - bateria w tym telefonie jest nie demontowalna (w ramach kompetencji zwykłego użytkownika)
Czy przysługują mi wszystkie 3 opcje wynikające z rękojmi czy jest jakieś ograniczenie dla tego typu sprzętu?
Forum > Tematy dowolne > Rękojmia a wbudowana bateria w telefonie
Wysłane 2019-11-18 07:56
Wysłane 2019-11-18 08:31
Baterie to elementy eksploatacyjne i wydaje mi się, że musiałbyś udowodnić uszkodzenie baterii a nie zużycie w sposób naturalny.
Wysłane 2019-11-18 08:38 , Edytowane 2019-11-18 08:41
Niewymienny akumulator jest objęty taką samą gwarancja jak telefon czy inny sprzęt w który jest wbudowany, czyli masz 2 lata gwarancji w tym wypadku.
Czy skorzystasz z gwarancji czy z rękojmi to już zależy co uznasz za wygodniejsze. Dla konsumenta rękojmia jest lepsza, ale może dłużej potrwać.
Wysłane 2019-11-18 08:39 , Edytowane 2019-11-18 08:40
W przypadku samej gwarancji bardzo często jest tak, że telefon ma 24 miesiące, a bateria 6.
Edycja (tak jak Lasica napisał):
Wysłane 2019-11-18 09:58
@komanek tak mówi logika tylko w przypadku rękojmi nie znalazłem nic o naturalnym zużyciu
@Lasica ten telefon ma nawet 3 lata gwarancji - jednak musiałbym wczytywać się w zapisy na co i jak - rękojmia wydaje mi się prostsza
Tylko teraz pytanie czy w rękojmi nie ma jakiś wyłączeń / wyjątków bo w tym momencie wysyłając produkt na rękojmię - tak jak ten telefon - mogę napisać że bateria zmniejszyła pojemność i już nie ma 3000mAh (co jest naturalnym zużyciem baterii) i produkt już nie jest zgodny z umową (kupowałem pełnowartościowy produkt) - w teorii mógłbym zażądać zwrotu pieniędzy co nie jest raczej OK względem sprzedawcy... (jeszcze jak sie kupuje od jakiegoś konsorcjum to pół biedy ale mniejsze sklepy można tym zabić)
Wysłane 2019-11-18 10:25
kolega mi kiedyś powiedział że gwarancja jest dla frajerów albo dla tych biedaków którzy mieszkają poza U.E.
Na gwarancji mogą naprawiać w nieskończoność bo takie mają w niej zapisane furtki. A w niezgodności towaru jest krótka piłka. Ma działać zgodnie ze specyfikacją DWA LATA. Nawet z wymienną baterią jest sprawa prosta, bo bez niej urządzenie działać nie może.
Wysłane 2019-11-18 10:54 , Edytowane 2019-11-18 10:54
@ dr_DEATH
Słuchaj się kolegów daleko zajedziesz. Samsung gwarantuje naprawę swoich galaktyk w 4 godziny .
Tylko frajer by nie skorzystał i gdy ma taką możliwość nie pojechał do serwisu, a zamiast tego użył rękojmi.
Rękojmia wydłuża cały proces. Często i gęsto szybciej jest skorzystać z gwarancji.
@nosweratu
Piszesz, że źle trzyma i już. Możesz zażądać wymiany lub kasy, ale ze względu na zbyt wysokie koszty, zapewne Ci odmówią i po prostu wymienią baterię.
Wysłane 2019-11-18 13:16 , Edytowane 2019-11-18 13:20
Jak się klocki hamulcowe w samochodzie zużyją to też zgłaszacie na rękojmię, bo kupowaliście "pełnowartościowy produkt"? Bateria to część eksploatacyjna i jej zużycie jest całkowicie normalne. Szybsze zużycie może być np. spowodowane trzymaniem na mrozie, ale zawsze będzie się zużywała.
Bardzo ciężko byłoby udowodnić, że się nadmiernie zużyła sama z siebie.
Baterie nie są niewymienne, są jedynie niewymienne przez przeciętnego konsumenta. Trzeba to zrobić w serwisie albo mieć odpowiedni sprzęt i umiejętności. Jest to głównie efekt zwężania telefonów i wynikającego z tego braku możliwości pakowania tam baterii odpowiednio bezpiecznie "opakowanej" do samodzielnej wymiany. Tak aby np. po wepchnięciu śrubokrętu do środka telefonu, bateria nie wybuchła nam w rękach.
Wysłane 2019-11-18 21:00
Kompletnie przestrzelone porownanie. Klocki się zwyczajnie ścierają. Co ma się wycierać w akumulatorze? Akumulatora w samochodzie też byś nie reklamlwal jakby padał sam przez noc a byłby jeszcze na gwarancji?
Wysłane 2019-11-18 22:37 , Edytowane 2019-11-18 22:37
@Lasica
Na gwarancji na pewno nie jest, bo na akumulatory jest standardowo 6 miesięcy. Rękojmia tego moim zdaniem też nie dotyczy, bo jest to element zużywający się z każdym cyklem ładowania / rozładowania. Podobnie jak klocek z każdym przyhamowaniem. Podobnie też jak klocek będzie się bardziej zużywał przy mocnym hamowaniu, tak samo akumulator szybko poleci jeśli będziemy go mocno rozładowywać, albo trzymać długotrwale na mrozie - https://blog.swiatbaterii.pl/bateria-litowo-jonowa/
2 letni akumulator ma jak najbardziej prawo stracić połowę pojemności.
@nosweratu
Nieco z innej beczki. Na czas życia telefonu wpływa mnóstwo czynników. W dużej mierze jest to kwestia oprogramowania i sposobu korzystania. Mogłeś ostatnio zainstalować coś zasobożernego - np. jakąś aplikację, którą korzysta z GPS albo non stop coś sprawdza/raportuje, albo nawet zmienić plan zasilania.
Jakie masz statystyki baterii w systemie?
Wysłane 2019-11-18 23:39 , Edytowane 2019-11-19 00:22
Akumulatory samochodowe mają od 12 miesięcy gwarancji, także nie wiem skąd masz to pół roku. To jakieś zamierzchłe czasy. Dodatkowo @kowgli nie obaź się, ale Twoje zdanie na szczęście nie ma tu nic do znaczenia, bo rękojmia tego dotyczy i już. Akumukator nie jest mechanicznie zużywającą się częścią w takim stopniu jak hamulec. Spadek wydajności owszem, ale do pewnego akceptowalnego poziomu. Cytowany przez Ciebie ŚwiatBaterii np. dopuszcza zużycie max 20%. Powyżej uznaje gwarancję.
Sam np. reklamowałem akumulator wymienny(!!!) w LG G5. Został wymieniony bez łaski. Korzystałem z gwarancji akurat, bo byłem pewny tego, że to zrobią i zajmie to mniej czasu. Wszystko 3 miesiące przed upłynięciem gwarancji.
I wiesz co jeszcze ciekawe? Na nowy akumulator dostałem nowe 24 miesiące.
Zawsze warto poczytać, zaciągnąć wiedzy w serwisie nim się zrezygnuje. Spuchnięte akumulatory np. HP i DELL wymieniają PO UPŁYNIĘCIU gwarancji samego ogniwa. Bez łaski, bez proszenia się.
Nic mu nie drenuje baterii, po prostu mu umiera aku. Podobnie mi umierał w G5.
Wysłane 2019-11-19 07:04
@ kowgli klocek może być dobrym porównaniem jeśli bateria jest wymienialna - jeśli jest integralną częścią to możesz ją porównać bardziej do... powiedzmy cylindra - cylinder się wyciera w eksploatacji - zmienia się - jednak nie jest łatwo dostępny bez specjalistycznych narzędzi - tak jak z wbudowaną baterią
Wysłane 2019-11-19 08:10 , Edytowane 2019-11-19 08:13
Krótkie wyszukanie google - bateria rękojmia
Odpowiedź X-Kom na żądanie naprawy: https://www.wykop.pl/cdn/c3201142/comment_1qCcZet6HCvlIPHpo3pYCoHxd6pU...
Ale generalnie, zgłaszaj. Może będziesz miał szczęście. Choć moim osobistym zdaniem to eksploatowanie prawa na niekorzyść sprzedawcy. Ja bym po prostu poszedł do serwisu i naprawił, albo kupił nowy telefon. Ale to ja...
Wysłane 2019-11-19 08:11 , Edytowane 2019-11-19 08:26
@nosweratu
Możesz wybrać sposób załatwienia sprawy, ale sprzedawca ze względy na zbyt wysoki koszt, może Ci odmówić i po prostu naprawić sprzęt.Tak się dzieje w 99% przypadków. Zwrot pieniędzy to rzadkość.
@kowgli
Nie wiemy czego dotyczył dokładnie problem, ale wg mnie X-kom kombinuje i nie ma racji. Spokojnie do podważenia. Wyroki sądów w Polsce nie są precedensowe. Powoływanie się na wyroki z 2016 przy zmienności od tamtego czasu prawa konsumenckiego...taaa.
Ja tu bym z rękojmią nie kombinował, skoro sam Huawei daje 24 miesięcy gwarancji na baterię to bym z niej skorzystał.
Wysłane 2019-11-19 09:04
@Lasica co do Super Warunków Gwarancji. Może i Samsung daje "fajne" ale na przykład mój motorower od "Rometa" ma wpisane że gwarancja jest na 2 lata lub 6000 km i to pod warunkiem że 6 razy w tym czasie na "przegląd przyjadę".
6k kilometrów to zrobiłem na nim po pół roku więc niech sobie gwarancję w d... wsadzą.
Wysłane 2019-11-19 09:24 , Edytowane 2019-11-19 09:25
@kowgli
Działanie telefonu tylko kilka godzin, to nie jest normalne wyeksploatowanie baterii. Tak. serwisy wymieniają baterie, tylko mało kto o tym wie. Ciągle pokutuje właśnie takie myślenie jak Twoje - pół roku ma być ok, a potem ma prawo działać źle. Nie, nie ma prawa.
@dr_DEATH
Co producent to obyczaj, dlatego zawsze trzeba sprawdzić indywidualnie, co się w danym momencie bardziej opłaca.
Wysłane 2019-11-19 11:22 , Edytowane 2019-11-19 11:25
@zenti
Za 62zł to są raczej podróbki to raz. Dodaj do tego robociznę, czyli rozklejenie telefonu, wymiana i sklejenie z powrotem to dwa, a jeśli telefon jest wodoodporny to warto by było tę wodoodporność zachować. Poza oficjalnym serwisem może być z tym ciężko.
Nie rozumiem Was, serio. Można zrobić na gwarancji, a proponujecie odpłatne naprawy? Super pomysły - serio.
Kto jest online: 0 użytkowników, 163 gości