4 karty SM 3.0 od MSI i Asusa
Strona 10 - Podkręcanie
Podkręcanie
Towarzyszące testom upały nie sprzyjały przetaktowaniom układów. GPU wyprodukowane w wymiarze technologicznym 110nm grzały się niemiłosiernie już podczas testów. Ciekawy byłem jak rdzenie te zniosą temperatury w pobliżu 100 stopni.
GeForce 6600GT podkręcał się całkiem nieźle. Widać niestraszne mu upały. Na testowanej karcie udało się uzyskać w pełni stabilne wyniki na poziomie 565/1220MHz.
GeForce 6800GS równie dobrze zniósł overclocking i gorącą atmosferę. Pomimo osiągnięcia 95 stopni przez rdzeń, karta pracowała zupełnie poprawnie przy zegarach 505/1330 MHz, co jest już wynikiem godnym uwagi.
GeForce 7600GT niestety nie spisał się najlepiej. Najwyższe stabilne wyniki to 595/1500 MHz. 10 MHz więcej i już były generowane artefakty.
GeForce 7600GS TOP Silent jest już fabrycznie podkręcony. GPU stabilnie pracował do wartości 590 MHz, podczas gdy pamięci (czas dostępu 2ns) potrafiły bezbłędnie działać do 1050 MHz.
Przyrost wydajności, zaprezentowany na przykładzie 3D Mark 2005, pokazuje, iż tylko karty zbudowane w oparciu o starsze rdzenie zanotowały wyniki lepsze o około 15%. Nowsze egzemplarze zyskały zdecydowanie mniej - około 5%. Należy oczywiście pamiętać, iż każda karta będzie się podkręcała inaczej, więc z pewnością można trafić na takiego 7600GT, który zyska znacznie więcej, niż testowany model.