2002-10-21 00:00
Autor: Sebastian Wiśniewski (NetCop)

GAINWARD GF4 Pro/600-8X XP GS

Strona 4 - Podkręcanie


Wyniki z Unreal Tournament 2003 są zachęcające jednak należy pamiętać, że ze względu na brak jednostki cieniowania pixeli ustawienia High Detail nie są identyczne jak dla kart zgodnych z DirectX 8.0/8.1 takich jak GeForce3, GeForce4 Ti i Radeon 8500/9000.


FSAAx2 wypada na kartach NV18 dość dobrze.
Większe taktowania przekłada się wprost proporcjonalnie na wyższą wydajność.


FSAAx4 jest oczywiście dużo bardziej wymagające, a kolejność powtarza się tak jak w przypadku FSAAx2.

Niestety filtrowanie anizotropowe nie może zostać porównane. Karty z serii GeForce4 MX nie posiadają jego regulacji w takim stopniu jak to ma miejsce w kartach GeForce4 Ti czy Radeon 8500/9000.


Natomiast skalowanie karty pokazuje, że od poziomu 2.2GHz przyrost wydajności jest już niewielki.

Wyniki są dokładnie takie jak można się było tego spodziewać. Różnice pomiędzy GeForce4 MX440, a GeForce4 MX440-8X wynikają tylko i wyłącznie z wyższego taktowania. Oczywiste jest więc, że GAINWARD GF4 Pro/600-8X XP GS w trybie Enchaced będzie najszybszy z tych trzech kart. AGPx8 nie daje absolutnie żadnego przyrostu wydajności i jest chwytem czysto marketingowym.
Jeśli chodzi o konkurencyjność NV18 względem Radeona 9000Pro to układ ten przegrywa całą batalię, mimo iż w niektórych testach jest szybszy. Jeszcze bardziej przegrywa z Radeonem 8500.

6. Podkręcanie

Karta Gainwarda stworzona jest do podkręcania. Jej domyślne ustawienia to 270/513MHz. Na dzień dobry włączamy tryb Enchanced dający taktowanie 290/590Mhz ale to nie wszystko. Bez problemu karta chodzi przy ustawieniach 370Mhz rdzeń i 650Mhz pamięć. Problem jednak w tym, że mimo tak dobrych osiągów, karta nie jest w stanie nadrobić braków technologicznych wynikających z przestarzałej architektury układu NV18.

 

Strona 4 z 5 <<<12345>>>