GAINWARD GF4 Pro/600-8X XP GS
Strona 4 - Podkręcanie
Wyniki z Unreal Tournament 2003 są zachęcające jednak należy pamiętać, że ze
względu na brak jednostki cieniowania pixeli ustawienia High Detail nie są
identyczne jak dla kart zgodnych z DirectX 8.0/8.1 takich jak GeForce3, GeForce4 Ti i
Radeon 8500/9000.
FSAAx2 wypada na kartach NV18 dość dobrze.
Większe taktowania przekłada się wprost proporcjonalnie na wyższą wydajność.
FSAAx4 jest oczywiście dużo bardziej wymagające, a kolejność powtarza się tak
jak w przypadku FSAAx2.
Niestety filtrowanie anizotropowe nie może zostać porównane. Karty z serii GeForce4 MX nie posiadają jego regulacji w takim stopniu jak to ma miejsce w kartach GeForce4 Ti czy Radeon 8500/9000.
Natomiast skalowanie karty pokazuje, że od poziomu 2.2GHz przyrost wydajności
jest już niewielki.
Wyniki są dokładnie takie jak można się było tego spodziewać. Różnice
pomiędzy GeForce4 MX440, a GeForce4 MX440-8X wynikają tylko i wyłącznie z
wyższego taktowania. Oczywiste jest więc, że GAINWARD GF4 Pro/600-8X XP GS w trybie
Enchaced będzie najszybszy z tych trzech kart. AGPx8 nie daje absolutnie żadnego
przyrostu wydajności i jest chwytem czysto marketingowym.
Jeśli chodzi o konkurencyjność NV18 względem Radeona 9000Pro to układ ten
przegrywa całą batalię, mimo iż w niektórych testach jest szybszy. Jeszcze bardziej przegrywa z Radeonem 8500.
6. Podkręcanie
Karta Gainwarda stworzona jest do podkręcania. Jej domyślne ustawienia to 270/513MHz. Na dzień dobry włączamy tryb Enchanced dający taktowanie 290/590Mhz ale to nie wszystko. Bez problemu karta chodzi przy ustawieniach 370Mhz rdzeń i 650Mhz pamięć. Problem jednak w tym, że mimo tak dobrych osiągów, karta nie jest w stanie nadrobić braków technologicznych wynikających z przestarzałej architektury układu NV18.