2005-07-26 07:40
Autor: Sebastian Wiśniewski (NetCop)
20

GeForce 7800GTX bez konkurencji

Strona 2 - Co nowego ?

Co nowego ? - Intellisample™ 4.0
Nowy układ wprowadza udoskonalenia w jakości obrazu. Obok filtrowania anizotropowego i wygładzania krawędzi FSAA metodą rotaded grid pojawiły się nowe opcje, których nie ma w układach z serii NV4x. Są to:
- transparent antialiasing (przezroczyste wygładzanie krawędzi)
- obsługa kompresji map normalnych 3Dc.
O mapach normalnych pisałem przy omawianiu układu ATI R420.


Możliwe są dwie metody: multisampling i supersampling

Efekt stosowania przezroczystego wygładzania krawędzi widoczny będzie na obszarach otwartych, na roślinach, ogrodzeniach czy siatkach. Metoda multisamplingu jest wydajna ale też ciężko dopatrzeć się polepszenia, natomiast supersampling konsumuje więcej mocy obliczeniowej ale też i efekt jest widoczny:


Bez stosowania Transparent FSAA


Z zastosowaniem Transparent FSAA metodą supersamplingu


Na przykładzie gry FarCry sprawdziłem ile kosztuje nas włączenie Transparent FSAA metodą supersamplingu. Oto wyniki:


Jak widać jest to niecałe 10%


Dodano także obsługę oświetlenia HDR (High Dynamic Range) ze 128 bitową precyzją:


Jest też nowa maskotka Luna:


Pani (panna ?) Luna

Strona 2 z 14 <<<123456...14>>>